www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 21. září 2019, Svátek má Matouš, zítra Darina

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Reklama

ME 06 - Barum Rally Zlín

Jaká je budoucnost Romana Kresty? ... Zatím nejistá

6. září 2006 • 09:00

Dnes jsme se spojili s Romane Krestou, abychom zjistili, jak probíhala o víkendu soutěž britském šampionátu, které se český pilot zúčastnil znovu s vozem Ford Fiesta Super 1600. V současné chvíli pobývá Roman Kresta v Anglii, kde testuje nové díly na Focusu WRC 06.

„Nedopadlo to nic moc, jelikož již v pátek se nám porouchal alternátor a museli jsme odstoupit,“ řekl na úvod Kresta. „V sobotu jsme pak nastoupili díky systému SuperRally, ale ani jsme nevyjeli ze servisu a poškodil se nám motor. Zatím je tedy jasné, že na Fiestě se musí ještě hodně pracovat.“

Dále nás zajímalo, jak je možné, že měl Roman Kresta ve výsledcích ve druhé etapě přidělenu vždy více než desetiminutovou ztrátu. „V britském šampionát se totiž v systému SuperRally přiděluje desetiminutová penalizace, nejenom pět, jako v mistrovství světa,“ pokračoval Kresta.

Ve zkratce jsme se vrátili ještě k Barum Rally Zlín a také k dalším plánům do budoucna. „Barumka byla skvělá a moc se mi líbila. Vůz fungoval velmi dobře, takže jsem spokojený. Co se týká budoucnosti, tak zatím není nic jasné. O všem se teprve začne jednat.“

V záběrech v televizi bylo vidět, že řadíš v Lanceru skupiny N jako v sériovém voze. Je opravdu v Lanceru Evo IX klasické ´Háčko´. „Ano, Lancer má pět rychlostí a řadí se v něm jako v klasickém voze. Jen se nepoužívá spojka. Není to ale o nic pomalejší než sekvenční převodovka. Celkem rychle jsem si zvykl a problémy mi to nečinilo,“ dodal na vysvětlenou Kresta.

Richard Vlček ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
08.09.2006 09:00
Breaky
Karbonýl : Mám stejný názor.kdyby se "Charouzovi"(všimněte si uvozovek:-))přesunuli do tohoto roku ,pojede si myslím za Stobbart.
07.09.2006 23:40
Karbonyl - moderátor
Cito, Roman jel na pozici dvojky, což je nepsaná role sběrače bodů pro fabriku. V Austrálii si nemyslím, že mohl jet nadoraz, protože to byl první závod Focusu WRC06 vůbec a byla by docela ostuda, kdyby to Roman rozštípal. Já myslím, že u klokanů podal RK dobrý výkon. A stejně tak si myslím, že se do továrního Fordu dostal jen proto, že se loni dojížděla stará specifikace focusu a Wilson tušil, že i s top jezdcem by bylo těžké pomýšlet na top výsledek. Tak pošetřili peníze a najali hocha z východu.
07.09.2006 11:09
Breaky
Cito Německo mu zmrvil tým,vím to, byl jsem osobně u toho,když se Romanovi Wilson omlouval za špatně nastavenou geometrii,ale až při posledním servisu.Předchozí dva servisy přijel Roman se zničenými koly a Wilson mu nadával jak že to jezdí,Tony ani Sola neměl žádný takový problém.Roman z toho byl špatný
07.09.2006 06:54
Ramon
Ricardo: jestli se u vás tak dobře platí, tak já bych se taky rád svezl a nemusí to být ani MS :-)))
07.09.2006 08:37
Ricardo - moderátor
OK. Co mi zbude, tak dám Tobě a můžeš jet kompletní sezónu u nás :-)))))
07.09.2006 06:20
ivo
Mirdo,oba jsme se spletli,ty nejsi odborník a já to mám do Trnavy minimálně 100km.A co se týká Kresty tak já si myslím že na některé soutěži MS ho ještě uvidím.
07.09.2006 00:39
Cito
Spekulace mohou byt jakekoliv, ale pravda je jedna. Roman mel predvest alespon na jedne rally co v nem je. Jet proste nadoraz. V Nemecku jel hezky, ale pate misto, nic moc. Potom Katalansko. Tam se predvedl Mikko a to zrejme rozhodlo, proc sel do Fordu. Roman boj o treti misto vzdal. Jasne dostal od tymu prikaz nezrychlovat a nehonit se s nimi. Vemte si to ale tak: V zaveru roku uz vedel, ze angazma nebude, tak mohl v Australii jet nadoraz. Bud a nebo. Nemelo preci smysl jet jen na dojeti vsechny rally. Minimalne deset jich takovym zpusobem dojel...
06.09.2006 23:59
gannet
Jak to tady tak pročítám, co člověk to názor a v podstatě každý má tu svoji pravdu. Ano, Roman vloni dostal šanci jakou nikdy nikdo "od nás" - to bez debat, jestli ji zahodil nebo ne o tom bysme zřejmě mohli diskutovat donekonečna (a osobně si myslím, že to nebylo až tak špatné), protože jako "nováček" ve výsledku zajel vloni líp, než tolik mediálně opěvovaná "hvězda" z Austálie Atkinson). Ostatně ani v letošním roce nikdo z nováčků (vyjma Sorda - a i ten měl polovinu tratí najetou z předchozích "několika" let v šetnáctkách a navíc je to "excelentní" talent ne nepodobný Loebovi) nezajel nic výrazně lepšího. On totiž každý jezdec má svou "dobu zrání" - většině světových pilotů přeci jenom trvá nějaký ten rok v šampionátu než proniknou na stupně vítězů, vidím to např. u Gardemeistra - ten jel letos 3x a vždy skvěle, ale taky má na kontě už minimálně 60 soutěží v MS, kde vlastně nic až tak velkého neukázal. Hirvonen začíná být hvězda "na bednu", ale taky má za sebou 2 kompletní sezóny. U Romana je totiž ten problém, že mu chybí jedinej TOP výsledek, kterej se vloni třeba podařil Stohlovi - dojet tuším s čtyřminutovou ztrátou na 2. místě. O něm tady totiž nikdo nepochybuje, že do MS patří (a ten jezdí MS 10 let)- a dle mého názoru je právě on srovnatelné měřítko (výsledkově) pro Romana - tolik ode mně k diskuzi, jestli tam patří nebo ne, ale ono to bohužel není ani tak o výsledcích..... :-(
06.09.2006 23:36
Ramon
to Lubos: ale RK měl angažmá jisté a odřekl jej, kvůli absenci spolujezdce!!! Stobart pak narychlo angažoval jiného jezdce.
06.09.2006 21:54
Acom
Navrhuji aby se redakce Autosport.cz v cele Ricem slozila na start RK!
06.09.2006 23:48
Ricardo - moderátor
Jojo, dobrý nápad. Hned po výplatě mu to zaplatím na celý příští rok...
06.09.2006 19:37
Mirda
Panové jediný Ramon pochopil očem byl můj příspěvek, šanci dostal a měl ji využit. Pokud chce jezdit svět nestači být jen dobrý testovač. Čímž bezpochyby je (bez urážky).
toplist