www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 30. dubna 2025, Svátek má Blahoslav, zítra Svátek práce |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články |
MČR15 - Agrotec Petronas Rally Hustopeče (MČR)Hustopečská rally má své specifikum, shodují se jezdciUž jenom několik hodin nás dělí od zahájení 11. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče, třetího podniku letošního Mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Na start první etapy se dnes postaví celkem 86 posádek soudobých vozů, když se pořadatelům oproti přihláškám omluvila pouhá šestice soutěžních dvojic. Kromě toho se v Hustopečích představí rovněž posádky bojující o body v MČR historických automobilů, ty se ale na rychlostních zkouškách objeví až zítra. Zde se z původních čtrnácti přihlášených omluvila pouze jediná posádka. Zatímco aktuálně posádky brázdí trať oficiální testovací zkoušky, přinášíme vám jejich první letošní dojmy, které jsme zaznamenali dnes odpoledne v servisní zóně hustopečské rally. Jan Kopecký: „Včera večer jsem sice nevyzkoušel ani traktor, ani bagr, ale naši posádku v tomto směru zastupoval Pavel Dresler. Ale rád jsem se přišel pozdravit s ostatními posádkami a pořadateli, protože je to dle mého taková 'povinnost', protože právě tady dělají pořadatelé pro posádky opravdu to první poslední a jsou to bezvadní lidi. Byl jsem tedy rád, že jsme se mohli v klidu setkat a popovídat si. Doufám, že na rozdíl od předchozích soutěží se nás tady o čelo soutěže bude prát víc. Když se o vedení pereme dva, je to pro diváky určitě zajímavé, ale když budeme tři nebo více, bude to samozřejmě ještě zajímavější. Doufám, že se ty souboje ponesou ve stejném duchu, jako v Krumlově a že ke mně a Vaškovi přibude někdo další.“ „Pokud jde o trať, zdejší šotoliny se nemůžou 'prodat', ale zároveň se musí projet co nejrychleji. V prvních průjezdech to bude pro první auta možná nevýhoda, protože je tu dost volného makadamu a budeme vyhrabávat kolej, ale zase se za námi bude prášit. Tuhle soutěž si ale asi každý z nás užívá, je to tu dost mezi poli, takže nemáte takovou obavu z toho, co bude když vyskočíte ven. Soutěž je ale zrádná, střídá se přilnavost, bláto, písek, koleje, je toho tady dost. Diváci si tu určitě přijdou na své. V pondělí jsme se vrátili ze Sardinie, v úterý jsme testovali na Podhoranu obecné nastavení vozu a ve středu tady krátce společně s Romanem Odložilíkem, protože jsme tu jeli s ostrým autem. Na shakedownu teď tedy uděláme asi už jen pár drobných změn.“ Petr Uhel: „Zdejší tratě jsou úplně jiné, než zbytek českého mistrovství. Je tu podstatně víc šotoliny než kde jinde a soutěž má své specifikum. Je to rychlejší ale přitom i technické a těžko se dá říct, na co je třeba dávat největší pozor. Letošní Hustopeče se z pohledu soubojů na trati budou lišit od předchozích let. Škodovka má jiné auto s jinou maximálkou, takže nevíme, co od nich můžeme čekat. Loni se nám tu víc přiblížil i Mirek Jakeš a může se třeba i klidně stát, že nám hned na začátku ujedou 'o týden' a bude rozhodnuto, nebo to bude vyrovnané jako v Krumlově a zajímavé až do konce. Na téhle soutěži se to dá těžko odhadnout, kdyby to byla Bohemka nebo Barumka, bude to jiné. Z našeho pohledu bude mnohem zajímavější dnešek, je víc techničtější a pojede se za tmy, sobota už bude hodně rychlá s dost retardéry.“ Roman Odložilík: „Tratě se trochu obměnily, ale je to stále takový místní standard. Jsem docela zvědavý na vývoj počasí, byl bych rád, kdyby nepršelo, protože jsme pořád neměli možnost otestovat pneumatiky Pirelli na vodě. Pro nás by tedy sucho bylo lepší. Na druhou stranu se bude asi extrémně prášit, takže doufám, že budeme mít dvouminutové rozestupy, protože v noci by to byl fakt problém. Na těch opravených šotolinových úsecích to strašně klouže na brzdy, to bude asi největší problém. Kompaktní formát zdejší rally se asi musí líbit každému, je to soutěž na menší vzdálenosti, než je třeba i Barumka a podle mě je to super.“ Pavel Valoušek: „Moc bych chtěl poděkovat pořadatelům za včerejší večer, který jsem si opravdu užil, byla to perfektní akce. Traktor je úplná bomba a skvěle jsem si zajezdil, s nakladačem jsem snad jako jediný neshodil ani jednu kuželku a čas taky nebyl zlý. Bylo to fajn. Hustopeče budou jako obvykle těžkou soutěží, je to specifická rally v našem mistrovství. Kartami může hodně míchat změna počasí a na samotné trati člověk ani kolikrát nevidí kde a jak brzdit, hodně se mění rytmus. Je složité tu jet rychle a neudělat chybu, ale zdejší tratě jsou krásné, mix asfaltu s šotolinou je super. Ale abych mohl využít třeba zkušeností s šotolinou z jiných rally, tak na to jsou zdejší úseky přeci jen krátké. Spíš je to o tom, že bychom v nich neměli udělat chybu.“ Miroslav Jakeš: „Letošní tratě se mi líbí. Je to podobné loňskému roku, něco se jede naopak a jsou tu ty šotolinové úseky, kterých je docela dost a líbí se mi. Hustopeče se nám povedly už loni a doufám, že na to letos navážeme. Pokud jde o nastavení podvozku, pořád tu ale převažuje asfalt, takže jsou určitě všichni nachystáni na asfaltovou rally a ta šotolina se prostě nějak 'projede'. Určitě to ale bude zajímavé pro diváky, pojede se smykem. Nevím, jestli budeme auto kvůli šotolině zvedat, přece jenom je jí tam navezeno víc než loni, uvidíme. Každopádně se ale těším. Problém bude možná ve druhých průjezdech pro dvoukolky, snad se to ale zvládne. Pokud jde o nás, doufám, že se bude závodit až do poslední zkoušky a bude se nám dařit, loni se nám nejvíce líbila ta polookruhová zkouška, která letos bude skoro na závěr.“ Jaromír Tarabus: „Loni jsem tu nejel, tak nevím, co se všechno změnilo. Ale charakter zůstal stejný, jezdí se stejné úseky, jen se jede třeba jiným směrem. Jedeme tu kvůli rozjetí před Belgií, protože jsme od Irska nezávodili, takže spíš jsme tu kvůli testu. Možná jsou tu tratě i trochu podobné těm belgickým, říká se to, ale nedokážu to posoudit, protože v Yprách jsem ještě nestartoval. Chceme se tu ale hlavně rozjet a víc bych v tom nějak nehledal.“ Jan Votava: „Obecně je to tady víc na motor a kvalitu auta, ale er-pětkám tu velká enka konkurovat určitě nemůžou, takže si spíš budeme dávat pozor na nejrychlejší dvoukolky, abysme prostě neudělali ostudu. Pořadatelé si asi tratě nemůžou vybírat, takže je to takové, jaké to je. Jejich výběr je tu asi omezenější, ale tím nechci říci, že je to nějaká snazší rally. A chyba se dá udělat i na nejlehčí rychlostní zkoušce. Co se mi ale hodně líbí, tak je právě celkový přístup zdejších pořadatelů. Osobní ambice tu nějaké velké nemáme, nikdy nám to tu moc nešlo. Naše šance přijdou asi až na Bohemce a možná v Příbrami, tady se prostě budeme snažit jet rychle a uvidíme, soustředíme se sami na sebe a nebudeme hledět na soupeře.“ Václav Kopáček: „Jedeme tady poprvé a zdejší tratě jsou hodně těžké a kluzké, takže se budeme snažit vyvarovat chyb. Začneme spíš volněji a uvidíme, jak se bude situace vyvíjet, protože už nutně potřebujeme bodovat. Tomu tedy budeme muset přizpůsobit jízdu. Erzety jsou pěkné, hodně se mění rytmus, z rychlých pasáží na totálně pomalé, ale bude tu strašně naklouzáno a vyházeno, tak uvidíme. Ale hrozně se na to těším.“ Jan Vaškovič; tisk. středisko
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|