www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 9. května 2025, Svátek má Ctibor, zítra Blažena |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo vyhraje Rallysprint Kopná? Reklama Nejčtenější články |
MČR 23 - Rallye Šumava Klatovy (MČR)Tomáš Enge ukázal na Šumavě možnosti nové Toyoty GR YarisSourozenecká dvojice Tomáš Enge/Lucie Engová zanechala na právě skončené Rallye Šumava Klatovy silný dojem, přestože do cíle nedorazila. Co se přihodilo? „Na poslední rychlostní zkoušce, asi kilometr před cílem, jsme v relativně malé rychlosti vyjeli z ideální stopy na vrstvu bláta, auto se sklouzlo mimo trať a při tom jsme vylomili zadní kolo. Dost mě to mrzí, ale samotné svezení s tímto hbitým autem jsme si náramně užili,“ vysvětluje Tomáš Enge. Po většinu soutěže se posádka držela na 10. místě absolutního pořadí a dokazovala, že nové soutěžní náčiní bude po náležitém doladění velmi konkurenceschopné. Start na Šumavě posloužil jako první ostrá zkouška v závodním režimu, nyní bude následovat další fáze testování. „Potřebujeme analyzovat nasbíraná data a na jejich základě posunout výkonnost podvozku o další kousek. Jak se nám to povede, budou moci posoudit návštěvníci rally v Hustopečích,“ poodhalil plány pro nejbližší budoucnost Tomáš Enge. Toyota GR Yaris je na našich soutěžních tratích zatím málo vídaným zjevením, ale v řadě zemí už v různých specifikacích závodí. Tento konkrétní exemplář byl dovezen z Itálie, kde se s Yarisy jezdí od roku 2021 značkový pohár. Filozofie vozu vychází z někdejší skupiny N pro produkční automobily, které byly v minulosti velmi populární nejen na soutěžních tratích. Toyota GR Yaris tak představuje nákladově nejpřijatelnější cestu k soutěžnímu vozu s pohonem všech kol. Tříválcový turbomotor o objemu 1,6 litru disponuje největším výkonem přes 260 koní a točivým momentem 360 Nm, což už dokáže vyplavit ten správný závodnický adrenalin. Vzhledem k chybějící mezinárodní homologaci FIA je v českém mistráku zařazena do třídy RN9 stejně jako například Ford Focus WRC Václava Pecha. S ním samozřejmě soupeřit nemůže, ale jak ukázala šumavská premiéra, pro řadu posádek s vozy R5/Rally2 představuje reálnou hrozbu. Za zajímavým projektem stojí autorizovaný dealer Toyoty na Vysočině – společnost HS Automobil. „S Tomášem spolupracujeme na širší bázi. Na začátku letošního roku jsme se rozhodli pořídit tohle auto, které se osvědčilo v italském značkovém poháru. Jde o moderní, přitom dostupnou závodní techniku. Nyní ji učíme jezdit na specifických českých tratích. Věřím, že s Tomášovými zkušenostmi a naším týmem najdeme během letošní sezony optimální vyladění tak, abychom se zařadili mezi širší špičku absolutního pořadí v jednotlivých soutěžích,“ říká Jaroslav Havlík, majitel firmy HS Automobil. -pr-
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|