www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

OS 19 - Rallye du Var

Krtek, lev a kohout: Erzety z jiného světa

29. listopadu 2019 • 23:00

Skvělý závodní víkend plný životních závodních zkušeností mají za sebou Jiří Pohlídal s Janem Kubalou, kteří i díky vítězství v Junior Peugeot Talent Rally Cupu CZ absolvovali slavnou a letos přetěžkou francouzskou Rallye du Var. S čerstvě pořízeným Peugeotem 208 R2 v nových barvách se v konkurenci místních střelců neztratili a zaslouženou odměnou jim byla cílová rampa v Sainte-Maxime na Azurovém pobřeží.

Jiří Pohlídal - Jan Kubala (Peugeot 208 R2) - Rallye du Var 2019

Tam, kde i na podzim obvykle panuje přívětivé počasí, letos úřadovaly nevídané povodně, které kompletně zrušily sobotní etapu. Aspoň, že se odjel pátek a skoro celá neděle. I když dost na vodě. Zlínská posádka v cíli obsadila 53. místo absolutně, 18. ve třídě R2 a 11. v rámci hodnocení poháru Peugeot 208 R2. Výsledek částečně ovlivnila třicetivteřinová penalizace, která na jejich kontě přistála po závodě a jejíž původ není úplně jasný, ale na spokojenosti po závodě to nic nezměnilo. Do Rallye do Var odstartovalo 156 posádek.

Před závodem i při něm jsme používali hashtag #krteklevkohout a proto si k Rallye du Var přečtěte vyjádření zcela v režii Krtka, tedy pilota Jirky Pohlídala.

Krtek – Jiří Pohlídal

Tenhle závod byl opravdu velká výzva. Chystali jsme se na ni dlouho. Je škoda, že počasí zabránilo v tom, aby se rally odjela celá. Nakonec z toho byla necelá polovina. Do toho se mi ještě těsně před startem první páteční rychlostní zkoušky zablokovala záda. Podařilo se nám je jakž takž dát do pořádku, jet se s tím nakonec dalo, ale bolest mě pronásledovala celý závod. Do Francie bych se určitě rád vrátil. Podmínky sice byly špatné, ale tratě tam mají krásné.

Velmi příjemně mě překvapil mitfára Jeňa. Nečekal jsem to, ale s jeho angličtinou byl nakonec o level lepší než já. Vždycky, když to bylo třeba, tak vyběhl z auta a šel se domlouvat jakoby nic. Spolu jsme také dělali změny v rozpisu. Něco jsme měli připravené už dopředu, ale nejvíc jsme toho vymýšleli až na místě. Hodně jsme to vše zjednodušovali. Zajímavé je, že v Česku přepisujeme za jednu erzetu třeba osm zatáček. Ve Francii jsme nepřepisovali vůbec nic.

Nejméně se mi líbil shakedown. Široké, rychlé letiště. Přišlo mi, že tam nám vůbec neseděl rozpis. Na erzetách to ale bylo úplně něco jiného, ve všem měly úplně odlišný charakter. Dá se říci, že shakedown byl jako u nás a erzety byly z jiného světa.

Po celý závod jsem byl v kontaktu s rodinou. Sledovali, jak se nám daří, dával jsem jim informace i mezi erzetami. Taťka byl celý týden s námi a myslím, že byl z výsledku příjemně překvapený.

Lev - Peugeot 208 R2

Auto jsme přivezli ze Slovenska pár dní před startem. Až do shakedownu jsem v něm neujel ani kilometr, pouze pár desítek metrů na nějakém parkovišti, když jsme ho přebírali od Rasti Chvály. V závodě nám naprosto sedlo nastavení, jaké na něm udělal pan Pertlíček. Vůbec jsme do něj nesahali. Během závodu jsme měnili pouze tlaky v pneumatikách. Michelinky se totiž chovaly úplně jinak než Pirellky, se kterýma jezdíme normálně. S tlaky jsme pracovali před startem každé rychlostní zkoušky.

Jediný problém byl, že nám v neděli prasklo čelní sklo. A pak nám jednou ve velké kaluži zablikala kontrolka dobíjení. V servisu jsme všechno zkontrolovali, nic se nenašlo. Takže jsme závod absolvovali bez jediné technické závady.

Na přejímkách jsme řešili hasicí přístroj. Byla na něm udělaná revize, ale aktuální nálepka zřejmě upadla ještě u předchozího majitele Peugeotu Slovakia. Koupili jsme tedy v servisu nový hasičák. V závodě se nám, jako asi všem, mlžila okna. Pátek jsme s tím nějak přežili. Pak jsme si u stánku Orecy koupili speciální impregnaci na okna a v neděli jsme už neměli žádný problém. Škoda toho pátku, viděli bychom líp.

Design na autě bude zůstávat, jen se trochu poupraví v místech, kde polep není úplně dobře udělaný. Auto se důkladně vyčistí. Včetně třeba tlumičů a uložení unibalů. Jako po každém závadě se vymění klínové řemeny.

Kohout - Francie, oblast Var na Azurovém pobřeží

Byli jsme se podívat v nedalekém legendárním městě Saint Tropez. Viděli jsme četnickou stanici, přístav, prošli jsme si celou Citadelu. Francie je krásná, stejně tak tahle krajina Var. A taky moře. Bylo mi docela líto, že jsme se kvůli počasí nemohli vykoupat.

Ale je to daleko. Cesta tam byla ještě jakž takž, ale zpátky už mě bolela záda a moc jsem nevěděl, jak si v autě sednout, co s tím mám dělat. Zrušil jsem kvůli tomu i účast na vyhlášení poháru Pirelli v Praze, ve kterém jsme obsadili třetí místo.

Tratě byly nádherné a byla to na nich velká škola, i když to byl minimálně v sobotu závod spíš pro lodě než pro auta. Původně to měl být větší závod než Barumka, se třemi regulérními etapami. Nakonec z toho délkou zůstal spíš takový sprint. Ale bylo to tak určitě rozumnější. V takových podmínkách se ty tratě nedaly ani projet, natož na nich závodit.

Doufám, že se na Rallye du Var ještě vrátím.

Prokop Siwek
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist