www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 5. května 2024, Svátek má Klaudie, zítra Radoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 15 - Rally Italia Sardegna

Útěk Madse Østberga od propasti

16. června 2015 • 14:00

Po dvou dlouhých etapách už byl závěrečný den Rally Itálie Sardínie méně hektický. Posádky se nicméně musely pustit do čtyř rychlostních zkoušek s 45,80 km měřených úseků, které měly zvládnout bez servisu. Ačkoliv byly mezi jednotlivými vozy značné odstupy, piloti na DS3 WRC příliš neútočili.

Khalid Al Qassimi - Chris Patterson (Citroën DS3 WRC) - Rally Italia Sardegna 2015

Už při prvním průjezdu na Olmedo Monte Baranta (RZ 20) Mads Østberg skončil po sérii nešťastných okolností mimo trať. Po kolizi, při níž mj. ztratil komunikátor, byl Nor příliš široký do zatáčky kvůli špatným rychlostním poznámkám. DS3 WRC číslo 4 tak skončilo rychlostní zkoušku se ztrátou přes minutu a propadlo se na čtvrtou pozici. S poškozeným zavěšením zadního kola a brzd byl Mads donucen dojet do cíle velmi pomalu. Dál klesal i na další rychlostní zkoušce, ale odolat ataku Jari-Matti Latvaly se mu podařilo, čímž uhájil pátou pozici.

S desátou příčkou, kterou zaujal od startu do posledního dne, se Khalid Al-Qassimi propracoval k dalšímu bodu na jeho kontě. Kris Meeke skončil s velkým odstupem od vedoucích závodníků, ale i tak stihl zabezpečit dva extra body pro Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team.

Po dvou výpadcích, když skončil mimo trať (pátek), a s problémy s elektronikou (sobota), se Stéphane Lefebvre a Stéphane Prévôt znovu vrátili v neděli ráno do soutěže na DS3 RRC. Mistři světa v JWRC 2014 naznačili reálnou výkonnost, když na dvou rychlostních zkouškách figurovali mezi třemi nejrychlejšími časy v jejich třídě WRC 2.

Marek Nawarecki (zástupce šéfa Citroën Racing): „Tato rally předčila očekávání co do délky rychlostních zkoušek, jejich náročnosti a stoupajících teplot, které měly velký vliv na posádky i auta. Bez ohledu na vítěze bylo celkové pořadí ovlivněno značným počtem problému, se kterými se jezdci setkali. Po ztrátě jednoho z našich DS3 WRC na druhé rychlostní zkoušce jsme nebyli v nejlepší pozici. Mads sice postupně zvyšoval svou rychlost, ale i on měl řadu problémů, se kterými se potýkal. Avšak těší nás jeho páté místo, které mu přineslo druhou pozici ve světovém šampionátu. Body, které nasbíral Kris, umožnily týmu udržet druhé místo v Poháru konstruktérů.“

Mads Østberg: „Jednoduše jsem udělal chybu a tím skončily veškeré kalkulace s umístěním na pódiu. Někdy se podaří zapsat skvělé rychlostní poznámky, ale dnes tomu tak nebylo. Zatáčka byla velmi úzká a já vyjel mimo trať. Proto jsme nárazem poškodili závěs pravého zadního kola a brzdy. Pak jsme strávili hodně času opravami auta a museli jsme ho opatrovat až do cíle. Jsem velice rád, že jsem tuto rally dojel až do konce. Po řadě velmi náročných rally už se nemůžu dočkat rychlejších a hladších tratí v Polsku.“

Khalid Al-Qassimi: „Byla to dlouhá rally s extrémně náročnými rychlostními zkouškami, díky rozpisu jsme spali pouze 3 až 4 hodiny denně. Snažil jsem se nebýt zbrklý a jsem velmi rád, že jsem skončil v první desítce.“

Kris Meeke: „Po katastrofálním začátku rally a opětovném zapojení díky pravidlu Rally2 byla sobota zajímavá a přinesla mi spoustu zkušeností. Zajížděl jsem velmi dobré časy, speciálně odpoledne. Dnešek byl pro mě hlavně o sbírání bodů pro Pohár konstruktérů mistrovství světa. Právě o to jsme se snažili, ale nyní už se soustředím na Rally Polsko. Potenciál auta je nám známý a máme tak šanci na dobré výsledky, proto tvrdě pracujeme.“

Stéphane Lefebvre: „Během první rychlostní zkoušky jsem nedobrzdil a dostal se mimo trať v pasáži s klesáním. V sobotu jsme se opět postavili na start díky Rally2, ale i tento den jsme měli zkrácený kvůli problémům s elektronikou. Nakonec jsem byl v neděli schopen zajet dobré časy na Olmedo, kde jsem měl dobré rychlostní poznámky. Tento víkend jsem měl poprvé možnost se seznámit s DS3 RRC, což je auto značně odlišné od R5. Tahle zkušenost se určitě hodí v budoucnu.“

Citroën Racing
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist