www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 5. května 2024, Svátek má Klaudie, zítra Radoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 06 - Rally Bohemia Mladá Boleslav

Karel Trojan v cíli Bohemky

20. července 2006 • 13:00

V neděli 16. července 2006 skončil již 33. ročník Rally Bohemia, kde v konečné výsledkové listině posádka ČKD URBAN PNEU RALLY TEAMU figuruje na 6. místě absolutně a na 5. místě ve skupině produkčních vozů. Zda s dosaženým výsledkem panuje spokojenost a jak se pro Karla s Petrem celá soutěž odvijela se dozvíte v následujících pár řádcích.

„S Petrem jsme se na Bohemku těšili a byli jsme zvědaví, jaké rychlostní zkoušky si na nás letos pořadatelé připravili. Musím říci, že právě odjetou Bohemku bych zařadil mezi jednu z nejkrásnějších rally, k čemuž se připojuje i Petr. Opravdu nádherné a přitom technicky náročné, rychlostky by se daly přirovnat snad pouze ke krumlovské soutěži. K náročnosti přispěla i omezená rychlost při tréninku. Při samotné soutěži v nás tak stále hlodal červíček zda rozpis bude sedět i v mnohem větší rychlosti než je 50 km/h a v některých místech jsme tak jeli malinko opatrněji. Do cíle jsme dojeli a i za to šesté místo jsme rádi.“

Začátek soutěže však pro Karla s Petrem připravil velké trápení, které měli na svědomí nové větší brzdy. Jak se ukázalo, nové Bremba bohužel nebyly novou zbraní nýbrž handicapem. Po první odjeté rundě tak v teamu panovalo značné rozčarování.

„Jsem velice naštvaný a nechápu, jak taková firma může prodávat nevyzkoušené brzdy. Kdyby prošly náročným testem, muselo by se zjistit, že se brzdy začnou za jízdy doslova rozpadávat. Stejné brzdy měl i Václav Pech a urychleně je i on kvůli nefunkčnosti vyměnil. Dva měsíce sháníte nově homologované brzdy a když je konečně za cca. € 12.000 seženete, zjistíte, že Vám všechno to shánění bylo na nic. Věřím, že kdybychom od začátku jeli s obvyklými brzdami, šestí bychom neskončili.“

Na konci soutěže skončili šestí absolutně, ale s tím, že na pátého Štajfa ztratili pouze 4,4 vteřiny a na čtvrtého Arazima 6,3 vteřiny. Je tedy vidět, že kdyby firma Brembo dodala fungující komponenty mohlo být v cíli veseleji. Avšak vraťme se k průběhu soutěže. Páteční prolog soutěže se již tradičné jel na okruhu v Sosnové. Posádka se startovním číslem 8 zde zajela šestý nejrychlejší čas.

„Při samotné jízdě jsem se svým výkonem nebyl příliš spokojený, o to milejší byl pohled na stopky v cíli. Poprvé jsem zkusil najet na přemostění na druhý rychlostní stupeň (obvykle se jsem najížděl na jedničku) a na vrcholu jsem již řadil čtyřku. Při sjezdu nám ale s Petrem tak luplo v zádech, až se nám na okamžik zatmělo před očima, jaký to byl náraz. Jak se zdá, rychlé to bylo,“ směje se Karel.

První sobotní průjezdy byly poznamenány již zmíněnými problémy s brzdami a tak po RZ 4 figurovala posádka modro-bílého Lanceru až na 9. místě absolutně a 7. místě ve skupině PV se ztrátou kolem jedné minuty na vedoucího Prokopa. Po prvním průjezdu RZ Návarov s více jak 28 kilometry posádka ČKD URBAN PNEU RALLY TEAMU figurovala na 7. místě absolutně a na 5. ve své třídě. Toto umístění se měnilo až po druhém průjezdu RZ Sychrov, kdy díky defektu z předních pozic vypadl Josef Peták.

Na poslední sobotní RZ 10 zaznamenal Karel s Petrem druhý nejrychlejší čas a posunuli se tak na 5. místo absolutně a 4. ve třídě PV o 17 vteřin před Vojtu Štajfa. Na vedoucího Pecha, který se díky defektu Martina Prokopa dostal do vedení, ztráceli v tuto chvíli 2 minuty a 37,6 vteřiny. Od čtvrtého Prokopa dělilo Karla s Petrem jen 7,5 sekund a od Václava Arazima na třetím místě byli vzdáleni o 27,5 vteřiny.

„Po výměně brzd jsme se začali zlepšovat a naše výsledky toho byly jen důkazem. Stále jsme však jeli s menší dávkou obezřetnosti, obzvláště když hned na první sobotní RZ jsme dostali takový smyk, že jsme mysleli, že to je konec. Stalo se to na diskutovaném místě s olejovou skvrnou. V cíli sobotní etapy v teamu již panovala dobrá nálada, která dala na problémy s brzdami a krizovku rychle zapomenout. Do nedělní etapy jsme měli dobrou výchozí pozici a jelikož byly v neděli na programu ještě 4 rychlostní vložky s dvěma průjezdy 25,5 km dlouhou RZ Smržovka, plánovali jsme ještě zaútočit na pozici Václava Arazima,“ vzpomíná Petr.

Posádky se v neděli probouzely do krásného rána s azurovým nebem. Karel s Petrem začali na první nedělní erzetě šestým místem a svůj náskok na Vojtěcha Štajfa, kterého předešlý den přibrzdily technické problémy narostl na 20,6 sekund. Na následující vložce však s vidinou slušného náskoku právě na Štajfa posádka ve složení Karel Trojan a Petr Řihák nepatrně zvolnila a v cíli stopky ukázaly až devátý čas. Náskok z předešlého dne se rázem ztenčil na 3,7 vteřiny a byla tu zajímavá zápletka na samotný konec soutěže.

V předposlední 13 RZ Karel s Petrem ještě ve vzájemném souboji s Vojtěchem Štajfem ještě obstáli a třetím nejrychlejším časem se dokonce přiblížili i na „dostřel“ Václavu Arazimovi, na kterého v tuto chvíli ztráceli 14,6 vteřin. Vše se tedy mělo rozhodnout na poslední RZ 14.

„Nechali jsme se malinko ukolébat náskokem před Vojtěchem Štajfem ze sobotního dne a jeho technickými problémy, kdy byl nucen jet bez ALS. Pozapomněli jsme také na skutečnost, že Vojta má někde v okolí Smržovky chalupu a tudíž mu trať nebude úplně neznámá. Pořádně jsem zatáhl, o čemž svědčí i o půl minuty rychlejší čas než při prvním průjezdu, ale Vojta byl zkrátka rychlejší, vlastně nejrychlejší. Dostal se před nás o 4,1 vteřiny a odsunul nás na konečné šesté místo absolutně a páté ve skupině pévéček. Ve strhujícím závěru jsme již riskovali a jen tak tak, že jsme se díky vybičovanému výkonu nedostali oba před Václava Arazima, od kterého nás v cíli dělilo pouze 6,3 vteřiny.“

A Petr dodává: „Poslední 2 RZ jsme jeli opravdu v pekelném tempu, někdy až za hranou. S Karlem už nějaký ten pátek jezdím, ale nevzpomínám si, kdy jsme naposledy jeli s takovým nasazením. Tentokráte to bohužel nevyšlo, ale příště budeme třeba v cíli rally na oplátku zase my o chlup rychlejší. Takový je sport.“

Komu se výkon Karla s Petrem na Rally Bohemia líbil, nemusí smutnit. Již příští týden se posádka Trojan - Řihák se svým sedmičkovým Lancerem představí na rallysprintu v Pelhřimově a jak znám Karla, určitě nezůstane divákům nic dlužen.

Určitě přijeďte, budete se mít na co dívat, slibujeme. Na viděnou v Pelhřimově. Zdraví Vás Karel s Petrem.

Daddy & Karel Trojan Communication
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist