www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. dubna 2024, Svátek má Marcela, zítra Alexandra

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR 19 - Agrotec Rally Hustopeče (MČR+MSR)

SOUHRN: Agrotec Petronas Rally: Premiérové prvenství pro Mareše (+ OHLASY)

15. června 2019 • 18:05

Po necelém měsíci pokračuje Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Posádky Agrotec Petronas Rally Hustopeče se vydají na tradiční tratě mezi vinicemi na jih od moravské metropole. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Filip Mareš - Jan Hloušek (Škoda Fabia R5) - Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2018

Agrotec Petronas Rally Hustopeče ON LINE --- Základní informace o Agrotec Petronas Rally Hustopeče --- Diskuzní fórum k Agrotec Petronas Rally Hustopeče

- - - - - - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - - - - - -

RZ 10 - V.Pavlovice - Nikolčice 2 (22.05 km)

Filip Mareš s Janem Hlouškem na Škodě Fabii R5 se stali absolutními vítězi XV. Petronas Agrotec Rally 2019. Druhou příčku nakonec získal Jan Dohnal na Fordu Focus WRC, třetí pak Grzegorz Grzyb se Škodou Fabia R5.

Cíl rally nakonec nespatřili hned dva jezdci, kteří ještě před poslední zkouškou figurovali na stupních vítězů, tedy druhý Jan Černý a třetí Miroslav Jakeš. Jan Černý nejdříve dostal defekt, poté se objevil mezi odstoupenými kvůli poruše převodovky. Těžko tedy spekulovat, zda šlo o příčinu a následek.

Ještě větší smůlu pak měl Jakeš, jehož Fabie R5 zůstala stát až za cílem posledního rychlostního testu, pravděpodobně kvůli poruše elektroniky. Čtvrté místo absolutně získal Vojtěch Štajf, pátá příčka patří Romanu Odložilíkovi.

Šesté místo získal Patrik Rujbr před Martinem Březíkem a Martinem Vlčkem, nejlepší desítku uzavřeli Tomáš Pospíšilík s Václavem Pechem, pro kterého byly dnes důležité body do slovenského mistrovství.

V produkčních vozech se z vítězství raduje Pavel Ševčík před Jaroslavem Pešlem a Jakubem Čapkou, všichni na Mitsubishi Lancer Evo IX.

V kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou zvítězil s minutovým náskokem Jan Talaš. Druhou příčku nakonec vybojoval na poslední rychlostní zkoušce Adam Březík, když ve finále překonal třetího Tomáše Knápka o pouhou jednu desetinu vteřiny.

Letošní Hustopeče se opět ukázaly jako specifická a náročná rally, zároveň však při neúčasti Jana Kopeckého prokázaly, jak atraktivní může být český šampionát při absenci tovární posádky.

Ohlasy z cíle

Filip Mareš (Škoda Fabia R5, 1. místo): „Je to mé první vítězství, a ještě mi to ani všechno nedochází. Chtěl bych poděkovat hlavně celému týmu za tento výsledek. Jelo se od začátku rychle, nemohli jsme se flákat a jsem rád, že jsme udrželi nervy na uzdě a zvládli jsme to. Pro nás je to fantastický výsledek, po roce a čtvrt závodění s R5. Je to snad dobré znamení, že se můžeme dostat někam dál a uděláme pro to maximum. Mrzí mě, jak dopadl Honza Černý a Mirek Jakeš. “

Jan Dohnal (Ford Focus WRC, 2. místo): „Z výsledku máme velkou radost, především ze zlepšující se tendence našich umístění. Snažili jsme se přizpůsobovat auto zdejším podmínkám a dnes jsme hodně zrychlili. Musím pochválit výkony všech jezdců, kteří byli před námi. Bohužel nedojeli až do cíle z různých důvodů a nám to nakonec spadlo do klína.“

Grzegorz Grzyb (Škoda Fabia R5, 3. místo): „Jsme spokojení. To by byl s pódiovým umístěním každý. V Hustopečích nám to nikdy nešlo, ale nakonec naši soupeři udělali chyby, takže výsledek je nakonec dobrý. Doufám, že za rok budeme ještě rychlejší.“

Vojtěch Štajf (Volkswagen Polo Gti R5, 4. místo): „Opět se potvrdilo, že každá rally končí až v cíli, v poslední časové kontrole. Kluků je mi ale líto, hlavně Mirek Jakeš má letos opravdu smůlu. My jsme naopak potvrdili spolehlivost Volkswagenu a dík za to patří našemu týmu. Na autě jsme udělali vše, co nám u VW doporučili a žádný problém nenastal, tak to snad i zůstane. Doufám, že na Bohemce navážeme na tento výsledek a těším se na nové rychlostní zkoušky. Navíc nám to s Veronikou funguje skvěle, takže nás to baví.“

Roman Odložilík (Škoda Fabia R5, 5. místo): „Jezdí se neskutečně rychle, ale ukázalo se, že pro nás se vyplatí jet s rozumem, protože rychlostí už na kluky vepředu nemáme. Užili jsme si to a díky odstoupení některých posádek před námi je výsledek výborný. Škoda, že jsem dnes ráno udělal na druhé zkoušce chybu, protože to mohlo být ještě lepší.“

Patrik Rujbr (Škoda Fabia R5, 6. místo): „Celou soutěž jsme si užili. Jelo se hodně rychle. Na poslední zkoušce jsme ještě zkusili zatlačit na Romana Odložilíka, ale dal nám naopak moc on. Jsme spokojení, že jsme v cíli. V autě mi hodně pomáhá Mirek, řešíme styl jízdy, brzdy, techniku. To je určitě přidaná hodnota.“

Martin Březík (Škoda Fabia R5, 7. místo): „Z našeho pohledu velice náročná soutěž. Jede se neskutečně rychle a musím smeknout před výkony kluků před námi. Baví nás to, ale rychleji už asi nepojedeme. Z pohledu týmu to není tak dobré. Odstoupit po poslední RZ, kdy se auto zastaví kvůli technickým problémům jako v případě Mirka Jakeše, je smůla.“

Martin Vlček (Hyundai i20 R5, 8. místo): „Postupem času se to zlepšovalo. Byl jsem nervózní hlavně v noci z těch písčitých míst. Podmínky ale měli všichni stejné. Nakonec máme docela slušné body. Dost jsme se natrápili kvůli tomu horku, v těch dlouhých zkouškách jsem si sáhnul na dno. Určitě to ale byla hezká rally s šotolinou a spoustou diváků. Rally mezi vinohrady je jedna z nejhezčích.“

Tomáš Pospíšilík (Škoda Fabia R5, 9. místo): „Hustopeče byly opravdu náročné. Pro nás o to víc, že jsem dva měsíce neseděl v autě. Takže v tomto atypickém závodě jsem si na prvních rychlostkách připadal, jako bych v autě seděl poprvé. Postupně jsme zrychlovali, nechtěli chybovat, takže to chvíli trvalo, než jsme se rozjeli. Škoda, že závod nezačíná teď.“

Václav Pech (Ford Fiesta R5, 10. místo): „Mám z toho dva pocity. Jeden je ten, že když jsme jeli, tak to bylo krásné svezení a šlo nám to, byla z toho radost. Ale potom bohužel přišly dva problémy, kdy nám praskla poloosa včera a dnes jsme přehlédli jeden antikat. Nakonec se to nepovedlo dotáhnout na bednu.“

Pavel Ševčík (Mitsubishi Lancer Evo IX, 1. místo tř. 3): „Po dvouleté pauze, pokud pominu Vyškov, jsme se zase museli trochu dostat do tempa. Ale užívali jsme si to. V první zkoušce nás potrápila elektrika, nějaký zkrat, jednou se auto úplně zastavilo. Nakonec jsme to za cílem nějak spravili a to byl asi jediný technický problém. Jezdeckých krizí bylo určitě dost, hlavně v pátek. Určitě to byl dobrý test před Pačejovem.“

Jan Talaš (Peugeot 208 R2, 1. místo 2WD): „Čekali jsme, že bude velké konkurence, tak jsme se museli snažit od samého počátku. Dnes jsme měli pořád rezervy, jeli jsme tak, abysme nerozbili auto. Kdybychom měli lepší gumy, možná by to bylo i lepší. Pokud jde o trať, loni určitě nebylo tolik protikatovacích zábran a letos byly i hodně špatně postavené. Navíc, když je někdo trefil a vyhodil, nikdo už je nevrátil na původní místo. Nebylo to moc dobře vymyšlené.“

RZ 9 - Šitbořice 2 (8.8 km)

Krátké Šitbořice zachovaly v první desítce absolutního status quo. V dílčím souboji o čtvrtou příčku měl lehounce navrch Grzegorz Grzyb, když RZ 9 vyhrál o tři desetiny vteřiny před Janem Dohnalem.

Jan Černý stáhnul jednu vteřinu z náskoku Filipa Mareše, semčický mladík má před posledními 22ti ostrými kilometry náskok 10.2 sekundy, třetí místo hájí s přehledem Miroslav Jakeš.

Pro vítězství v produkčních vozech si jede Pavel Ševčík, podobně jako Jan Talaš ve dvoukolkách.

RZ 8 - Starovice 2 (11.65 km)

Jan Dohnal absolvoval druhý průjezd starovickou zkouškou o jednu desetinu vteřiny rychleji než Filip Mareš a posunul se na celkové průběžné čtvrté místo před polského pilota Grzegorze Grzyba.

Vedoucí Mareš stále musí hájit svou pozici před dotírajícím Janem Černým, příbramský pilot ale byl o 1.7 vteřiny pomalejší svého konkurenta a aktuální rozestup prvních dvou jezdců tak činí 11.2 sekundy.

Třetí Miroslav Jakeš ztrácí na Černého 27.5 sekundy, na čtvrtého Dohnala má naopak k dobru 25.6 s. Pátý nejlepší čas zajel Václav Pech, díky tomu se posunul na třináctou příčku o dvě desetiny vteřiny za Karla Trojana.

Ve třídě 3 se nic nemění, když Pavel Ševčík opět přidal pár vteřin k dobru na druhého Jaroslava Pešla. Změn naopak doznaly dvoukolky, když druhý Václav Stejskal havaroval. Lídr kategorie Jan Talaš má tak aktuálně komfortní polštář rovných 42ti vteřin na druhého Tomáše Knápka, třetí je Adam Březík.

Ohlasy po RZ 7

Filip Mareš - Jan Hloušek, Škoda Fabia R5 - Agrotec Petronas Rally 2019 , foto: rallyservice.cz

Filip Mareš (Škoda Fabia R5, st.č. 2): „Nezbývá nám než jet rychle. Je sucho, všichni do toho jdou a každý se snaží urvat co nejlepší výsledek. My samozřejmě taky. Určitě by se ještě daly najít rezervy. První ranní erzetu jsem jel možná místy až vlažně, dvojku jsme zajeli jak jsme chtěli. Na trojce jsem na té šotolině byl místy zbytečně rozevlátý. Je to samozřejmě adrenalin. Auto i tým fungují skvěle, takže se jim to snažíme nepokazit a jedeme dopředu.“

Jan Černý (Škoda Fabia R5, st.č. 4): „Jede se opravdu moc rychle. Filip jede krásně a nedělá chyby, o nás se to říct nedá. Občas couváme, občas jedeme příkopem. Na poslední zkoušce jsme ztratili nárazník, byla to taková roční dávka krizí. Neklouže to ale víc než včera, aspoň tedy na asfaltu. Možná jen na místech, kde je naprášeno.“

Miroslav Jakeš (Škoda Fabia R5, st.č. 7): „Jede se strašně rychle. Na Starovicích jsem zestárnul snad o deset let, v každé zatáčce krize na brzdy a smrt v očích, aby to vyšlo. Pak jsem nedobrzdil jednu odbočku, teď jsem zase jel co to šlo. Hrozné tempo. Je to dobré pro diváky i pro nás, ale hlavně aby se nikomu nic nestalo. Chceme být na bedně, takže musíme jet dál.“

Václav Pech (Ford Fiesta R5, st.č. 3): „Škrtnul jsem ve velké rychlosti o protikatovací zábranu, urazili jsme půlku ráfku a museli to vyměnit na trati. Jednoznačně moje chyba, škoda. Nemůžu říct, že bych byl frustrovaný, prostě nám tenhle závod nevyšel. Ani jedna sekce nebyla bez problémů.“

Grzegorz Grzyb (Škoda Fabia R5, st.č. 5): „Dneska nám to úplně nejde. Na Starovicích jsme hodně dostali, dvojka byla lepší, ale na poslední zkoušce jsme teď byli asi pět kilometrů po startu mimo trať a zůstali tam viset. Autu se ale naštěstí nic nestalo, můžeme bojovat dál.“

Martin Koči (Škoda Fabia R5, st.č. 1): „Nejedeme zdaleka v takovém tempu, jak bychom chtěli. Pro nás je podstatné, že jsme ve slovenském mistrovství první. Včera jsme odstoupili, tak dnes je to pro nás nový den. Jsme necelých 20 vteřin před Grzybem. Nemusíme tlačit, stačí jet plynule a vyrovnaně a udržovat si náskok.“

Jan Dohnal (Ford Focus WRC, st.č. 8): „Auto je celé a jsme tady, to je důležité. Soutěž je náročná, vzhledem k extrémnímu počasí. Děláme dost chyb a potřeboval bych se zklidnit, aby byla jízda plynulejší a přidaly se k tomu i lepší časy.“

Vojtěch Štajf (Škoda Fabia R5, st.č. 6): „Nás to teď nesmírně baví, protože Patrik Rujbr tady jede dobře a máme o soupeře navíc, na to jsme nebyli zvyklí. Roman Odložilík a Martin Březík jsou naši tradiční soupeři a u Honzy Dohnala je to podle profilu tratě. V rychlé RZ jako Starovická na něj nemáme. Je to těsné, ale všechny chceme udržet za sebou. Po problému Pecha jsme se celkově posunuli výš. Ještě to bude náročné, ale jsme spokojení.“

Roman Odložilík (Škoda Fabia R5, st.č. 11): „Vepředu je to hodně natěsno, ale my bojujeme někde okolo toho šestého místa. Ale aspoň máme o co jet. Je to strašně těžké, mění se podmínky, chvíli to drží, pak zase šíleně klouže. Závod je ale pěkný a líbí se mi. Dělám sice chyby, ale jedu jak umím.“

Patrik Rujbr (Škoda Fabia R5, st.č. 19): „Druhá zkouška v sekci nám sedla, proto ten dobrý čas. Dokonce víme, kde jsme mohli nahant tu vteřinku, abychom ji vyhráli a to nás moc těší. Poslední zkoušku jsme jeli s pokorou, je dlouhá, spousta šotoliny hodně se prášilo. V lese nebylo místy vidět a hodně jsme tam ztratili.“

Martin Vlček (Hyundai i20 R5, st.č. 9): „Podle časů se nám úplně nedaří. Jede se sice rychle, to je pravda, ale na druhou stranu, my se pořád nemůžeme trefit do výběru pneumatik. Teploty šly hodně nahoru a my jsme vyrazili na měkkých gumách, což není úplně vhodné. Teď jsme zavadili o antikat a máme prasklý ráfek, tak to musíme vyměnit.“

Martin Březík (Škoda Fabia R5, st.č. 18): „Kluci jedou hrozně rychle, ale my se dnes nějak nemůžeme dostat do tempa. Pořád mi to klouže, nejdu dobře na brzdy. Zkusíme tvrdší směs, ještě jsme ji vlastně ani nejeli. Dneska se to už vozilo, na Divákách byly pneu hodně přehřáté. Musíme to zkusit.“

RZ 7 - V.Pavlovice - Nikolčice 1 (22.05 km)

Předposlední sekci letošních Hustopečí uzavřel nejrychlejším časem na nejdelší zkoušce rally Filip Mareš před Janem Černým a Miroslavem Jakešem. Toto trio pak ve stejném pořadí zároveň figuruje na čele průběžné absolutní klasifikace soutěže.

Smolařem rally je prozatím Václav Pech, který na RZ 7 dostal defekt a musel měnit kolo na trati rychlostní zkoušky. Ztráta dvou a půl minuty znamenala propad na čtrnácté místo. Na čtvrtou pozici si tak polepšil Grzegorz Grzyb, po předchozím postupu vpřed si naopak pohoršil při jízdě v prachu Patrik Rujbr.

Třída 3 zůstává beze změn, Pavel Ševčík navýšil náskok na Jaroslava Pešla o necelých jedenáct vteřin, třetí je Jakub Čapka. Zkoušku vyhrál Martin Šikl, který ale po ranním defektu ztrácí přes tři minuty.

Ve dvoukolkách byl tentokrát nejrychlejší Jan Talaš před Tomášem Knápkem a René Dohnalem. Talaš si tak rázem vzal zpět čas, který na něj stahoval Václav Stejskal a nyní má k dobru přes půl minuty. Stejskalovo konto navíc zatížila ještě penalizace 5 s za retardér z první sobotní zkoušky. Na třetí příčku se posunul Knápek.

RZ 6 - Šitbořice 1 (8.8 km)

První průjezd nejkratším testem soutěže vyšel nejlépe Václavu Pechovi, o pouhou desetinu sekundy zpět byl vedoucí Filip Mareš. Třetím nejlepším časem se blýsknul Patrik Rujbr, který si tak polepšil na celkovou sedmou pozici.

Čtvrtý byl na RZ 6 Jan Černý, jenž zde zaostal za Pechem o rovnou vteřinu.Průběžně třetí Miroslav Jakeš ztratil na plzeňského jezdce 3.2 sekundy, Pech je tak za ním aktuálně už jen o 2.9 s.

Nadále se jede ve velkém tempu, vedoucího Mareše a desátého Březíka od sebe dělí v průběžné absolutní klasifikaci jedna minuta.

V produkčních autech tentokrát defekt postihnul Petra Hrobského, takže souboj o první pozici se momentálně omezil na Pavla Ševčíka a Jaroslava Pešla. Do vedení třídy 3 šel díky nejlepšímu času po této zkoušce první jmenovaný, na třetí příčku si polepšil Jakub Čapka.

V kategorii 2WD postupně stahuje vedoucícho Jana Talaše druhý Václav Stejskal. Kvůli havárii musel odstoupit průběžně třetí Petr Semerád, na jeho pozici se tak posunul mladý Adam Březík, těsně pronásledovaný Tomášem Knápkem.

RZ 5 - Starovice 1 (11.65 km)

Nejrychlejší čas na úvod druhé etapy XV. Agrotec Petronas Rally zajel Miroslav Jakeš před Janem Dohnalem a Václavem Pechem. O vysokém nasazení hnde o samotného rána svěčí nejlépe fakt, že mezi první a třetím jezdcem byl na této zkoušce rozdíl pouhých šesti desetin vteřiny.

Na dalších příčkách se na prvních Starovicích objevili Filip Mareš, Martin Koči, Jan Černý a Roman Odložilík. Na čele se tak nadále udržel Filip Mareš s náskokem rovných pěti sekund na Černého, třetí pozici hájí Jakeš před Pechem, který na páté místo odsunul Grzegorze Grzyba.

Na úkor Patrika Rujbra si polepšil na osmou pozici Odložilík, který je v těsném souboji o sedmou příčku. Mezi sedmým Štajfem a desátým Březíkem je totiž po RZ 5 rozdíl pouhých pěti sekund.

V produkčních autech měl smůlu v podobě defektu dosud vedoucí Martin Šikl, na čele je tak Jaroslav Pešl o dvě desetiny sekundy před Pavlem Ševčíkem, třetí Petr Hrobský ztrácí další 1.3 sekundy.

Ve dvoukolkách dosáhnul na nejlepší dílčí čas Václav Stejskal, který tak ukrojil čtyři vteřiny z náskoku vedoucího Jana Talaše. Třetí je nadále Petr Semerád.

- - - - - - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - - - - - -

Ohlasy po 1. etapě

Filip Mareš (Škoda Fabia R5, st.č.2): „Ve druhých průjezdech za tmy jsme se zlepšili, za což jsem rád. Opravdu jsme se snažili. Měli jsme drobný problém, Honzovi se nechtěně podařilo utrhnout lampičku spolujezdce, museli jsme trochu improvizovat. Levou rukou svítil a pravou dělal vše ostatní, takže mu patří velký dík že to zvládnul a díky němu jsme na prvním místě. Na trati už byly trochu koleje, ale i tak se mi to líbilo. Věřím, že i zítra budeme konkurenceschopní.“

Václav Pech (Ford Fiesta R5, st.č.3): „V polovině čtvrté rychlostky nám praskla přední poloosa a zbytek zkoušky jsme dojeli jen na zadní náhon. Ztratili jsme asi čtyřicet vteřin, což je strašně moc. Dostala zabrat převodovka i deferenciál, ale snad to bude v pořádku. Třetí rychlostní zkouška se nám přitom povedla perfektně, jen jsem si musel malinko zvykat na jiné nastavení. Na čtvrté zkoušce to už bylo super, ale pak bohužel praskla ta poloosa.“

Jan Černý (Škoda Fabia R5, st. č. 4): „Na trojce jsme neměli žádný problém, jenom já jsem se kochal a nejel jsem tak, jak bych měl. Čtyřka už byla v pohodě. S prvním dnem jsem spokojený – sice bych byl rád, když bychom teďka byli první, ale na stranu druhou startovat zítra první by byla malinká nevýhoda. Takže startovní pozice na zítra je vlastně moc dobrá.“

Grzegorz Grzyb (Škoda Fabia R5, st. č. 5): „Byl to těžký den, jelo se velice rychle. S Martinem Kočim a Vaškem Pechem jsme byli v jedné vteřině, takže každý z nás tlačil. Nevím, co se stalo na poslední vložce, protože chlapci ztratili. Jsme rádi, že se nám podařilo vybojovat vítězství v MSR, ale bylo to opravdu strašně těžké, i tím horkem.“

Miroslav Jakeš (Škoda Fabia R5, st. č. 7): „Teď se nám už jelo lépe, jel jsem v klidu, protože na dvojce jsem ztratil ve vinici hodně času. Těžko se to ale bude stahovat, kluci jedou rychle. Když jedeme opatrně bez chyb, tak tam časy jsou, ale stále máme ztrátu, takže budeme muset zítra zrychlit.“

Martin Koči (Škoda Fabia R5, st.č. 1): „Třetí erzeta byla fajn, snažil jsem si to hlídat. Možná jsem se držel až trcohu moc zkrátka. Na čtvrté zkoušce jsme dostali defekt a rozbili kolo. Určitě je to škoda a moc nás to mrzí. Zítra nás čeká ve slovenském mistrovství nový den, tak se budeme snažit.“

Vojtěch Štajf (Volkswagen Polo Gti R5, st.č. 7): „V servisu jsme pod dozorem technického komisaře vyměnili pop-off ventil a auto od té doby funguje dobře. Můj výkon ale nebyl úplně ideální, i když tentokrát mě ta tma nijak neděsila. Na druhé zkoušce bylo hodně vytaháno, dvakrát jsme byli půlkou auta mimo trať. Občas jsoudost záludné ty antikaty, hodně snadno se o ně dá udělat defekt. Chtěli bychom se zítra dostat trochu výš, budeme muset pokračovat v tempu.“

Roman Odložilík (Škoda Fabia R5, st.č. 11): „Přeci jen už v noci hůř vidím, tak jezdím raději ve dne. Hodně to klouzalo, navíc jsme trefili zajíce a dovezli ho až do cíle vložky. Naštěstí nám snad nerozbil chladič, ale byla to menší krize. Jinak to bylo v pohodě. Po servisu jsme přestavili podvozek na měkčí variantu a bylo to lepší. Časy ještě nejsou jak bych chtěl, ale třeba to bude zítra lepší.“

Jan Dohnal (Ford Focus WRC, st. č. 8): „Jedeme s rezervami, připravili jsme si měkčí auto než je zdrávo, takže mu úplně nevěřím. V rychlých úzkých zatáčkách kolem anticutů bych asi mohl přidat, stejně tak jsem opatrnější i na šotolině – přeci jen, manévrovat tam tu loď není jednoduché. Trefili jsme zajíce, a ten nám zničil nárazník, škarpák, a jak se ten nárazník přizvedl, tak nám rampa svítila do nebe a nejelo se nám vůbec dobře. Výsledek je ale průběžně dobrý, tak se snad dobře vyspíme, uděláme nějakou změnu a zkusíme přidat.“

Martin Vlček (Hyundai i20 R5, st.č. 9): „Nejsem úplně spokojený. Jsem tu jakýsi vystrašený na těch písečcích, nevím si s tím úplně rady. Navíc je to i o hlavě, třikrát jsem to tu v noci zahodil, takže jsem jel opravdu opatrně. Zítra budeme muset zrychlit. Auto potenciál má, určitě by jelo rychleji a problém je mezi volantem a sedačkou.“

Marek Omelka (spolujezdec M. Březíka, Škoda Fabia R5, st. č. 18): „Myslím, že ve druhé sekci jsme se hodně zlepšili, protože jsme v servisu udělali změny na autě a ty změny byly jednoznačně k lepšímu. Podle toho vypadala i jízda a časy. Malinko nás mrzí penalizace, kterou jsme chytli za nějaký retardér. Vůbec si nejsme vědomi, že bychom nějaký retardér chytli, protože na autě nic nebylo. Tyto sekundy samozřejmě dělají hodně, ale já myslím, že zítra bude ještě hodně prostoru k závodění.“

Peter Gavlák (Škoda Fabia R5, st. č. 18): „Mohlo to být i trochu lepší. Strašně rychle se jede, tempo je úžasné, ale u nás se bohužel potvrzuje naše malá rozježděnost – v autě je potřeba sedět. Jedeme druhou soutěž a je to cítit. Máme za sebou pár nedobrzdění, ale všechno jsme srovnali včas.“

Patrik Rujbr (Škoda Fabia R5, st. č. 19): „Jsme spokojení, ale jsme strašně unavení tím, jak bylo vedro. Jsou to naše relativně domácí tratě a Mirkovi to dneska šlo, tak jsem musel tahat a bylo to dobré. Jeli jsme asi na svojí úplné hraně, musíme se ještě zlepšit v konstantnosti výkonů.“

RZ 4 - H.Bojanovice - V.Pavlovice 2 (15.83 km)

Poslední zkouška páteční etapy notně zamíchala průběžnou absolutní klasifikací XV. Agrotec Petronas Rally. Z pozice vedoucí posádky totiž premiérově nastoupí do druhého dne soutěže dvojice Filip Mareš - Jan Hloušek na Škodě Fabii R5.

Právě Mareš se stal vítězem čtvrté rychlostní zkoušky a to rozhodlo o faktu, že do soboty nastoupí s náskokem 3.5 vteřiny na druhého Jana Černého. Přesto, že další třetí čas zajel na RZ 4 Grzyb před Jakešem, na poslední medailovou pozici postoupil právě Jakeš, neboť polský pilot dostal od sportovních komisařů penalizaci 30 sekund za prokázané zkrácení trati na RZ 1.

Až za Grzyba se na páté místo z prvního kvůli prasklé poloose a ztrátě 39.8 vteřiny propadnul Václav Pech, o jednu příčku si naopak polepšil Jan Dohnal a z desátého místa na sedmé poskočil Vojtěch Štajf.

Konec první desítky pak uzavírají Patrik Rujbr, Roman Odložilík a Martin Březík, který po RZ 4 přeskočil Martina Vlčka. Po defektu odstoupil za čtvrtou rychlostní zkouškou Martin Koči.

Ve třídě 3 je zatím jasným lídrem Martin Šikl, díky druhému času na poslední páteční zkoušce se prosadil na průběžnou druhou příčku kategorie fryštácký Pavel Ševčík, s odstupem 4.7 sekundy za ním je pak Petr Hrobský.

V kategorii vozů s přední poháněnou nápravou zajel potřetí nejlepší dílčí čas Jan Talaš a vede tak po zásluze o dvacet vteřin před Václavem Stejskalem. Bez desetiny o dalších deset sekund zpět je třetí Petr Semerád. Kategorie dvoukolek je nadále hodně otevřenou, prvních sedm posádek od sebe dělí 52.8 sekundy.

RZ 3 - Kurdějov - V.Němčice 2 (15.83 km)

První z dvojice nočních rychlostních zkoušek zajel jako nejrychlejší Filip Mareš před Václavem Pechem, Martinem Kočim a Grzegorzem Grzybem, který tak dovršil pomyslný bronzový hattrick.

Až za čtvrtým Jakešem, jehož auto je evidentně po výletu mimo trať na přechozím testu v pořádku, dojel do cíle zkoušky Jan Černý. Do průběžného vedení se tak posunul Pech před pravidelnými účastníky slovenského šampionátu Grzyba a Kočiho, čtvrtý je Mareš a pátý Černý.

Na šestou příčku si polepšil Jakeš, který na sedmou a osmou pozici odsunul Jana Dohnala a Patrika Rujbra.

Ohlasy po RZ 2

Martin Koči (Škoda Fabia R5, st.č. 1): „Do jisté míry to bylo super, ale udělali jsme pár chyb, které nás stály několik vteřin. Jede se rychle a musíme se trochu ukáznit, hlavně ve výjezdech. Máme to ale celkem dobře rozjeté a čekají nás ještě dvě zkoušky, tak se budeme snažit. Obuli jsme tvrdou směs pneu a trochu čistili trať, takže jsme na tom asi byli podobně jako ti, co jeli směs středně tvrdou.“

Filip Mareš (Škoda Fabia R5, st.č. 2): „Zatím děláme nezvykle moc chyb, je to divoké. Je to hodně těsné a jede se rychle. Na trati to bylo dost záludné, moc to klouzalo. Docela jsem s tím bojoval. Ale jsme tu a do cíle je ještě hodně daleko.“

Václav Pech (Ford Fiesta R5, st.č. 3): „Trošku se trápím. Nezatáčí mi to jak bych chtěl. Moc tomu nevěřím, jsem z toho smutný a strašně se s tím peru. K tomu ještě to horko. Auto je zbytečně tvrdé, možná i pneu, ale je to moje chyba. Nebylo to vůbec podle mých představ, něco musíme udělat jinak.“

Jan Černý (Škoda Fabia R5, st.č. 4): „Určitě jsem spokojený, zvášť v téhle konkurenci. Na druhé zkoušce jsem udělal pár chybiček, ale i přes to to horko mě to baví a auto funguje skvěle. Jedeme trošku měkčí kola, někde to má výhodu, někde ne, asi je to jedno. Je to spíš o nastavení auta. Trochu to honím po cestě, je agresivní, ale ok.“

Grzegorz Grzyb (Škoda Fabia R5, st.č. 5): „Jelo se nám dobře. Snažili jsme se jet rychle a nedělat chyby. Měli jsme asi dobrou stopu, i když pár chybiček bylo. Od půlky erzety to vždycky dost klouzalo, ale to jsme čekali, že se pneumatiky přehřejí a nebudou fungovat optimálně. Ale jsme spokojení a budeme bojovat dál. Máme dobrý rytmus, jen se musíme trochu zklidnit a za tmy bude trať vypadat zase jinak. Je o co bojovat.“

Vojtěch Štajf (Volkswagen Polo Gti R5, st.č. 6): „S mým výkonem jsem spokojen, ale auto není úplně v pořádku. Asi se otevírá pop-off ventil, ztrácí se nám výkon na turbu. Pokud můžeme, tak se snažíme motor zchladit, ale asi se to hodně přehřívá a auto nejede jak má. V servisu se na to zaměříme.“

Miroslav Jakeš (Škoda Fabia R5, st.č. 7): „Na jedničce to bylo dobré, ale na dvojce jsem hned kousek po startu vyletěl z trati. Trefil jsem vinici, byl jsem trošku širší a prošel asi přes tři betonové plotky. Dveře se zapřely o gumu, takže se z toho dýmilo a nevěděli jsme, co se děje a pak jsem ještě jednou couval na šotolině. Prostě nic moc.“

Jan Dohnal (Ford Focus WRC, st.č. 8): „Dá se přidat, ale je to hodně zrádné na tom kluzkém asfaltu a prachu. V trávě je navíc schovaná spousta protikatovacích zábran, které nejsou vidět. Jedeme opatrně. Soupeři jedou rychleji a jsou zkrátka šikovnější, takže na ně teď v tuto chvíli jednoduše nestačíme.“

Roman Odložilík (Škoda Fabia R5, st.č. 11): „Měli jsme moc nízké auto a díky tomu jsme si docela užili. Měli jsme dvě nakopávací krize, navíc to hodně klouže. Jeli jsme tvrdá kola. Něco jsme ztratili, ale jinak dobré. Při tom jednom nakopnutí jsme jeli padesát metrů po předním nárazníku, ale ten podvozek je prostě moje chyba.“

RZ 2 - H.Bojanovice - V.Pavlovice 1 (15.83 km)

Na druhé rychlostní zkoušce zajel nejrychlejší čas Václav Pech, když byl o devět desetin vteřiny rychlejší než druhý Jan Černý. Třetí byl stejně jako na předchozí zkoušce Grzegorz Grzyb.

O dílčí čtvrté a páté místo se podělili Koči a Mareš, šestý byl na RZ 2 Dohnal před Rujbrem. Celkově tak po druhém testu vede Černý o rovné čtyři sekundy před Grzybem a Pechem, čtvrtý Koči ztrácí další čtyři desetiny vteřiny. Polepšili si i Mareš, Dohnal a sedmý Rujbr, výlet mimo trať znamenal propad na dělené osmé místo pro Jakeše, na němž figuruje s Odložilíkem, kterého naopak potrápil tvrdý podvozek.

Ve třídě 3 byl opět nejrychlejší Martin Šikl, tentokrát valašskými piloty Pavlem Ševčíkem a Jaroslavem Pešlem. V kategorii 2WD se tentokrát nejlépe vedlo Janu Talašovi před Tomášem Knápkem a Petrem Semerádem. Dvoukolky tak vede o jednu vteřinu Knápek před Talašem, na třetím místě je Stejskal.

RZ 1 - Kurdějov - V.Němčice 1 (15.83 km)

Ostrý úvod do letošní hustopečské rally obstarala Kurdějovská rychlostní zkouška. S nástrahami trati i tropickým počasím se na prvním testu dokázal nejlépe vypořádat Jan Černý. Také další tři místa obsadili piloti Fabií R5, jmenovitě Martin Koči, Grzegorz Grzyb a Miroslav Jakeš.

Pátý byl na první zkoušce Václav Pech se ztrátou téměř pěti vteřin, šestý pak Filip Mareš. Sedmý Roman Odložilík zaostal za Černým o 12.2 vteřiny a až za ním byl v cíli testu klasifikován Jan Dohnal s Focusem WRC.

Nejrychlejším produkčním vozem byl Lancer Evo IX Martina Šikla, druhý čas patřil Jaroslavu Pešlovi a třetí byl Petr Hrobský. Lukáš Matěna skončil mimo trať a zkouška musela být na chvíli i přerušena.

Ve dvoukolkám všem vypálil rybník Tomáš Knápek, za ním se těsně seřadili Václav Stejskal a Jan Talaš, čtvrtý Adam Březík ztratil deset vteřin.

Ohlasy po shakedownu

Jan Černý (Škoda Fabia R5, st. č. 4): „Trať je krásná a velice podobná loňsku – něco je obrácené, něco trošku jinak. Je tu letos hodně 'anticutů', které kolikrát nejsou moc vidět, a doufám, že s tím pořadatelé přes noc ještě něco udělali. Na trati jsou šotolinové pasáže, pasáže rychlé, pomalé, technické i uskákané, takže je tam všechno. Co se týče shakedownu, letos byl zatím ze všech soutěží nejlepší. Je dlouhý a podobný erzetám, určitě se mi v této podobě líbil. Na autě ještě budeme dělat drobné úpravy.“

Roman Odložilík (Škoda Fabia R5, st. č. 11): „Loni jsem tu nebyl, ale proti tomu, co jsme jezdili dřív, mi to přijde být rychlejší. Určitě ubylo retardérů, nevím proč, a přibylo betonů, což taky nevím proč. Hlavně jsou často na obou stranách zatáčky, čemuž nerozumím, ale jinak je trať hezká a bude to těžké i ve vztahu k počasí. Start ve Vyškově nám v rámci přípravy určitě pomohl, protože je hodně podobný této soutěži, akorát tady jsou některé úseky hrbatější.“

Martin Koči (Škoda Fabia R5, st. č. 1): „Tratě se tu opravdu moc nemění, což je ale fajn, protože jsou moc pěkné. Mně se tu vždy jezdilo moc pěkně a vždy tu bylo velké horko, takže zatím vše dle očekávání. Mám velmi dobrý pocit z tratě, z auta i z naší jízdy na shakedownu, takže se na závod těším. Primárně se budeme starat o slovenské mistrovství, ale budeme se dívat i na absolutní pořadí a bylo fajn zajet zde pěkný výsledek i absolutně.“

Grzegorz Grzyb (Škoda Fabia R5, st. č. 5): „Pamatujeme si, že v Hustopečích bývá vždy horko, snad jen jednou za dobu, co tu startujeme, pršelo. Některé erzety se jedou v jiném směru, jsou jinak spojené, ale je to skoro to, co bylo. Při většině našich startů jsme měli první den dobrý a druhý špatný, takže doufám, že letos se podaří jet po oba dny rychle a uděláme super výsledek. Na shakedownu jsme byli při prvním průjezdu mimo trať, ale byla tam vedlejší cesta, takže jsme to tam poslali a nic autu neudělali. Jinak bylo všechno OK.“

Miroslav Jakeš (Škoda Fabia R5, st. č. 7): „Pocity z tratě jsou každý rok stejné, trať je tu složena více méně ze stejných úseků. Mně se tady líbí a líbí se mi i prostředí mezi vinicemi. Na shakedownu jsme zkoušeli jen funkčnost auta a jeli staré gumy. Už teď jsme si vyzkoušeli velké horko, protože jsme po třech průjezdech byli mokří, ale to je pro všechny stejné. Dařilo se mi tady s fiestou i s citroënem, takže věřím, že jsme schopni tady bednu 'urvat', ale je tady pět, možná šest, lidí, kteří budou chtít vyhrát.“

Vojtěch Štajf (VW Polo Gti R5, st. č. 6): „Máme trošku nevýhodu, že jsme tu nestartovali loni, protože jak jsem koukal, některé zkoušky se jely v podobné variantě jako letos, ale charakterově se trať nemění. Mně to v Hustopečích vždycky šlo, i když je pravda, že je to rychlá trať a když člověk udělá chybu, zpravidla to tady končí blbě. Na stranu druhou je to zajímavé svezení, protože asfalty, kde je natahaná šotolina, docela kloužou a na šotolině se jede s asfaltovým nastavením a velkými asfaltovými koly. Teď jsme na shakedownu zkoušeli doladit nastavení – bylo to docela letiště, protože tam bylo snad jen pět nebo šest zatáček, kde může člověk auto opravdu vyzkoušet. Myslím, že jsme připravení dobře. Samozřejmě jsme řešili i požáry vozů VW Polo Gti R5, řešíme to intenzivně s Volkswagenem Motorsport a přijali jsme opatření, která nám doporučili. Tím, že nám před dvěma lety shořela fabia, tak asi víme, na co se v tomto případě máme soustředit. Doufám, že se nám to vyhne.“

Petr Uhel (spolujezdec V. Pecha, Ford Fiesta R5, st. č. 3): „Na shakedownu jsme se dobře svezli, auto funguje, takže teď už se budeme jen potit a čekat na start. Tratě jsou pořád podobné, zásadní je snad jen otočení Starovické vložky, což bude pro nás pro všechny nové. Jinak by nás snad nemělo nic překvapit. Motivovaní jsme, ale to býváme i v případě, když Honza Kopecký startuje. I když bychom rádi vyhráli, je tady hromada 'vlčáků', kteří chtějí vyhrát. Tahle soutěž je specifická tím, že je hodně rychlá a myslím, že na rychlostních zkouškách nebudou velké rozdíly mezi posádkami, takže myslím, že to bude napínavé od začátku až do konce.“

Michal Ernst (spolujezdec J. Dohnala, Ford Focus WRC, st. č. 8): „Připravení jsme snad dobře. Tratě mi přijdou být pořád podobné, největším kouzlem tohoto závodu je z mého pohledu kompaktnost. Teď jsme ještě zkoušeli nově postavené tlumiče, jinak se nic zásadního na autě neměnilo.“

René Dohnal (Peugeot 208 R2, st. č. 41): „Doufám, že to bude pěkná oslava narozenin. Hustopeče jsou každoročně mým nejoblíbenějším závodem, ať už kvůli pořadatelskému týmu, tak z pohledu tratí, takže se moc těšíme. Nastavení asi měnit nebudeme – máme ho z loňské Barum rally a od té doby nám všude funguje pěkně. Šampionát máme skvěle rozjetý a musím kalkulovat - nemůžu jet buď, anebo. Budu se snažit nad jízdou víc přemýšlet, odvést svůj nejlepší možný výkon a získat co nejvíce bodů.“

Shakedown - Starovice (4.32 km)

Testovací zkoušku v délce 4.32 km zvládnul nejlépe Jan Dohnal s Fordem Focus WRC v čase 2:12.7 vteřiny, tzn. průměrnou rychlost 117.2 km/h. O druhý čas se podělili Martin Koči, Jan Černý a Vojtěch Štajf (+1.7 s). Pátý byl Polák Grzegorz Grzyb (+1.8 s) a do dvouvteřinového odstupu se vešel ještě šestý Roman Odložilík (+1.9 s).

Rally předčasně skončila pro Jiřího Hanáka, který poslal svůj vůz přes střechu, a Vlastimila Daňhela, který poškodil zavěšení.

Kompletní časy ze shakedownu.

-jav-; -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist