www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 8. května 2024, Svátek má Den vítězství, zítra Ctibor

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

ME 15 - Kenotek Ypres Rally

Štajf v Belgii hájí vedení v ERC2

26. června 2015 • 04:30

Pátým zastavením evropského šampionátu v rally je slavná Rally Ypres. Stejně jako na zatím všechny uplynulé soutěže, i do Belgie se vydal Subaru Duck Czech National Team s velkými ambicemi, navíc v pozici lídra týmového šampionátu v rámci kategorie ERC2. Průběžné pořadí jezdců a spolujezdců vedou v této klasifikaci také Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou, a tak jasným úkolem pro nadcházející víkend bude dosažení cíle a s ním spojený zisk maximálního možného počtu bodů.

Vojtěch Štajf - František Rajnoha, Subaru Impreza WRX STi, Sata Rally Acores 2015

Plni optimismu se vydali do Beneluxu Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou, kteří neustále vládnou letošnímu soutěžení produkčních vozů v rámci evropského šampionátu v rally. V kraji s duchem historických bitev se hodlají poprat o další body v klasifikaci ERC2. V tom by jim opět mělo napomoci Subaru Impreza WRX STI, už dokonale opravené po nepříjemném kontaktu se zídkou, ke kterému došlo před startem minulé soutěže na Azorských ostrovech. „Musím za dobrou práci pochválit naše mechaniky, myslím, že by nás technika už neměla nijak limitovat v bojích se soupeři,“ neskrývá potěšení pražský pilot a pokračuje: „Dobře připravené auto budeme hodně potřebovat, čeká nás totiž další těžká soutěž a my jí chceme rozhodně dokončit. Jen dosažení cílové rampy bude znamenat také zisk velké porce bodů, což je s ohledem na průběžné pořadí ERC2 pochopitelně naše hlavní meta. I proto jsme rozhodnuti jet si vlastní tempo a výkony rychlých domácích jezdců spíše jen se zájmem sledovat, než se s nimi snažit za každou cenu bojovat.

Po pomalé azorské šotolině nás navíc čeká velmi svižné svezení na asfaltu, a tak možná v úvodu budeme potřebovat nějaký čas na zpětnou adaptaci na pevný povrch. Pojede se po úzkých cestách většinou vedených mezi poli, nicméně i na nich je velké množství zatáček. Celkem jsme psali rozpis na deset úseků včetně kvalifikačního, což znamenalo už při seznamovacích jízdách velmi náročný program. Bude to opravdu těžké a rozpis bude důležitý – trať si rozhodně nejsme schopni zapamatovat. Je velmi kompaktní, vždyť nás čeká 260 kilometrů rychlostních zkoušek a jen přibližně obdobná porce kilometrů na přejezdech mezi nimi. Velmi důležitou součástí soutěže tu bude i tzv. katování, tedy zkracování si zatáček jízdou mimo asfalt. V Belgii se používá opravdu v hojném měřítku, odhadovali jsme, že na pouhém kilometru je tu tolik katů, jako u nás na trati kompletní soutěže. S ohledem na důležitost tohoto prvku jsme dokonce pro náš rozpis vytvořili třístupňovou škálu katování tak, abychom co nejvíce záludností tratě odhalili včas. Kolem tratě tu mnohde jsou hluboké příkopy a v nich i různé překážky, a my opravdu nechceme udělat osudovou chybu a uvíznout třeba někde ve strouze.

Opuštění tratě navíc může znamenat i nečekanou komplikaci. Závodí se v oblasti, která i mnohými pomníčky připomíná, že se tudy první světová válka prohnala dokonce několikrát, a tak leckde ještě může číhat i stará munice. Nám se například přihodilo, že jsme si při psaní rozpisu pouze odskočili na toaletu a našli přitom starý rezivý dělostřelecký granát. Na cestě by to mělo být určitě bezpečnější, a i proto se na ní budeme snažit za každou cenu udržet. Čeká nás nepochybně těžká, ale i tradiční soutěž, na kterou se sjede jistě mnoho diváků a také místních hvězd – v seznamu přihlášených čteme i tak slavná jména jako Loix,Snijers, pojede i Francouz Delecour. Podle předpovědi bychom se měli setkat s hezkým počasím, a tak se startu už nemůžeme dočkat,“ dokončuje Štajf. Se spolujezdcem Rajnohou povezou na svém Subaru startovní číslo 28.

Karel Špaček
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist