www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. května 2024, Svátek má Nataša, zítra Ivo

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

RSS a P2+ - Rocksteel Valašská Rally (RSS)

Vítězem Valašské rally Koči, v Rallysprint Sérii se raduje Smékal

12. dubna 2015 • 18:00

Absolutním vítězem XXXIV. Rocksteel Valašská rally 2015 s centrem ve Valašském Meziříčí se stala slovensko-česká posádka Styllex Slovak National Teamu Martin Koči, Lukáš Kostka na voze Ford Fiesta R5. Další medailové stupně patřili Polákům, druzí dojeli Grzegorz Grzyb, Robert Hundla se ztrátou 5,5 vteřin, třetí skončili Lukasz Habaj, Piotr Woś s odstupem 9,7 vteřiny, všichni jeli na vozech Ford Fiesta R5.

Martin Koči - Lukáš Kostka (Ford Fiesta R5) - Rocksteel Valašská Rally 2015

V hodnocení Poháru 2+ vyhrála dvojice Svarmetal Motorsport Martin Vlček, Jindřiška Žáková (Škoda Fabia S2000), v klasifikaci Rallysprint Série se raduje po tuhém boji z prvního místa posádka Egon Smékal, Monika Hýbnerová, druzí skončili se ztrátou 3,8 vteřiny Ondřej Bisaha, Petr Píža (Citroën DS3 R3T), třetí dojeli Martin Vopatřil, Michal Večerka (Peugeot 208 R2) s odstupem 27,1 vteřiny.

Z původních šesti rychlostních zkoušek byly dvě z bezpečnostních důvodů zrušeny, ta poslední v okolí Vsetína se nejela kvůli vysoké průměrné rychlosti při prvním průjezdu. Do valašky odstartovalo celkem 107 posádek, ve výsledkové listině byla nakonec klasifikováno 79 soutěžících.

Konečné výsledky Rocksteel Valašské Rally

Co řekli nejlepší jezdci v cíli Valašské rally?

Grzegorz Grzyb (POL, Ford Fiesta R5, startovní číslo 3): „Druhé místo je splnění našeho cíle na této rally, kterou jsme navíc považovali jen za test. Škoda, že byla zrušena poslední rychlostní zkouška, další kilometry navíc by nám pomohly v testování.“

Martin Koči (SVK, Ford Fiesta R5, startovní číslo 4): „Celkově jsme s rally spokojení. Jsem rád, že jsme po velké pauze seděli v autě a závodili. Hlavním cílem bylo sbírat zkušenosti a testovat nastavení auta, což se nám podařilo. Škoda jen zrušených zkoušek, protože v tak krátkém závodě by to byly kilometry navíc. Musím uznat, že na celkový čas jsem se v průběhu rally také díval a přizpůsobil jsem tomu jízdu. Od rána jsme vedli, poté jsme vedení kontrolovali a podařilo se nám udržet pozici až do cíle. Celkové vítězství je pro nás skvělým úspěchem, kterého jsme dosáhli v silné konkurenci především výborných polských jezdců.“

Lukasz Habaj (POL, Ford Fiesta R5, startovní číslo 5): „Jsme spokojení s tímto závodem. Samozřejmě, že druhé místo by bylo lepší nebo dokonce i první, ale celkově je to dobré. Nezastihly nás žádné velké problémy, což je úspěch. V konečném důsledku je škoda hlavně zrušených dvou erzet. Dobře jsme si otestovali vůz před první rally doma v Polsku.“

Martin Vlček (CZE, Škoda Fabia S2000, startovní číslo 6): „S výkonem týmu, auta a sebe jsem spokojený. Je to dobrý začátek sezony a najeli jsme nějaké kilometry. V organizace bychom našli nějaké výhrady, ale chápeme, že je to složité. Škoda, že se úplně zrušily dvě rychlostní zkoušky.“

Egon Smékal (CZE, Citroën DS3 R3T, startovní číslo 21): „Na třech rychlostních zkouškách jsme zajeli dobré časy a jeli jsme na limitu vozu a našich schopností. Dnes to stačilo, ale myslím, že do budoucna už to tak nemusí být. Technika zase pokročila, pokud člověk nemá finance na novější vybavení, tak se nedá pomýšlet na dotahování špičky.“

Ondřej Bisaha (CZE, Citroën DS3 R3T, startovní číslo 22): „V poslední RZ na Dušné jsem prohrál šanci bojovat o prvenství. Vyjel do únikové zóny a musel jsem se vrátit na trať. Přesto jsme na Egona ztratili v poslední zkoušce jen 0,3 vteřiny, tak jsem rád, že máme rychlost, na které můžeme stavět. Je to slibný začátek pro auto do budoucích podniků.“

Martin Vopatřil (CZE, Peugeot 208 R2, startovní číslo 25): „Auto bylo super, jeli jsme s ním poprvé. Škoda, že jsme se moc nesvezli kvůli zrušeným rychlostním zkouškám. S naším výsledkem jsme ale spokojení.“

Roman Ordelt
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist