www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 17. června 2025, Svátek má Adolf, zítra Milan

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 06 - OMV ADAC Rallye Deutschland (JWRC)

Druhý poločas mezi vinicemi

7. srpna 2006 • 02:15

Mistrovství světa v rally pokračuje po dvouměsíční přestávce. Výkop do druhého poločasu sezony se odehraje v Trieru, nejstarším městě Německa. Právě tam budou účastníci šampionátu útočit na dosavadní hájemství Sébastiena Loeba a Marcuse Grönholma.

První kolo druhé poloviny seriálu MS čeká na Rally Německo, v níž obhájce světového titulu a lídr současného pořadí Sébastien Loeb při svých čtyřech startech čtyřikrát vyhrál! Světový šampionát bude po Německu pokračovat v rychlém sledu Finskou rally, a to hned následující týden.

Pro tým Kronos Racing představuje Německá rally zatím nejkratší možné cestování. Vždyť tři Xsary WRC a celý tým se přepravuje pouhé tři stovky kilometrů mezi Naninne a servisní zónou na Bostalsee. Jako obvykle, dvě Xsary specifikace WRC 2006 budou soutěžit o body do Poháru konstruktérů, zatímco třetí vůz specifikace 2005 pojede jako soukromý. Ovšem jeden rozdíl tu proti první polovině MS přece jen je. V boji o týmové body Kronos se přepřahá - Dani Sordo a Marc Martí střídají Xeviho Ponse a Carlose Del Barria. Dani a Marc dědí dvojku, Xevi a Carlos pojedou jako volní jezdci pod hlavičkou Kronosu.

Rally Německo slaví letos páté jubileum v seriálu mistrovství světa a řadí se tak mezi klasiky programu, ovšem se svými specifickými zvláštnostmi. Především je to nezvyklá blízkost podniku pro pět okolních zemí, což by mělo být trendem budoucnosti. Německá rally je snadno dostupná pro fanoušky z Belgie, Nizozemska, Lucemburska, Švýcarska a Francie, stejně jako pro Němce, pro které je tato rally velice populární. Ostatně ukazují to všechny ročníky. Letos pořadatelé očekávají návštěvnost kolem 200 000 příznivců.

Trasa rally má tři odlišné tváře. První, vinařská, vede Moselským údolím po úzkých, ale rychlých cestách stoupajících k vrcholkům vinic v traversech s pravoúhlými zatáčkami. Druhá tvář, vojenská - se jede ve vojenském prostoru Baumholder s tankodromem a měnícím se povrchem. Poslední z tváří Německé rally představuje Saarland s hladkým a rychlým asfaltem.

Celková příchuť Německé rally je vždy dána počasím a jeho vrtochy. Velice často se mění. Letní žár přitahuje bouřky a déšť může zásadním způsobem ovlivnit volbu pneumatik v krátké době před startem.

Tým Citroën Sport připravil pro jezdce Kronosu optimální nastavení vozů a obě posádky si je mohly otestovat spolu s pneumatikami BFGoodrich, tradičním partnerem dvojitého šípu, s nímž dosáhl na 29 vítězství ve WRC a tři korunky světových šampiónů.

Loeb s Elenou budou usilovat o 26. prvenství ve WRC, a to tam, kde vyhráli vůbec poprvé. Chtějí Německo, poslední letošní rally na afaltu, vyhrát znovu, ale pověrčivý spolujezdec Daniel Elena se bojí vyslovit číslo 13. Až dosud spolu totiž vyhráli na staré dobré Xsaře 12 z 20 asfaltových rally.

Citroën
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist