www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 6. května 2024, Svátek má Radoslav, zítra Stanislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

OS 14 - Trophée Andros 14/15

Tropheé Andros: Loučení se sezónou

12. února 2015 • 09:30

Zatímco poslední závod v Super Besse určil pořadí na stupních vítězů v celkovém hodnocení, pak na superfinále v Saint Dié des Vosges dostalo za úkol rozloučit se s diváky a udělat tečku za sezónou 2014/2015.

A protože již nešlo o body byl zvolen i alternativní závodní program. Jezdci byli opět rozděleni opět do dvou skupin – jezdci Elite 1 byli označeni jako Pilote B a jezdci z Elite 2 nesli označení Pilote A. Pro jezdce obou skupin pak byl připraven jeden měřený trénink, který je rozřadil do dvou semifinále a všichni pak svorně postoupili do superfinále ve své skupině.

J.B. Dubourg; foto: Bernard Bakalian

V měřeném tréninku třídy Elite 2 zajížděli jezdci relativně vyrovnané časy a nejlepší z nich byl Wolff před Broggi a Moinelem. Wolff pak vyhrál první semifinále a Marléne Broggi zvítězila v druhém semifinále. V superfinále pak svedli souboj právě vítězové semifinále – Wolff a Broggi. A zatímco Wolff skončil v šestém kole ve sněhové bariéře, Marléne Broggi mohla zvolnit a přesto si dojet s velkým náskokem pro vítězství, neboť druhý Moinel tempu (původního) dua Wolff - Broggi vůbec nestačil a při své ztrátě neměl ani nijak zásadní potřebu se zlepšovat, protože naděje na postup vpřed byla minimální a náskok na třetího Maillarda obrovský. Wolff, přestože poničil své auto, dojel do cíle, bohužel však jen na devátém místě.

Mezi jezdci Elite 1 si od pořádku vedl nejlépe Lagorce, když zajel v měřeném tréninku nejlepší čas. O pouhé dvě tisíciny vteřiny zaostal Dayraut a do jedné vteřiny se vměstnali i všichni ostatní jezdci. V prvním semifinále jednoznačně zvítězil J.B. Dubourg, před svým bratrem A.Dubourgem, Lagorce dlouho bojoval s A.Dubourgem, ale nepodařilo se mu jej předjet. Druhé semifinále pak také velmi jednoduše vyhrál Dayraut, druhý Riviere velmi ztrácel a třetí Balas s Mini jel Rivieremu na dostřel, ale na lepší pozici pomýšlet nemohl. Start superfinále bohužel neviděl Dayraut jehož týmový kolega Wolff rozbil společné auto v superfinále jezdců Elite 2. J.B. Dubourg měl proto velmi ulehčenou situaci a mohl si po bezvadném startu uhánět pro vítězství. Radost mu mohlo kazit snad jen to, že jeho bratr Andréa skončil v prvním kole. Druhý Riviere ztrácel na J.B. Dubourga, ale zbytek startovního pole zaostával ještě více, Riviere proto nemusel mít o svou pozici strach. To ve výsledku třetí Lagorce svedl velmi těsnou bitvu Pernautem, Fontanelem, Calmonem a Heikkinenem.

P.Dayraut, foto: Bernard Bakalian

A jaká byla právě skončená sezóna Tropheé Andros? Rozhodně napínavá. Hlavním překvapením nicméně nebyl další, již šestý, titul Jean-Philippa Dayrauta. Dayraut je na sněhu zkrátka extra třída a je více než důstojným nástupcem Yvana Mullera. Muller v Tropheé Andros získal 10 titulů než se nechal zlákat nudným mistrovstvím světa cestovních automobilů (WTCC), kde se sice Muller stal čtyřikrát světovým mistrem, to vše ale jaksi mimo pozornosti široké veřejnosti. Je nutné velmi ocenit, že Dayraut dokázal k mistrovskému titulu dovést Mazdu 3, se kterou startoval prvním rokem, a která nebyla v předchozí sezóně vůbec konkurenceschopná.

Za největší překvapení sezóny si však dovolíme považovat titul vicemistra v rukou Oliviera Panise. Je nutné přiznat, že jsme Panise v úvodu sezóny trochu podcenili. Panis v předchozích letech rozhodně nenaplňoval očekávání, která do něj jeho týmový šéfové vkládali (což se projevilo i v jeho ukončení spolupráce s Mazdou). Panisovo přestup do týmu WRT, který jezdi již s nikoliv nejnovější Toyotou Auris se zdál jako další ústup ze slávy a i možný podnět pro konec Panisovo kariéry v této závodní sérii. Panis se přesto nevzdal a předváděl výkony, na které jsme od něj nebyli moc zvyknutí. Zejména Panisovo výkony z ledna 2015 a jejich vyrovnanost byly opravdu výtečné a zaslouženě posunuly Panise hned na druhé místo celkového hodnocení, jen jediný bod od mistra Dayrauta. A to se domníváme, že málokdo očekával, že něco takového může v případě Panise nastat. Proto ta nejzásadnější chvála patří právě jemu.

Galerie mistrů Tropheé Andros:

1990 ARPIN, Malcher, Balas
1991 CHOMAT, Tarres, Chauche
1992 SNOBECK, Malcher, Balas
1993 SNOBECK, Chartiot, Tarres
1994 CHAUCHE, Chartiot, Chomat
1995 CHATRIOT, Tarres, Snobeck
1996 MULLER, Tarres, Chauche
1997 MULLER, Helary, Malcher
1998 MULLER, Tarres, Ruffier
1999 MULLER, Tarres, Gache
2000 MULLER, Dayraut, Ruffier
2001 MULLER, Tarres, Dayraut
2002 MULLER, Tarres, Fouquet
2003 TARRES, Lanctuit, Beroujon
2004 MULLER, Prost, Fouquet
2005 MULLER, Dayraut, Prost
2006 MULLER, Prost, Dayraut
2007 PROST, Dayraut, Balas
2008 PROST, Dayraut, Lagorce
2009 DAYRAUT, Prost, Lagorce
2010 DAYRAUT, Prost, Panis
2011 DAYRAUT, Prost, Lagorce
2012 PROST, Riviere, Dayraut
2013 DAYRAUT, Riviere, Panis
2014 DAYRAUT, Lagorce, J.B. Dubourg
2015 DAYRAUT, Panis, Lagorce

A nastává již klasické loučení. To proto, že Tropheé Andros 2014/2015 zavřela oponu a roztáhnout ji hodlá opět až v prosinci. Nashledanou na AutoSport.CZ

Mgr. Jaroslav Hanus; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist