www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. dubna 2024, Svátek má Marcela, zítra Alexandra

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

ME 14 - Tour de Corse

Kolečko se polámalo

18. listopadu 2014 • 11:00

Posádka MH Racing teamu si z Tour de Corse odváží smíšené pocity. Skvěle rozjetý poslední závod sezony zastavilo až vylomené kolo, které zhatilo veškeré šance na titul. Martin Hudec s Petrem Pickou se tak stali vicemistři Evropy v produkčních vozech pro rok 2014.

Martin Hudec - Petr Picka (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) - Tour de Corse 2014

Závodit se v okolí Porto Vecchia začalo už v pátek ráno. Hudec se dobře vyspal a hned na první zkoušce zajel druhý čas, přičemž si stěžoval na špatnou volbu pneumatik. Na šestadvaceti kilometrovém testu Sorbollano - Acoravo si připsal 'až' čtvrtý čas a na pohled bylo poznat, že do toho jde na plno. Nejdelší test dne zvládli v čase 19:01 což stačilo na třetí místo a do servisu se posádka Hudec – Picka vracela na průběžném druhém místě. „Jedničku jsme si fakt užili, na rozehřátí to byla super rzta akorát jsem jako vždycky netrefil gumy, takže jsme něco ztratili. Na dvojce jsem se moc snažil, hodně jsem na to tlačil. Měl jsem pocit, že jsme měli dobré tempo, ale čas tam prostě nebyl. Trojka byla asi nejtěžší zkouška, co jsme kdy jeli. Střídaly se zde široké a úzké úseky s hodně serpentinami. Navíc nám kompletně odešly přední gumy, takže jsme neměli vůbec žádný grip a jsem strašně rád, že jsme to zvládli. Fakt nevěřím, že jsme Vytaliyho dali,“ Komentoval první sekci Martin Hudec

Avizovaný souboj o titul mezi Hudcem a Pushkarem pokračoval i odpoledne. Už před startem byly karty rozdány zcela jasně – pokud chce Hudec titul, musí jet hlava nehlava. Martin si to vzal k srdci, na čtvrté zkoušce nestačil jen na domácího Matteiho a pomalinku se začal Pushkarovi vzdalovat. Na pětce se snažil tlačit, co to šlo, ale v cíli z toho byl pátý čas a propad na třetí místo. Před závěrečnou zkouškou dne byl rozdíl mezi druhým Matteim a třetím Hudcem jen 1,1 sekundy a třebíčský rodák se do toho rozhodl jít. „Po dnešku jsme fakt nadšený, dneska se mi jelo nejlíp za celý rok. Čtyřku jsme si spíše užívali a snažili se pobavit diváky, kteří se sešli v hojném počtu. Rozum mi zůstává stát u 5 RZ, měl sem pocit, že letíme nehoráznou palici. Podržel jsem i místa, které sem v prvním průjezdu raději prodal a fakt nechápu, kde jsem mohl ztratit takového času. Před šestkou jsme si s Péťou řekli, že do toho půjdeme naplno, protože potřebujeme každý bod navíc. Udělali jsme nějaké drobné chybky ale povedlo se nám poskočit zpátky na druhé místo což je pro nás nejdůležitější. S Puskarem je to krásný závod, v průběhu sezóny se z nás stali přátele, takže se spíše bavíme a vtipkujeme než bychom kolem sebe chodili a nenáviděli se jen proto, že jsme rivalové. Nějakou šanci na titul ještě máme, ale je stále menší a menší. Ale zítra nás čeká ještě dlouhý den a může se stát cokoliv. My do toho půjdeme stejně jak dneska a budu se snažit jet, jak nejlépe umím,“ komentoval první etapu Martin Hudec.

Na programu sobotní druhé etapy bylo jen pět rychlostních zkoušek a bez mála 120 měřených kilometrů. Jak Hudec slíbil tak i činil a hned z rána zajel druhý čas jen o šest desetin pomaleji než doposud vedoucí Cronin. Na osmém testu Hudec s Pickou ztratili dvacet vteřin a i přes to se stále drželi na druhém místě. Devátá zkouška se však stala osudnou, v jedné z mnoha Korsických zatáček se Mitsubishi poroučelo z ideální stopy a Hudec musel odstoupit s poškozeným zavěšením.

Martin Hudec - Petr Picka (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) - Tour de Corse 2014

„Sedmičku jsme neměli moc dobře napsanou, takže jsem do toho nemohl jít naplno. Na osmičce nám to strašně klouzalo a přilnavost byla téměř nula, tvrdé slicky vůbec nefungovaly a nedokázali jsme chytit správný rytmus,“ sděluje své dojmy a pokračuje: „Před naší poslední zkouškou jsme byli stále na druhém místě, které jsme chtěli udržet, bavit se a zajíždět stále kvalitní časy. Bohužel nás to v jedné levotočivé zatáčce vyneslo a trefili jsme obrubník. Málem jsme šli přes střechu, ale naštěstí se nic nestalo a já s Petrem jsme v pořádku. Odstoupení mě moc mrzí ale je to sport, i přes to si myslím, že jo byl náš letošní nejlepší závod. Auto fungovalo na jedničku a já jsem se za volantem cítil stále líp a líp. Moc jsme si to užívali snažili jsme se jet úplně na maximum. Petr to tentokrát neměl vůbec jednoduché, ale neudělal žádnou chybu a jeho diktát byl naprosto perfektní!“

Hudec se na konec sezony představí fanouškům na Pražském Rallysprintu 29. Listopadu kde premiérově usedne do Škody Fabie S2000.

MH Racing
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist