www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. května 2024, Svátek má Ivo, zítra Zbyšek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 06 - Neste Oil Rally Finland (JWRC)

Sedmý pokus Loeba

16. srpna 2006 • 11:30

Posedmé se ve Finsku pokusí Sébastien Loeb a Daniel Elena dobýt finskou pevnost v Jyväskylä v dalším dílu seriálu mistrovství světa v rally WRC. V dosavadních 55-ti ročnících se podařilo vyhrát jen sedmi „nefinským“ pilotům, z nichž jen dva nebyli Skandinávci.

Po úspěchu na Německé rally, při níž Loeb vyrovnal úctyhodný Sainzův historický rekord v celkovém počtu vítězství (26), čeká na dvojnásobné mistry světa obtížný úkol. Na voze Citroën Xsara WRC v týmu Kronos Total Citroën Racing WRT se pokusí o svou „mission imposible“.

Francouzsko-monacká dvojice, aktuálně vedoucí pořadí mistrovství světa, v týmu, který vede v hodnocení Poháru konstruktérů, bude ve Finsku doplněna stejně jako v Tréves druhou Xsarou WRC specifikace 2006 pro posádku Dani Sordo - Marc Martí, a třetí Xsaru WRC model 2005 dostává k dispozici opět Xevi Pons a Carlos Del Barrio.

Letošní ročník tradiční součásti světového šampionátu se jede o dva týdny později než před rokem. Tedy v období, kdy finské léto už je „ve zpětném zrcátku“ a o slovo se hlásí počasí, které plní hladiny tisíců jezer, jež na dlouhá léta daly podniku jméno. I nadále však zůstávají základní charakteristiky Finské rally - velice rychlé tratě s velkým počtem skrytých zatáček, které umožňují průjezdy i na pátý a šestý rychlostní stupeň.

Kolem 40 % tratě se ve Finsku jezdí rychlostmi kolem 150 km za hodinu. Kombinace vysokých rychlostí a záludných skoků přináší obrovské potěšení početným davům nadšených diváků. „Skoky jsou lahůdkové a velice ceněné,“ říká Sébastien Loeb. „Jsou si hodně podobné. Často působí jako zeď, která se vztyčí před autem a najednou před čelním sklem nevidíte nic než nebe. Takže to často vypadá jako na přistávací dráze pro letadla. Než si na tohle člověk zvykne, trvá to několik let.“

Když mluví o možném vítězství ve Finsku, jeho hlas je plný nadějí. Jako první neskandinávský jezdec, který ve Finsku vyhrál, byl Carlos Sainz. Ten Sainz, jehož rekord v Německu Loeb vyrovnal. A podaří-li se mu vyhrát ve Finsku stejně jako madridské legendě, to uvidíme v neděli odpoledne.

Jean-Pierre Mondron z vedení týmu Kronos Racing se vrací k double, jehož tým dosáhl na Německé rally. „Nelze zůstat imunní, když se vyhrává skoro na domácí půdě. Viděl jsem podél trati vlát velké množství belgických vlajek. Kronos má početnou rodinu fanoušků. Double nás posílil do druhé poloviny sezony a podpořil naši touhu vyhrát Pohár konstruktérů. Ze začátku sezony jsme si na tuhle trofej netroufli ani pomyslet, ale díky výsledkům Séba, Xeviho a Daniho jsme na čele. Proto jsme se rozhodli, že si na titul v týmech troufneme. Náš německý double, už druhý v sezoně, je nejlepším podnětem i pro naše partnery, s nimiž nás spojuje touha prožít společné dobrodružství i v další části sezony.“

Marc Van Dalen, týmový šéf Kronosu, se vrací k náročnému přesunu do Finska během krátké doby. „Hlavním uzlem byl Rostock, který leží 850 km od Bostalsee. Už před druhou hodinou ranní v pondělí jsme nakládali na loď směr Hanko ve Finsku, 400km od Jyväskylä. Nakonec se všechno stihlo tak, jak má a v úterý v 7 hodin ráno se vykládalo.“

Citroën
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist