www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR15 - Barum Czech Rally Zlín (ME+MČR)

Barum Czech Rally Zlín: Adamy opanovaly 'dvoukolky'

8. září 2015 • 17:00

Vrchol české sezony – evropská Barum Czech Rally Zlín – dopadl pro značku Opel, zejména pro modely Adam R2, parádně. Vozy německé automobilky obsadily čelní příčky v hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou. Vítězného Švéda Emila Bergkvista doplnil na stupních vítězů třetí Polák Aleks Zásada, čtvrté místo obsadil Němec Marijan Griebel.

Emil Bergkvist - Joakim Sjöberg (Opel Adam R2) - Barum Czech Rally Zlín 2015

Vznik XTG Opel Adam Cupu 2015 přivedl na české tratě speciály Opel Adam Cup. Tyto speciály rychle vstoupily do povědomí fanoušků a staly se vítanou kulisou závodů sprintrally. Na jednotlivých pohárových podnicích se objevovalo průměrně pět speciálů značky Opel.

Při Barum Czech Rally se ovšem počet Opelů výrazně navýšil. Německá automobilka se s modelem Adam R2 letos rozhodla bojovat o čelní příčky v juniorském evropském šampionátu a úspěšné tažení při Barum rally korunovala. Už v roli jistého juniorského šampiona přijížděl do Zlína Švéd Emil Bergkvist. A jednadvacetiletý Švéd, i přes dva defekty, zde potvrdil svou extratřídu. Ve „dvoukolkách“ byl nejrychlejší v deseti zkouškách z patnácti a celkově zvítězil s úctyhodným náskokem téměř tří minut. A v nabité konkurenci mu jen o místo unikla patnáctá příčka absolutní klasifikace. „Lepší konec sezony jsem si nemohl přát,“ radoval se Švéd v cíli závodu. „Za naším úspěchem stojí jednoznačně Opel Adam R2, který je v současnosti nejlepším vozem v této kategorii. Je konkurenceschopný na všech površích a to se ve Zlíně jen potvrdilo,“ dodal.

Jeho týmový kolega Marijan Greibel dlouhou dobu okupoval druhé místo, které by mu zaručilo vicemistrovský post v JERC. Bohužel v RZ11 ho postihl defekt, ztratil tři minuty a propadl se až na čtvrtou příčku. Jeho zaváhání využil k posunu na třetí pozici Aleks Zawada, jenž tak obhájil své umístění z loňské Barumky.

Na startu Barum Czech Rally Zlín se ovšem v „národní“ klasifikaci představily i tři pohárové Adamy, které pilotovali Matěj Kamenec, Robert Hordossy a Milan Obadal. V cíli byla nakonec klasifikována jen dvojice Hordossy – Palivec, která ve třídě 6 obsadila čtvrté místo (hodnocení MČR). Tandem Kamenec – Jurka dokončil Barumky díky formátu superally.

Ohlasy českých účastníků Barum Czech Rally Zlín:

Robert Hordossy: „Barumka je dlouhý a náročný závod jak na techniku, tak na fyzickou přípravu. Aby se zvětšila šance na dojetí do cíle, je důležité jet vyrovnaně a minimalizovat po celou dobu soutěže všechna rizika. Náš Opel Adam Cup byl nakonec jediným, který dojel do cíle a to je pro mě, jako letošního nováčka v rally, dobrá zpráva. Zkoušky na Barumce jsou velmi náročné, a tak jsme se v některých místech nevyvarovali krizovkám, které jsme naštěstí i díky dobrý radám a zkušenostem mého spolujezdce Štěpána Palivce, ustáli. Jsem velmi rád, že jsem Barumku zvládnul a dokončil na čtvrtém místě ve své třídě.“

Matěj Kamenec: „Na Barumku jsme jeli nasbírat zkušenosti. Cílem bylo najet co největší množství kilometrů. Na druhou stranu to bylo splnění mého snu. Nečekal jsem, že se mi to povede již v první soutěžácké sezóně. Atmosféra na úvodní zkoušce byla nepopsatelná a moc jsme si ji s Adamem užili. Do soboty jsme nastupovali s obrovským respektem. První dvě sekce jsme se s tratěmi seznamovali, v poslední jsem chtěl už trochu přidat. Bohužel na RZ8 jsem udělal chybu a vyjel jsem v rychlé zatáčce mimo stopu. Dostali jsme smyk a auto se poroučelo do příkopu, kde jsme se v pomalé rychlosti převrátili na střechu. V místě nebyli žádní diváci, a tak nás nikdo nemohl převrátit zpět na kola. Mechanici ovšem zabojovali a na nedělní etapu byl Adam zpět v kondici. Bylo super, že jsme mohli pokračovat, za což jim moc děkuji. Nedělní ranní sekci jsem se ovšem nemohl dostat do správného tempa, autu jsem zpočátku moc nevěřil, ale v druhé sekci jsem se už opět cítil jako ryba ve vodě, a tak jsme se nakonec dostali až do cíle… Barumka byla obrovská zkušenost, velmi náročná soutěž po psychické i fyzické stránce. Během jejího průběhu jsme nasbírali více zkušeností, než za všechny odjeté sprinty. Chci poděkovat za podporu všem našim partnerům, panu Mojmíru Juříčkovi a také našim fanouškům.“

Milan Obadal: „Viděl jsem pohárové Adamy v Německu, a proto jsem se rozhodl tento vůz na Barumce vyzkoušet. Potvrdilo, že Adam je podvozkově výborný, parádní je i sekvence. Určitě je to nyní ideální auto pro začínající jezdce nebo mladé kluky, určitě nejlepší volba nyní v republice. Chybí mu jen trochu koní, což bylo znát zejména v době, kdy jsem potřeboval ´vytáhnout´ ze zatáčky. Z posledních závodů jsem byl zvyklý na silnější dvoulitry, a tak mi tři vložky trvalo, než jsem se s Adamem trochu více sžil. Taky se ukázalo, že jsem neměl na Opela zcela ideálně napsaný rozpis, museli jsme ho na mnoha místech v prvním průjezdu opravovat. Ale jinak to bylo až do výpadku, kvůli prasklé poloose, parádní svezení, něco takového jsem od toho auta před startem neočekával. Přesto to z mého pohledu byl jednorázový start, pohárovka mě úplně neoslovuje, raději bych do budoucna usedl do vozu specifikace R2.“

XTG Opel Adam Cup 2015
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist