www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 30. dubna 2025, Svátek má Blahoslav, zítra Svátek práce |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články |
MČR15 - Agrotec Petronas Rally Hustopeče (MČR)Hustopeče: Ohlasy po shakedownuPoslední možností k ostrému testu soutěžních posádek i jejich techniky se před večerním startem Agrotec Petronas Rally Hustopeče stal dnešní odpolední shakedown. Testovací zkouška také naznačila, jak by mohlo vypadat počasí při samotné soutěži, když se v jejím průběhu na Hustopečemi a okolím přehnala krátká, ale vydatná dešťová přeháňka. Jaromír Tarabus: „Chtěli jsme si ještě něco zkusit, ale bohužel nám zapršelo, takže to nebylo úplně objektivní. Auto je ale víceméně nastavené a funguje krásně. Hodláme opravdu odjet jen první etapu, Belgie je blízko a strašně neradi bysme autu něco udělali. Stát se to sice může i dneska, ale ta možnost by byla dvojnásobná. Navíc ani nemáme rozpis na některé erzety. Zítra se nepůjdeme ani dívat, byť bychom byli rádi, ale pojedeme aspoň na chvíli domů, protože v úterý odjíždíme do Belgie.“ Miroslav Jakeš: „Shakedown byl z našeho pohledu v pohodě. Vyzkoušeli jsme pneumatiky Pirelli, časy byly dobré a vše proběhlo v pohodě. Čistě jsme odzkoušeli jen nějaké směsi a teď už jenom řešíme, jestli bude ještě pršet, nebo ne.“ Petr Uhel: „Shakedown jsme projeli celkem dvakrát. Vyzkoušeli jsme co bylo potřeba, auto funguje, takže jsme připravení.“ Pavel Valoušek: „Vše bylo v pohodě, až na malý problém s autem. Chtěli jsme odkoušet jízdu na závodní benzín, který jedeme poprvé. Měnili jsme snímač otáček klikové hřídele, pak jsme se svezli ještě dvakrát a paráda.“ Roman Odložilík: „Nevím, jaký jsem zajel čas, ale auto funguje perfektně, takže jsme spokojení. Jen bych na úkor pořadatelů řekl, že by se shakedown měl trochu zorganizovat a jet podle čísel, zvlášť když je celý den klid. Jinak v pohodě.“ Martin Vlček: „Shakedown nemůžu úplně pochválit. Asi se to mělo časově rozdělit, protože na začátku tam přijelo osmdesát aut a stálo se a teď na konci tam nebyl skoro nikdo. Stálo za to to rozdělit aspoň na polovinu. Změny na autě jsme tak ani vlastně nestačili vyzkoušet.“ Jan Dohnal: „Pro nás je to v Hustopečích premiéra, nikdy jsem tu neabsolvoval ani seznamovací jízdy. Vše je tedy nové a abych byl upřímný, nějak dvakrát nadšený nejsem. Některé úseky mi přijdou vyloženě 'letecké', byť tomuto autu by to mělo vyhovovat. To ale neznamená, že to musí vyhovovat mě. Moc nemám radost z těch šotolin, protože si myslím, že tam technika dostane hrozně zabrat. A po těch třech výletech na Lipně na Krumlově na blátě ani nevím, jak budu takovéto úseky s autem s ALS zvládat. Nějak rozumně a uvidíme. Shakedown jsme třikrát 'proplazili', poprvé na slikách za deště, pak na médiích skoro na suchu. Ale aspoň jsme se pokusili vrátit do závodního režimu. Od Krumlova jsme neodjeli ani kilometr, takže potřebujeme získat nějakou sebedůvěru.“ Egon Smékal: „Shakedown se nám docela vydařil. Po ráně na Krumlově jsme chtěli odzkoušet auto, funguje dobře, docela jsme se trefili i do nastavení. Jsme tedy prozatím spokojení a uvidíme co bude dál.“ Ondřej Bisaha: „Zkusili jsme tři různé pneumatiky a mám z toho tak zamotanou hlavu, že příště pojedu shakedown po celou dobu na jedněch a budu si zvykat na jízdní styl. Všechny byly sice skvělé, ale čas nám tam lítal asi ve čtyřech sekundách.“ Marcin Szeja: „Shakedown byl hodně dobrý, protože od Krumlova jsme neseděli v autě. Měli jsme ale problém s převodovkou a musíme ji vyměnit. Máme dobrou náladu a chceme tu zase zabodovat. Rychlostní zkoušky jsou zase jiné, myslel jsem, že po těžkém Krumlově to tu bude lehčí, ale hodně se tu mění tempo, i šířka cesty. Navíc třetí a čtvrtá erzeta se pojedou za tmy, to bude taky náročné.“ Karel Trněný: „Musím říci, že jsem tu trochu za školáka, protože jsme tu jeli kdysi dávno a jen jednou nebo dvakrát. Mám tady hrozný problém se zorientovat v tom kde jsem, proč tam jsem a jak tam jsem, takže to bude hodně zajímavé. Navíc se to tu hodně kříží, takže bude ve voze asi hodně veselo. Uvidíme. Trať by WRCčku měla vyhovovat, s výjimkou těch šotolin, takže se těším, ale radši nemám žádná očekávání. Shakedown jsme nejeli.“ Jan Jelínek: „Bylo to špatné. Přenastavili jsme si auto a bylo to úplně špatně, málem jsme byli dvakrát mimo trať. Pak jsme to celé vrátili zpátky a bylo to už dobré. Tak uvidíme, jaké to bude na erzetách.“ Antonín Tlusťák: „Důvodů ke startu v Hustopečích máme víc. Povedly se nám závody na Azorech, jednom z nejhezčích závodů, co jsem v poslední době jel a potřebujeme se připravit na asfalt před Belgií. S naším autem ale nestíháme žadný větší test, protože jsme měli motor na repasi a auto bylo z šotoliny hodně potlučené, takže na něm mechanici pracují. Využil jsem tedy spolupráce s KIT Racing, protože Vlasťa Neumann ode mně koupil úplně novou Fabii S2000 a jsem tak moc rád, že jsem první, kdo s ní pojede a že jsme se dohodli. Pojedu po oba dva dny, i když jsme nejdříve zvažovali účast jen v první etapě. Samozřejmě se budu snažit autu neublížit a chci najet kilometry v rámci přípravy na Belgii.“ Jan Vaškovič, tisk. středisko
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|