www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. dubna 2024, Svátek má Marcela, zítra Alexandra

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

RSS 06 - Mogul Šumava Rally Klatovy

Jiří Trojan po Mogul Šumava Rally 2006

3. března 2006 • 01:00

Druhou soutěží Global Assistance MMČR byla Mogul Šumava Rally, která měla své centrum tradičně v západočeském městě Klatovy. Letos se tato soutěž jela premiérově jako třídenní, kdy v pátek byla na programu jediná supererzeta, kterou byl Činovský okruh na okraji Klatov, jedoucí se ale na pět kol. Sobotní etapa zavedla soutěžící na klasické rychlostní zkoušky v okolí Vimperku a nedělní etapa se jela v okolí samotného centra soutěže. Únorový termín sliboval pravé zimní počasí, ale to se našlo jen na úsecích sobotní etapy, v neděli se většinou jelo po mokrém asfaltu.

Na start této soutěže se postavila i naše posádka v tradičním složení Jiří Trojan a jeho manželka Eva. Společníka jim dělal soutěžní automobil Volkswagen Polo 1.6 GTI, který měl na dveřích přidělené startovní číslo osmdesátšest. Po třech dnech a více než dvou stech ostrých kilometrech si Jiří Trojan dojel pro třetí místo jak ve třídě N-1600, tak ve skupině N. Na dojmy a zážitky z letošní Mogul Šumava Rally jsem se zeptal jezdce, Jiřího Trojana.

Jirko, co říkáš na letošní Šumavu?

„Šumava? Tragédie!Jen se teď ptám, jak dlouho budou ještě tuhle soutěž dělat lidé, kteří jí dělají. Bohužel to začalo už loni, kdy jsme kvůli nim a chybám ve výsledcích přišli o finanční prémii za umístění ve WinterCupu. Ještě loni se mi omlouvali, že se jim soutěž povedla, ať to nikde neříkám, že by to na soutěž hodilo špatný stín. Letos se k tomu už neznali a mluvili úplně jinak... A letošní rok? Nevím, ale například startovní listinu musel sestavovat nemocný člověk nebo někdo, kdo rally vůbec nerozumí. Dostali jsme přidělené jedno z posledních startovních čísel. Že se to netýkalo jenom mě, mohu dokázat. Koukni se třeba na Pavla Valouška, který je továrním jezdcem Suzuki a má zkušenosti ze světových soutěží a dostane přidělené startovní číslo čtyřicet!Nebo Josef Sedláček s Fabií startující za Blahoutovo žigulíkem.“

Šumava se jela jako třídenní a v pátek byla na programu supererzeta na Činovském okruhu jedoucí se na pět kol.

„Tak tam to právě začalo. Činovský okruh na pět kol a ještě takhle špatně sestavená startovní listina byl nesmysl. Na okruhu jsme samozřejmě začali dojíždět pomalejší posádky. Tři a půl kola jsme jeli za Achsem, který byl pomalejší a ani když jsme na něj svítili, tak nám neumožnil předjetí. Poté co opustil okruh, tak jsme zrychlili o dvacet sekund!Po námitce pořadateli na nevýhodně sestavenou startovní listinu nám bylo sděleno, že je zajímá jen prvních 30 posádek. Toto považujeme za tragédii a byli bychom rádi, kdyby se o tom dozvěděli i fanoušci tohoto krásného sportu.“

Sobotní ledová etapa soutěže?

„Sobotní etapa vyžadovala speciální pneumatiky na led. Ty jsme bohužel neměli, tak jsme jeli sériové zimní pneumatiky s hřeby. Většina hřebů ale z pneumatiky zmizela již na první rychlostní zkoušce. To samozřejmě s sebou nese riziko, že jsme se občas dostali i do nějaké krizovky, ale vše dobře dopadlo. Co mě ale v sobotu rozpálilo bylo přidělování náhradních časů na zrušených erzetách!Do čtvrt na tři ráno jsme byli na ředitelství soutěže a řešili přidělené časy. Na chodbě bylo nejprve zhruba pětadvacet posádek, které chtěly řešit své náhradní časy, ale protože ředitelství hrálo o čas, zůstaly jsme tam potom asi už jen tři posádky. Mimo jiné jsem se pak tady dozvěděl, že řády dovolují přidělovat rozdílné časy z jedné zrušené rychlostní zkoušky. Docházelo k velikým rozdílům v přidělovaných časech ze zrušených erzet mezi posádkami, které bojovaly o sekundy. Tohle je nehoráznost a se sportem to nemá nic společného. V minulosti bylo tradicí, že byl přidělen čas posledního normálně jedoucího vozu, který bez problémů projel erzetu a jeho čas dostali přiděleni všichni ostatní. Ještě navíc jsme nežádali opravu přidělených časů, ale jen vysvětlení, proč jsme takový dostali. Už jenom to, že se na trati uzavřené rychlostní zkoušky objevil traktor asi patří ke koloritu těchto erzet.“

Závěrečná nedělní etapa?

„V neděli jsme docela zariskovali a jeli na mokrých pneumatikách. Na první erzetě jsme ztratili, ale na dalších se pak ukázalo, že šlo o správnou volbu a ztrátu jsme hravě dohnali. V neděli už nebylo s kým závodit, tak jsme si jeli pro radost a hezky jsme se svezli.“

Jak hodnotíš váš výsledek?

„Umístění není špatné, ale radost z něj nemáme. Korunu všemu ale nasadil závěrečný ceremoniál na cílové rampě, který byl jedna velká ostuda.“

Sníh, led, mokro, zimní posyp - byly nějaké krizovky?

„Protože jsme jeli sériové zimní pneumatiky, tak samozřejmě i krizovky byly. Párkrát jsme byli ve sněhu, ale nejednalo se o nic vážného. Jen jednou nám auto chcíplo a nešlo delší dobu nastartovat, protože jsme jeli chvíli pozadu a to popletlo počítač našeho auta.“

Dalibor Benych
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist