www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 24. dubna 2024, Svátek má Jiří, zítra Marek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR 16 - Rally Bohemia (MČR)

Od Bohemie jsme čekali více

8. července 2016 • 09:00

To byla jedna z prvních slov, kterými Mirek Jakeš ohodnotil výkon posádky v cíli 43. ročníku mladoboleslavské Rally Bohemia. Konečné páté místo a zisk 19 bodů do tabulky mistrovství České republiky však dvojici Jakeš – Ehlová stále drží v boji o medailové příčky v konečném hodnocení letošního domácího šampionátu.

Miroslav Jakeš - Marcela Ehlová (Citroën DS3 R5) - Rallye Český Krumlov 2016

Po výborném výkonu na Rallye Český Krumlov, kde posádka GEMINI Clinic Rally Teamu vystoupala na stupně vítězů společně s nedostižnými dvojicemi továrního týmu Škody, měli Mirek s Marcelou pětitýdenní pauzu od závodních sedaček. Po Krumlově následující podnik MČR Rally Hustopeče totiž startoval jen týden před ´evropskou´ soutěží v Yprách, na kterou již zlínský tým chystal svůj vůz Citroën DS3 R5 pro rychlého Francouze Bouffiera. Ten po výborném výkonu belgickou soutěž nedokončil, když na vině byla porucha převodovky. Před mladoboleslavskou soutěží tak mechanici namontovali do ´dé-es-trojky´ náhradní převodovku a Mirek s Marcelou se již mohli plně soustředit na start soutěže, který však notně zkomplikovalo počasí. Po bouřce sice trať zvolna osychala, i tak ale zvolili Mirek s Marcelou na první dvojici zkoušek nařezané pneumatiky s nejměkčí směsi. Devátý čas na úvodní zkoušce ovšem nepatřil k těm, na které je Mirek zvyklý. „Od prvních metrů jsem cítil, že to není ono. Své asi udělala delší pauza od posledního závodu. Navíc jsem poslední dvě Bohemie nedokončil a i z toho vyplývala určitá nejistota,“ připomněl Mirek fakt, že z předcházejících tří startů viděl cíl mladoboleslavské rally jen v roce 2010, tehdy ještě s lancerem Evo 9. Naopak oba starty s vozem Citroën v posledních dvou letech nedopadly podle očekávání a vloni se zde svezl v podstatě jen na úvodní městské zkoušce.

Další komplikace nastaly na druhé zkoušce, kde posádku týmu Gemini dvakrát přibrzdily havárie konkurentů (sportovní komisaři ale zastavení u nehody Dohnala kompenzovali), navíc vlastní chybou se Mirek připravil ještě o zhruba 20 sekund po jednom nedobrzdění. Ta správná závodní pohoda se tedy pochopitelně stále jaksi nedostavovala.

Do druhé sekce obul tým svůj červenobílý speciál na řezané pneumatiky s o něco tvrdší směsí 11. Jedním šestým a jedním osmým časem se pak Mirek s Marcelou posunuli na průběžnou osmou příčku. Přitom se stále ještě dalo pomýšlet na výraznější vylepšení výsledku, když v dosahu necelé půlminuty se jevilo jako reálné čtvrté místo.

Ani druhý den ovšem nezačal nejlépe. „Pod dojmem, že už bude víceméně sucho, jsme na dopolední sekci obuli nejtvrdší směs, podobně jako třeba Honza Kopecký. Jenže v lese zůstalo pořád ještě hodně vlhkých míst a i teplota nahoře v horách nebyla příliš vysoká, takže tvrdé ´třicítky´ jsme určitě nezvolili správně. Většina konkurentů obouvajících značku Pirelli jela prostřední směs, my s těmi nejtvrdšími od Michelinu docela dost bojovali. I vzhledem k tomu jsem nedobrzdil do jednoho retardéru a následovala penalizace 20 sekund,“ líčil Mirek další problémy.

„Ani můj výkon nebyl úplně nejlepší. Stále si ještě nejsem úplně jistá a vím, že i já jsem vyrobila nějaké drobné chyby,“ přidává se sebekriticky spolujezdkyně. „Bohemka je strašně těžká tím, jak se neustále mění tempo střídáním rychlejších pasáží s těmi pomalejšími. A po tříleté pauze je člověk pořád ještě takový nejistý, stále si přepočítávám ty správné časy příjezdů do časových kontrol místo toho, abych se na sto procent soustředila na správný diktát. Ale na barumce už bude všechno, jak má být, vždyť je to Mirkova domácí soutěž,“ dívá se Marcela optimisticky do budoucnosti.

Posun na sedmou pozici před poslední sekcí se proto odehrál jenom díky odstoupení Štěpána Vojtěcha. Teprve v závěru už klapalo vše, jak mělo, každopádně v tu chvíli již bylo pozdě pomýšlet na výraznější vylepšení výsledku. Paradoxně i díky výpadkům soupeřů si nakonec Mirek s Marcelou a celý tým Gemini odvážejí z Rally Bohemia docela slušný výsledek a pořád zůstávají ve hře o čelní příčky domácího šampionátu.

Gemini Clinic Rally Team
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
10.07.2016 15:26
ajaj
děkuju za vysvětlení :-)
09.07.2016 11:11
Tomáš
Vysvětlím: většina ´pirellkářů´ obouvala střední tvrdost směsi (RK7), která odpovídá zhruba dvacítkám u Michelinu. Ti mají v nabídce od nejměkčí (extra soft - nulky) a po nejtvrdší směs (hard - třicítky). Honza Kopecký říkal, že druhý den už to brali víceméně jako přípravu na Německo, kde budou mít k dispozici dle pravidel MS jen dva druhy směsi - měkkou a tvrdou. Tvrdá směs určitě v tu chvíli nebyla dobrá volba, ale pořád byla lepší než měkká, proto volil ze dvou špatných variant tu lepší. Ostatně také tu dlouhou RZ nahoře u Hodkovic nevyhrál o moc (ještě pátý Černý ztrácel jen 0,37 s/km). A pak je tu ještě jeden podstatný fakt. Špičkový jezdec jako je Honza Kopecký, který má obrazně řečeno na fabii odcouváno tolik, co ostatní odjeto dopředu, je schopen i za horších podmínek se opřít do gumy tak, že ji dokáže zahřát a ta pak začne fungovat. Ten, kdo si přece jen za takových podmínek až tak nevěří, se do gumy pořádně neopře, tvrdá směs se nezahřeje a pak logicky nefunguje.
08.07.2016 19:27
ajaj
na neděli obuto stejně, jako obul Kopecký, který v sobotu ráno dal dva nejrychlejší časy a přesto obul špatně? nějak mi to nesedí...
toplist