www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 6. května 2024, Svátek má Radoslav, zítra Stanislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 06 - OMV ADAC Rallye Deutschland (JWRC)

Mills volal do servisu: "Je to hrůza..."

15. srpna 2006 • 09:50

O havárii Pettera Solberga na shakedownu již bylo napsáno několik článků, nicméně až nyní tovární tým 555 Subaru WRT zveřejnil podrobné informace i fotografie o tom, jak dal značně poškozenou Imprezu WRC 2006 Pettera Solberga znovu do provozuschopného stavu.

Sportovní ředitel týmu Subaru Luis Moya měl těsně po nehodě od spolujezdce Pettera Solberga telefonát, ve kterém mu Phil Mills pospal situaci následovně: „Je to hrůza...“

Ihned po tomto hrozivě znějícím telefonátu začal tým spřádat plány na to, jak se dá Impreza WRC 2006 do pořádku, aby mohla ráno odstartovat do první rychlostní zkoušky. Do ranního rozbřesku totiž zbývalo pouhých dvacet hodin a čas se velmi rychle krátil…

Týmový koordinátor Ken Rees a Solbergův hlavní mechanik Steve Whitehead byli první dva lidé, kteří přijeli k nehodě. Podrobně si prohlédli vůz a okamžitě jej přikryli plachtou. Všichni, včetně vozu a posádky, se pak vrátili do servisní zóny.

Za třicet minut si již mohli auto prohlédnout také mechanici týmu a okamžitě zahájit opravné práce. U vozu jich bylo přítomno patnáct.

Paul Howarth, Steve Whitehead a FX Demaison začali centimetr po centimetru prohlížet ochranný rám, zda nebyl také poškozen. Jakmile zjistili, že je v pořádku, mohli se pustit do rozebírání poškozeného vozu. Technický delegát FIA Jerome Touquet si rám také prohlídl a dal k opravě Imprezy WRC svolení.

Po rozebrání speciálu se zjistilo, že musejí být vyměněny následující součásti: motor (prasklý rozvodový řemen), převodovka (prasklý obal), levý přední blatník, kapota, světla, chladič (i přední panel), přední i zadní tlumiče, náboje kol i ložiska, levý práh i dveře, kufr a křídlo, zadní světla, bezpečností pásy a řemínky na HANS, hnací hřídele, uchycení tlumičů, zadní diferenciál a řídící jednotky ECU. Za pouhých 19 hodin měla posádky stát na startu RZ 1.

Když byly opravy v plném proudu, tak posádka procházela přes startovní rampu, tentokráte ovšem po svých. Již v 1:45 hod. ráno ale byla Impreza WRC 2006 připravena na zkušební jízdu. Charles Hodge a Paul Howarth se projeli s vozem okolo Bostalsee a najezdili asi 35 kilometrů.

Po návratu k mechanikům bylo znovu vše překontrolováno a začalo se s nastavováním podle informací ze shakedownu. Poté byl již vůz přikryt a připraven na start.

Ve 3:29 hod. ráno měl tým před sebou další těžké rozhodnutí. Buď pojede dlouhou cestu do hotelu, kde si všichni pospí maximálně dvě hodiny, nebo si ustelou v servisních vozech a to včetně ředitele Paula Howartha. Hlasovali pro druhou variantu a přespali v servisu.

Na Impreze WRC se při součtu všech pracovníků oddělalo přes 300 hodin. V 7:30 hod. ráno přijel do servisu Solberg, který všem poděkoval za kvalitně odvedenou práci a objal se s nimi. V 8:38 hod. odjela posádka Solberg - Mills na start první rychlostní zkoušky v téměř kompletně novém voze Subaru Impreza WRC 2006.

-ric- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
15.08.2006 16:35
lubos
Ten kdo viděl video z havárie a přečetl si story o opravě, tak musí smeknout klobouk pře umem mechaniků SWRT a připojit se k poděkování Pettera. Tito lidé dělají rally zajímavou. Ne bafuňáři z Paříže!! Ti rally jen škodí!! A programově.
15.08.2006 09:54
Ricardo - moderátor
No tak to muselo být maso. Stihli to vlastně za nějakých 14 hodin. Tak to je bomba...
toplist