www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 3. května 2024, Svátek má Alexej, zítra Květoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 15 - Rallye Deutschland

Dvojitý defekt znemožnil Prokopovi dokončit Rallye Deutschland

23. srpna 2015 • 19:00

Smolná od začátku až do konce. Přesně tak by se dala popsat letošní Německá rally z pohledu posádky Jipocar Czech National Teamu – Martina Prokopa a Jana Tománka. Po pátečním výletu mimo trať, sobotní závadě poloosy a defektu přišel na dnešní první ranní rychlostní zkoušce dvojitý defekt, který pro českou posádku Fiesty RS WRC znamenal definitivní konec utrápené cesty devátým podnikem Mistrovství světa v rally.

Martin Prokop - Jan Tománek (Ford Fiesta RS WRC) - Rallye Deutschland 2015

Martin Prokop: „Krátce po startu dnešní první erzety to pro nás bohužel skončilo. Trefili jsme Stein a můžeme jít na Wein, možná proto se ta zkouška takto jmenuje. Jinak k tomu a celé Rallye Deutschland není bohužel co veselejšího dodat. Dva defekty v jeden okamžik a s jedinou rezervou, to je zkrátka rychlý a definitivní konec dnešní etapy i celého závodu. Musíme se z toho oklepat, v podzimní části sezony být bezchybní a sbírat opět dobré body. Snad jsme si touto soutěží vybrali smůlu až do konce roku.“

Manažer Quirin Müller: „Jediné, co nás může těšit je fakt, že jsme si pro takovou porci smůly a neúspěchu neletěli na některý z velice nákladných zámořských podniků a že po všech patáliích je auto relativně v pořádku. Můžeme jej příští víkend přivézt ukázat našim fanouškům na Barum Rally Zlín.“

MS v rally pokračuje již za tři týdny zámořskou Rally Australia, kterou však Jipocar National Team vynechává a nastoupí až do posledních tří podniků letošní sezony – Rallye de France - Tour de Corse (1. 10. - 4. 10.), Rally Catalunya (22. 10 – 25. 10) a Wales Rally GB (12. 11. – 15. 11.).

---

Po páteční havárii a nevydařeném odpoledni prvního dne Německé rally si v sobotu posádka Jipocar Czech National Teamu chtěla spravit chuť a během nejdelší a nejnáročnější etapy se probojovat ze dvanáctého místa do první desítky celkového pořadí. Na Martina Prokopa s Janem Tománkem čekalo nejen 170 kilometrů rychlostních zkoušek, včetně nejobávanějšího testu, 45 kilometrů dlouhé rychlostky Panzerplatte, ale také nemálo českých fanoušků podél trati nebo v servisní zóně. Technické problémy bohužel veškeré plány a ambice české posádky Fordu Fiesty RS WRC překazily.

Martin Prokop: „Dnešek byl pro nás bohužel jedna veliká katastrofa. Hned na první ranní zkoušce se s námi začala loučit jedna poloosa a na přejezdu do druhé erzety se kloub rozpadl definitivně. S takto kulhající Fionou jsme tedy absolvovali celé dopoledne včetně Panzerplatte a jen tak tak nám vystačila rezervní kola, protože nepoháněné kolo neustále brzdí zbytek vozu a jednoduše se prodírá pneumatika až na dráty. V poledním servisu jsme dali auto i svou morálku dohromady, ale na první odpolední zkoušce přišel defekt levé přední pneumatiky, což nám sebralo veškerý vítr z plachet a chuť bojovat. Nedá se nic dělat, letošní Německo je pro nás pořádně zakleté. Auto však jede, celý tým maká a my musíme na dnešek zapomenout a zítra na necelých sedmdesáti kilometrech ještě zkusit zabojovat.“

Manažer Quirin Müller: „Rallye Deutschland nám nějak často ukazuje svou zamračenou tvář, ale i to k motorsportu patří a dělá ho zajímavým. Top 10 je již bohužel v nedohlednu, ale věřím, že Martin s Jendou se z dnešních potíží oklepou a ještě se ukážou v dobrém světle a se stoprocentní technikou. Zítra alespoň můžeme vyzkoušet nějaké nastavení pro Korsiku a Katalánsko, takže to bude také přínosné.“

---

Po sedmi šotolinových závodech v řadě pokračuje tento víkend Mistrovství světa v rally svým devátým dějstvím na asfaltových tratích ADAC Rallye Deuschland. Na startu pod historickou Porta Nigra v Trieru nechyběla ani posádka Jipocar Czech National Teamu, která dnes ráno vyrazila vstříc první etapě závodu čítající 136 kilometrů rychlostních zkoušek. Martin Prokop s Janem Tománkem v kokpitu Fiesty RS WRC nastoupili do závodu v dobrém tempu a drželi odstup pod jednu vteřinu na kilometr za nejrychlejšími továrními jezdci. Po dopolední sekci jim patřilo jedenácté místo celkové klasifikace, jen s minimálními odstupy za posádkami na konci první desítky.

Více popisuje již pilot Fiesty WRC Martin Prokop: „Měli jsme dobrý test s novým autem na asfaltu a i do samotného závodu jsme nastoupili nad naše poměry, protože první den nebo sekce soutěže mi obvykle nevychází dobře. Dnes to ale ihned od začátku bylo velice slušné a po poledním servisu jsme chtěli ještě více zabrat. Nastavili jsme auto více natvrdo a jelo se mi opravdu skvěle. Bohužel přemíra motivace přinesla i jezdeckou chybu, když se mi na druhé odpolední erzetě v úzkém úseku auto sklouzlo z trati a narazili jsme do vzrostlého stromu. Naštěstí nám diváci pomohli a ukázali cestu zpátky na silnici. V té samé erzetě jsme byli venku ještě jednou a také se přetočili, takže jsme ztráceli další cenné vteřiny. Před námi potom byly ještě dvě rychlostní zkoušky, během kterých jsme jen vezli auto do cíle a modlili se, aby se nějak fatálně neprojevilo poškození chladiče, intercooleru a dalších součástí v přední části auta. Mechanici se ve večerním servisu pořádně zapotí, protože na výměnu jsou nosníky, součásti chladicího systému a vše se musí ještě pořádně zkontrolovat. Naštěstí jsme nenabrali velikou a demotivující ztrátu, můžeme bojovat s Abbringem a srovnávat časy s jezdci v druhé pětce. Však ony se ještě budou dít na Panzerplatte věci, ostatně jako každý rok. Musíme makat dál a být rádi, že jsme ze závodu hned první den nemuseli odstoupit. Určitě bychom tak zklamali i veliké množství českých fandů, kteří sem takovou dálku cestovali.“

Jipocar Czech National Team
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist