www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 06 - Rally Bohemia Mladá Boleslav

Miláčka sosnovských diváků zastavila poloosa

27. července 2006 • 03:00

Po důkladných přípravách se Novasol historic rally team postavil na start Rally Bohemia s jednou významnou novinkou - novým motorem. Od úvodních kilometrů - a zvláště v Sosnové - předváděla posádka Hloušek - Rozsíval divácky velmi atraktivní sport.

Příprava a čtvrteční shakedown

Avizovaný motor byl v autě zamontován již 14 dní předem, ale týden z přípravy nám neplánovaně vzala výroba a správné „namotání“ výfukových svodů u uznávaného výfukáře, pana Hlušičky. To si vyžádalo poměrně mnoho času, kdy jsme neměli auto k dispozici, protože stálo v Mladé Boleslavi. Až čtyři dny před závodem jsme odváželi „syrový“ motor na první naladění k panu Fiedlerovi do Stružince. Hned poté jsme absolvovali přes 200 zajížděcích kilometrů. Nezbývalo mnoho času na první ostré kilometry, a proto jsme se rozhodli tuto zkoušku provést až na samotném shakedownu Rally Bohemia. Již na necelých 3 kilometrech se projevila velice zásadní chyba, která by určitě už na první RZ v Sosnové znamenala zpomalení a ztrátu. Elektrické palivové čerpadlo nedávalo dostatečné množství benzínu a vždy ke konci testovací RZ již auto přestávalo jet. V servisní zóně na nedalekém letišti jsme na to s jistotou přišli a s pomocí fy. KALMAR MOTORSPORT s.r.o. jsme správnou pumpu zn. Facet již za 3 hodiny do auta montovali. Po zbytek času jsme se věnovali kontrole po testu.

Pátek

V pátek ráno jsme odjížděli do Mladé Boleslavi s pocitem, že snad více pro přípravu nelze udělat. Začali jsme malým testem na hodkovickém letišti, kde jsme vyzkoušeli, že problém s pumpou je skutečně odstraněn. Přejímky v Mladé Boleslavi jsme absolvovali jen s malými připomínkami technických komisařů a hned poté jsme odjížděli na první RZ do Sosnové. Naši netrpělivost před startem se nám podařilo před velkým množstvím lidí proměnit v efektní jízdu plnou smyků právě pro přihlížející diváky.

Dlouhá sobota

Sobotní ráno začalo zrušeným městským úsekem, proto jsme po dlouhém přejezdu začínali na skoro 30ti kilometrové sychrovské RZ. Velká motivace vyústila v hodiny v páté zatáčce a to nás hned ze začátku stálo cca. 10 vteřin. Jediným problémem, který pak vyvstal, byly slábnoucí přehřívající se brzdy ke konci RZ. Při sjezdu do cíle auto již skoro nebrzdilo a brzdový pedál se propadal až na podlahu. Hned další RZ byla pro havárii jednoho z vozů WRC též zrušena. Následující RZ byl oproti loňsku v opačném směru jedoucí se „Navarov“. Opět se projevila slabina vadnoucích brzd, naštěstí RZ končila výjezdem do Vysokého. Nutno přiznat, že tyto dlouhé, ale krásné úseky, jsou opravdu náročné na soustředění a udržet tempo opravdu není jednoduché. Víme, že toto se nám dařilo jen do určité míry. Den končil již „jen“ 16 km dlouho RZ Šumburk, která pro úzké rychlé úseky též nebyla vůbec jednoduchá. S vidinou nedělní porce km jsme se snažili hlavně sobotní část dokončit. To se nám podařilo na pátém místě absolutně mezi HA a na druhém ve skupině.

Krátká neděle

Hned na startu první nedělní RZ jsme ukroutili poloosu, což znamenalo rychlý konec. Zajímavé je, že se poloosa ukroutila v nejsilnějším místě, hned za ložiskem kola. Poloosu jsme vyměnili a využili systému Super rallye. Proto jsme letošní Bohemii zakončili i přes penalizace na osmém místě absolutně mezi HA a na třetím ve skupině.

S výsledkem na Bohemii jsme spokojeni, podařilo se nám zrychlit, ale pravdou je, že odstup na nejrychlejší Škodu 1150 bratrů Hejhalů je stále kolem vteřiny na kilometr RZ. Myslíme si, že tato vteřina je již skutečně v jezdeckém stylu a proto nezbývá, než jezdit a snažit se zrychlovat. To se pokusíme již o víkendu 28. - 29. 07 v Pelhřimově.

Za HRT Jan Hloušek
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist