www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 5. května 2024, Svátek má Klaudie, zítra Radoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

ME 15 - Circuit of Ireland

Irsko: "Čeká nás těžká rally," shodují se Češi

2. dubna 2015 • 18:00

Na start letošní Circuit of Ireland Rally se premiérově postaví také trojice posádek z České republiky. Stejně jako ostatní soutěžáci, také Češi už mají za sebou dnešní odpolední kvalifikační zkoušku, po níž jsme je požádali o zhodnocení svých aktuálních dojmů pro server AutoSport.CZ.

Na tradičních Fabiích S2000 se v Irsku poprvé představí duo Tarabus - Trunkát a Tlusťák - Kučera, pro Štajfa s Rajnohou je pak jasnou volbou Subaru Impreza STi. Pro všechny bude Irská rally určitě nejen velkou seznamovací lekcí na neznámých tratích, ale i taktickými manévry spojenými s volbou pneumatik kvůli náročným povětrnostním podmínkám.

Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát

Jaromír Tarabus: „Na shakedownu nám o nic nešlo a tam také všechno probíhalo v pořádku. Problém jsme měli až při kvalifikaci, možná jsem šel agresivněji na brzdy a byli jsme lehce mimo stopu, dostali jsme velký smyk. Naštěstí auto zůstalo na cestě a nepřetočili jsme se, takže jsme jen ztratili nějaké vteřinky, nic hrozného se ve finále nestalo. Z času z kvalifikace si tedy moc hlavu nedělám, uvidí se stejně až na samotných rychlostnách zkouškách.“

„Na trati si místy člověk připadá jako u nás, jen je tu o hodně víc horizontů. V úzkých místech jsou vyjeté koleje a po cestě stéká hodně bláta z polí. Bude to tedy náročnější, navíc tu jedeme poprvé. Jsme ale ve stejné pozici, jako když někdo cizí přijede poprvé třeba na Barumku. Tratě jsou tu krásné, líbí se mi hlavně páteční zkoušky, v sobotu už to je rovinatější. Moudřejší ale budeme až po závodě. Pořád se tady mění počasí, chvíli prší, chvíli svítí slunce a hodně fouká, takže to docela rychle osychá. Snad nebude při závodě moc pršet, bylo by to přeci jen o dost těžší, hlavně kvůli pneumatikám.“

Antonín Tlusťák

Antonín Tlusťák: „Jsme v Irsku poprvé, takže pro nás bude zdejší soutěž velká neznámá. Asi největším specifikem je tu počasí, které se pořád mění a do toho fouká silný vítr, jsou to docela problematické podmínky. Asfaltové tratě jsou tady pěkné, úzké a zatáčky se skoro nekatují. Jediné, co nedokáži dost dobře odhadnout, jsou zdejší horizonty. Budu se jim muset nějak přizpůsobit stylem jízdy, abych někde zbytečně nepoškodil nebo nerozbil auto. Spousta odbočení mi pak připomíná belgickou Ypres rally.“

„Kvalifikace se nám z našeho pohledu celkem povedla, odstup na první posádky není moc velký a i s dosaženým časem jsem vcelku spokojený. Navíc jedeme asi poprvé po deseti letech na pneumatikách Pirelli. Obuli jsme mokrou variantu s označením RKW7, trochu jsme si museli zvykat, ale zatím se to jeví jako dobrá volba.“

Vojtěch Štajf: „Seznamovací jízdy pro nás byly poněkud obtížnější, protože jsme je absolvovali s autem s volantem na pravé straně. Máme zapůjčený Forester od Subaru Irsko, za což jsme samozřejmě moc rádi, ale málem se mi povedlo ho rozbít hned na jedné křižovatce při přejezdu k první zkoušce. Musel jsem si hodně zvykat na jiné vnímání pohledu z auta a bylo to složitější i při psaní rozpisu. Nakonec to ale vypadá, že nám rozpis docela sedí - ukázalo se to už dnes na kvalifikační zkoušce.“

Vojtěch Štajf - František Rajnoha, foto: Subaru RT ČR

„Zdejší tratě mají náročný charakter, specifický asfalt se spoustou horizontů, jsou rychlé a úzké. Při seznamovacích jízdách skoro pořád pršelo a přestože se asi nebude moc katovat, určitě bude na cestě i tak roztaháno dost bláta. Očekávám spoustu zrádných míst, na kterých by mohlo auto nepříjemně uklouznout. Nebude asi prostor ani na malou chybu, protože se pojede ve velkých rychlostech po úzkých silničkách lemovaných zídkami. Nechci, aby to znělo alibisticky, ale asi budeme muset být dost opatrní, alespoň zpočátku.“

„Na kvalifikační zkoušku jsme obuli nejměkčí suché pneumatiky a byla to dobrá volba, i když ke konci už lehce poprchalo. Překvapila mě Inessa Tuškanová, Hideg jel podobně jako my. Botka měl defekt a Érdimu zhasnul motor na startu, takže tady není co srovnávat. V obou tréninkových průjezdech jsme byli ale rychlejší. Počítám, že to bude s Maďary dobrý souboj, máme všichni stejnou výchozí pozici, protože jsme tu shodně poprvé. Počítat budeme ale muset asi i s Inessou. Uvidíme, jak to všechno dopadne. Největší neznámou budou asi pneumatiky, ale co nám říkali místní, tak mokré se tu obouvají až když je na trati opravdu hodně vody.“

Jan Vaškovič; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist