www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 06 - Rally Bohemia Mladá Boleslav

Mr. Cimbu obhájil loňské vítězství

21. července 2006 • 08:35

Po šesti letech se na Bohemii sešla posádka Mr.Cimbu - Ivan Hrubý v jednom autě. Tuto svou obnovenou premiéru oslavili prvním společným vítězstvím ve třídě na velké soutěži. Mr.Cimbu tak zopakoval svůj úspěch na této soutěži v minulém roce.

Před startem Rally Bohemia řešil Mr.Cimbu otázku, koho angažovat na sedadlo spolujezdce. Eduard Perski je vázán po celou sezonu u Ctirada Hájka a tak oslovil Ivana Hrubého a ten s radostí přijal. A tak se po šesti letech opět sešla kdysi tradiční dvojice. Prakticky od prvních okamžiků fungovala spolupráce v kokpitu Škody Felicia 1,4 KitCar na jedničku, jako by žádná pauza ani nebyla. Ve třídě A5 na ně čekalo dalších osmnáct soupeřů a z nich čtyři sedlali rovněž kitové felicie. Cesta k obhajobě loňského vítězství tedy nebyla nijak snadná, ale o to větší byla motivace.

„Nebylo to jednoduché. Tvára (přezdívka Ivana Hrubého) je nejlepší mitfára se kterým jsem kdy jel a fungoval jako vždy na jedničku. Tady problém nebyl. Horší to bylo s brzdami. Přidřené vahadlo nám přibržďovalo zadní kola a občas to vypadalo, jako by nás někdo držel za zadní nárazník. Příčinu jsme odhalili až v sobotu ve večerním servisu, pak již vše bylo OK.“ Tomu ještě předcházely dvě napůl humorné a napůl strašidelné situace. První se odehrála ještě v Sosnové, kde se zabržděná felicia poté, co se ono přidřené vahadlo uvolnilo, sama vydala směrem k Burkartovu Citroenu C2. Srážce zabránil duchapřítomně Miroslav Šlambora. Patří mu dík, stejně jako Josefu Sedláčkovi, který sportovně vypomohl v sobotu ráno, kdy po sjezdu ze startovní rampy zřejmě následkem trápení v Krumlově přestal fungovat akumulátor. Josef Sedláček se svou fabií doslova dotlačil nárazník na nárazníku Mr.Cimbu až do servisu. Pak se již mohlo závodit.

Počínaje vítězstvím na páté rychlostní zkoušce se na čele třídy A5 vytvořila dvojice Mr.Cimbu a Petr Brynda, která spolu bojovala až do konce celé soutěže. Ve prospěch Bryndy hovořil letos větší počet odjetých soutěží, zatímco výhoda kitového stroje Mr.Cimbu byla snižována problémy s brzdami a také vyšším startovním číslem, z čehož plynulo i jedno časové zatížení v podobě přiděleného horšího času. Dvojí předjíždění pomalejšího soupeře na dlouhých vložkách také na rychlosti nepřidá. Do druhé etapy tak Mr.Cimbu s Ivanem Hrubým vstupovali jako druzí, se ztrátou necelých dvou vteřin.

Problém s brzdami byl již vyřešen a tak boj o vítězství mohl začít. Mr.Cimbu plně využil kvalit svého stroje připravovaného firmou Motor Plus Jiřího Bendy a v napínavém finále obhájil své loňské prvenství. Ostatně posádkám Motor Plus se na Bohemii tradičně daří. Šéf týmu Jiří Benda si zde také vybojoval nejeden zasloužený vavřín

„Letos to bylo o hodně těžší. Loni jsme prakticky závodili proti pohárovým fabiím. Bryndův stroj je přeci jenom kvalitní nářadí a Petr tahal jako čert. Ještě na poslední vložce nám zatrnulo, když jsme dojeli polského jezdce Szymona Rutu na subaru a poté co jsme ho předjeli, nás začal v kopci, kde byl rychlejší, zase dohánět. To už jsem ho zpět nepustil, abychom se nemuseli předjíždět potřetí. Z obhajoby mám radost, ale co to bylo proti Tvárovi. On se mnou vyhrál před deseti lety třídu v Pačejově, takže teď stál poprvé na bedně na velké soutěži a to hned při svém prvním startu po návratu. Pořádně jsme si spravili chuť po Krumlově, kde se nám přebíjel alternátor a zničil řídící jednotku a jak jsme zjistili v sobotu i baterii. Byla to škoda, protože jsme po třech erzetách, z nichž jednu jsme vyhráli, byli také ve hře o bednu,“ uzavřel Mr.Cimbu, který by letos chtěl startovat ještě v Příbrami, nebo Třebíči. „Barumku neplánujeme, protože tam nás asi nemají rádi a vždy nám přidělí astronomicky vysoké startovní číslo. Při případném rušení vložek bychom se za vysoké startovné nemuseli moc svézt,“ uzavřel Mr. Cimbu.

Milan Hauer
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist