www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 8. května 2024, Svátek má Den vítězství, zítra Ctibor

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR 23 - Agrotec Rally Hustopeče (MČR)

SOUHRN: Vítězem letošních Hustopečí se stal po strhujícím souboji Václav Pech (+OHLASY)

20. června 2023 • 18:00

Měsíc po krumlovské soutěži pokračuje mistrovství České republiky v automobilových soutěžích dalším závodem. Posádky se tentokrát přesouvají na Moravu, konkrétně do vinařské oblasti na jih od Brna, kde se uskuteční tradiční Agrotec Petronas Rally Hustopeče. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Výsledky Agrotec Petronas Rally Hustopeče ON LINE --- Výsledky Agrotec Petronas Rally Hustopeče - historic ON LINE --- Základní informace o Agrotec Petronas Rally Hustopeče --- Diskuzní fórum k Agrotec Petronas Rally Hustopeče

2. etapa

Václav Pech - Petr Uhel (Ford Focus WRC) - Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023

Po loňské výhře reprezentantů domácí stáje Agrotec Škoda Rally Team se vítězný pohár tentokrát stěhuje do Plzně. Václav Pech s Petrem Uhlem předvedli drtivý finiš, opanovali čtyři ze šesti sobotních rychlostních zkoušek a zařadili do svojí sbírky páté hustopečské vítězství.

Když už se zdálo, že 18. Agrotec Petronas Rally Hustopeče nepřinese žádné zvraty a vítězství si pohlídá Václav Pech, začaly se dít věci. Na nejdelším dnešním testu z Horních Bojanovic do Divák odkryl svoje možnosti Jan Kopecký a v členitém terénu se oproti úvodnímu průjezdu zrychlil o 15.2 sekundy (na 15.3 km). Odpověď přišla hned vzápětí. Na trať jedenácté erzety zapršelo, a to byla voda na mlýn Václava Pecha. Zlikvidoval Kopeckého nově nabytý náskok osmi desetin a naopak přidal 2.9 sekundy ve svůj prospěch.

Na poslední rychlostní zkoušce, kterou byly rychlé Starovice, už to byl ze strany obou jezdců vabank a v jejím cíli měl o dvě desetiny sekundy rychlejší čas domácí reprezentant. Ani to však nestačilo. S minimálním náskokem 2.7 sekundy vybojoval hustopečské vítězství Václav Pech se spolujezdcem Petrem Uhlem. Jan Kopecký s Janem Hlouškem přesto nesmutnili, neboť získané body je posunuli blíže k dalšímu absolutnímu titulu mistrů ČR.

Také do duelu o třetí místo výrazně promluvil déšť, který se snesl na trať předposledního testu. Skvělým druhým časem zde svému soupeři zasadil „ránu“ Dominik Stříteský, jenž byl rázem o 6.3 sekundy třetí. Adam Březík ještě v závěru „zatáhl“ a závěrečné Starovice dojel v závěsu za duem Kopecký-Pech. Pořadí však zůstalo zachováno a s náskokem 3.1 sekundy si udržel bronz Stříteský. Elitní pětici uzavřel po vyrovnaném výkonu Věroslav Cvrček, za nímž v pořadí následovali Aleš Jirásek a Martin Vlček.

V kategorii vozů s pohonem přední nápravy zvítězil stylem start-cíl David Štefan, který tím jasně dal najevo svoje letošní mistrovské ambice. Absolutorium si však zaslouží i slovenský pilot s českou licencí Ján Kundlák, jenž na posledním testu nadělil Robertu Hordossymu 11 sekund a na poslední chvíli jej odsunul ze druhého místa v kategorie 2WD na bronzový post.

Zatímco „předokolky“ zůstaly vyrovnané až do konce, klání Mistrovství ČR v rally historických automobilů připomínalo soutěž „Kdo přežije?“. Jediným ze špičky, jemuž se podařilo zvládnout všechny nástrahy hustopečské tratě, byl Libor Kotrmon s vozem Ford Escort RS Cosworth, který zvítězil s více než devítiminutovým náskokem

Ohlasy jezdců z cíle 18. Agrotec Petronas Rally Hustopeče:

Václav Pech (1. místo): „Soutěž se nám povedla a jsem strašně rád, že jsme vyhráli. S Honzou jsme se snažili asi oba dva jet na doraz. Je to až neskutečné, v jakém tempu dokážeme jet, vyrovnaně až do konce. Už nebylo kam zrychlit. Na předposlední zkoušce začalo od začátku hodně pršet. Měli jsme oba hodně tvrdé pneumatiky, Honza možná malinko tvrdší než my. Nám ta zkouška vyšla. Poslední vracák byl ale na bahně, nechtěl jsem se tam dostat do smyku a zahrabat se, ale zadusil se mi motor a chcíplo mi to. A pak ještě jednou, jak jsem byl nervózní. Asi jsme na té vodě ale jeli hodně a udělali si ten zásadní náskok před poslední zkouškou. Divácká kulisa byla výborná, povedlo se i počasí. Zdejší zkoušky jsou nádherné pro nás i pro diváky, kteří mohutně fandili. Jsem rád, že jsme je s Honzou odměnili takovým soubojem.“

Jan Kopecký (2. místo): „Byl to zase zajímavý závod a přetahovaná o sekundy s Václavem jako na většině soutěží. Tentokrát byl o fous rychlejší on. Snažili jsme se ho odpoledne ještě stáhnout, na úvodní zkoušce se nám to podařilo a přeskočili jsme ho. Pak ale hodně zapršelo a než jsem zjistil, že pneumatiky docela fungují, ztratil jsem spoustu času. V závěru soutěže jsem ještě zkusil jít do rizika, i když to už opravdu nerad dělám. Každopádně, soutěž byla perfektě zorganizovaná, chtěl bych za to všem pořadatelům moc poděkovat. Kvituji i to, že se tady snaží postarat opravdu o všechny posádky.“

Dominik Stříteský (3. místo): „Obrovská spokojenost. Adam byl po celou soutěž lepší, ale rozhodly dvě erzety. Jedna, ve které udělal chybu a druhá na vodě, která se povedla nám. To bylo celé. Jsme ale rádi, že i počasí zamíchalo kartami a my můžeme stát na třetím místě. Měli jsme obuté jako ostatní posádky, ale asi jsme se s těmi podmínkami dokázali lépe vyrovnat. S takovým deštěm asi nikdo z nás nepočítal. Určitě je to i mentální vzpruha. Celý víkend mi to tu nešlo, nebylo to úplně ideální, ale výsledek je takový ‘nakopávák’ směrem kupředu.“

Adam Březík (4. místo): „Na té prostřední zkoušce v poslední sekci nám tam spadnul déšť. Bylo tam hodně vody, ‘prodal’ jsem to víc než jsem měl a Dominik nám tam uskočil. Měli jsme obutou úplně nejtvrdší směs, takže jsem měl bohužel i trochu obavy o auto. Není to přeci jen levná hračka a nemůžeme zbytečně utrácet peníze. Sice jsme na poslední zkoušce udělali ještě maximum, ale bohužel to nestačilo. Uvidíme, na Bohemce se pokusíme být lepší než on. Snad se nám to povede.“

Věroslav Cvrček (5. místo): „Na déšť jsme nebyli nachystaní my a ani nikdo další. Všichni jsme jeli sliky a jednu suchou gumu v rezervě. Ale bylo to fér. Soutěž se prostě musí jet za všech podmínek, není to jednoduché, ale popasovali jsme se s tím. Jeli jsme to opatrně, ve velké rychlosti se dobržďuje do retardérů na klouzavém asfaltu, který neznáš. Nikdo asi nejel jako šílenec, nebyly velké rozdíly v časech. S pátým místem jsem maximálně spokojený, je to asi naše současné maximum, když nikdo před námi nemá problém. Jeli jsme si svoje, nějaké souboje jako na Krumlově jsem neřešil. Měli jsme tady velkou radost z jízdy, líbilo se mi to.“

Aleš Jirásek (6. místo): „Mise splněna. Víc než výsledek mě ale těší jak jsme celý závod odjeli. Měli jsme teď sice nějaké momenty na brzdách, když se mi malinko propadal pedál, takže jsme byli jednou trochu delší, ale naštěstí se nic nestalo. Bylo to v dobrém místě. Jsem rád, že jsem se na šotolině někam posunul, pořád mě to nějak strašilo v hlavě. Poprvé se mi na ní jelo dobře a nemyslím, že bych nějak ztrácel, spíš občas naopak. Je to zase o nějaké práci na komplexnosti rallyového jezdce. I když se u nás moc na šotolině nejezdí, tak je to minimálně deset procent součásti jízdy a sebedůvěry v autě. Snad jsem tedy dnes vykročil správnou nohou směrem ke špičce i na tomto povrchu.“

Martin Vlček (7. místo): „Jsem spokojený, šesté místo v rámci českého mistráku, pokud nepočítáme raketoplány. Měli jsme nějaké drobné potíže, ale to k rally patří. Jsem spokojený a auto vydrželo. Je pravda, že jak se oteplí, tak ztrácíme výkon. Ale na druhou stranu, co můžu očekávat – lidi v mém věku jedou o kus dál. Pořád mě to ale baví, vlastně už dneska nemám ani jinou možnost, abych byl normálním člověkem (smích).“

David Štefan (1. místo 2WD): „Včera i dnes vše šlapalo jak mělo, to byl určitě klíč k úspěchu. Na závěr soutěže jsme to v tom dešti už raději trochu vypustili. Nemělo smysl se někam hnát, hlavně už jsme potřebovali bez problémů dojet. Vyhráli jsme ve dvoukolkách nejvíc erzet, což bylo důležité. Hlavně jsme neudělali žádnou velkou chybu, až na RZ 8, kde jsme museli couvat v retardéru. Naštěstí jsme ho ale nerozrazili a nechali tam do deseti vteřin. Pár drobných chyb, jako je drobné probrždění, by se našlo, ale jinak to bylo vše v pohodě.“

Ján Kundlák (2. místo 2WD): „V poslední erzetě se nám povedlo skočit z třetího na druhé místo, takže v rámci možností jsme spokojení. Naše očekávání byla ale možná ještě o ten stupínek výš. Včera jsme se ale bohužel ze spousty důvodů dost trápili a nešlo to. Dělal jsem chyby, bylo to víc věcí dohromady. V jednom případě ta chyba bohužel znamenala zacpaný chladič, musel jsem zastavit na rychlostce a pokusit se ho vyčistit, což se ne zcela povedlo. Ztratili jsme tam přes minutu a jsme druzí o padesátdevět vteřin … Ale takový je rallysport. Hustopeče jsou pro mě zatím zakleté, tak snad do třetice. Šest let jsem nezávodil, takže je teď pro mě spousta věcí stále jakoby nových. Čtyři závody včetně Hustopečí jsou stále málo abych byl připravený na jakoukoliv situaci. Řídit jsem sice nezapomněl, ale rallysport je o x-dalších faktorech, na které musím být jako jezdec připravený. Pokud se tu příští rok ukážeme znovu, tak se snad letošních chyb vyvaruji. Za dva týdny mě čeká svatba, za tři týdny Rally Bohemia, tak jsem rád, že se můžu v klidu oženit a pak uvidíme, co bude dál.“

Robert Hordossy (3. místo 2WD): „Na předposlední zkoušce bylo mokro a člověk tam jel na těch tvrdých gumám jak nejlíp uměl. Ale je to i o psychologii a tam se to asi částečně rozhodlo. Ján Kundlák je nicméně špičkový jezdec a já mám nějaké své limity, proč to nepřiznat. Jsem ale naprosto spokojený. Předloni třetí místo, loni druhé a teď zase třetí, je to asi moje nejlepší soutěž.“

---

První sekce druhé etapy letošní rally mezi vinicemi s sebou přinesla změnu na průběžném čele absolutní klasifikace 18. Agrotec Petronas rally. Václav Pech třemi vyhranými rychlostními zkouškami v řadě dokázal ve vyrovnaném souboji s Janem Kopeckým zvrátit situaci ve svůj prospěch a před závěrečným zkouškovým triptychem má na svém kontu k dobru náskok rovných čtyř vteřin.

Pech nicméně přiznal, že jeho jízda už místy nebyla zcela dle jeho gusta, Kopecký naopak do rizika v sobotu ráno jít nehodlal. Souboj o třetí příčku lehce zdramatizoval zaváháním hned na první dnešní zkoušce Adam Březík, když se mu v dalším vypjatém duelu mezi ním a Dominikem Stříteským pilot z Kelče přiblížil po RZ 7 na rozdíl pouhých 2.7 sekundy. Březík tak musel na následujících dvou testech opět notně zrychlit, jeho aktuální náskok na Stříteského činí 7.6 vteřiny.

Spokojen se svým výkonem byl dnes dopoledne Věroslav Cvrček, který drží v relativní pohodě stále pátou příčku absolutně. Oprávněnou radost ze svého výkonu mohl mít i prakticky stále ještě nováček mezi soutěžními jezdci, Aleš Jirásek, který se po deváté rychlostní zkoušce posunul na šestou příčku o rovnou vteřinu před ostříleného soutěžáka Martina Vlčka.

V kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou soutěži vede David Štefan na Peugeotu 208 Rally4, když má k dobru 54.5 sekundy na druhého Roberta Hordossyho na stejném voze. Na posledního jmenovaného ale stále zle dotírá Patrik Rujbr s Opelem Corsa Rally4, v souboji o stříbrný stupeň vítězů ho dělí od Hordossyho 1.9 vteřiny.

Ohlasy jezdců po RZ 9:

Jan Kopecký (st.č. 1): „Jedeme stejně rychle jako včera. Je to bez rezerv, i když na té šotolině by se občas dala najít místa, kde se by se dalo přidat. Ale taky by tam šla vyrobit nějaká velká chyba. Charakterově je to stejné jako včera, Hustopeče se jedou doslova na pětníku, což je obrovská výhoda. Snažíme se jet pořád naplno, ale Vašek teď možná trochu přidal a je prostě rychlejší. Druhé průjezdy budou myslím rychlejší, ty šotoliny se trochu vyčistí. Hlavně na té první dlouhé zkoušce. Nicméně to zrychlení se dá asi očekávat u každého.“

Václav Pech (st.č. 2): „Spokojení s vedením jsme, ale jedeme malinko za hranou. Jsou z toho nějaké krizovky, ale jsme prostě zdravě naštvaní za ten včerejšek. Moc se mi ale nelíbí jet s takhle velkým rizikem. Hlavně jsem byl rád, že jsme pořád zůstavali na cestě. Auto ale drží parádně a jede se s ním moc hezky. Zvolnit nemůžeme, Honza se teď určitě bude snažit zrychlit.“

Dominik Stříteský (st.č. 3): „Adamovi jsme se sice přiblížili, ale pořád je rychlejší, takže to nevypadá, že bychom ho měli stáhnout. Děláme ale maximum abychom to před ním udrželi aspoň v rámci etapy. Uvidíme jak to půjde teď odpoledne. Nebude to o nic lehčí než při prvním průjezdu. Určitě se ale budeme snažit co to půjde. Nepůjdeme ale zbytečně do rizika, abychom neriskovali nějakou chybu. Auto funguje opravdu špičkově, takže ho jen očistíme, změny v nastavení neplánujeme.“

Adam Březík (st.č. 4): „Na první dnešní erzetě jsme dost ztratili. Na šotolině jsem se nemohl dostat do tempa, dost to klouzalo. Pak jsme se ještě přetočili a museli couvat, nějaký čas jsme tam nechali. Trochu jsme si to tím zkomplikovali. Do druhé zkoušky jsme tedy museli zase nastoupit, abychom si vybudovali nějaký náskok před Dominikem. Rezervy ale ještě určitě máme. Hlavně se chceme snažit nepohoršit si.“

Věroslav Cvrček (st.č.5): „Bylo to skvělé. Povedlo se nám chytit tempo už na první erzetě, rychleji už jsme asi jet nemohli. Další dvě zkoušky byly ještě lepší, plynulé, místy přesně takové jako bychom si přáli. Chtěli bychom to tedy takto udržet až do cíle a zvyknout si na to. Auto funguje skvěle, změny už se musí natestovat. Včera jsme si vyzkoušeli různé změny na podvozku, možná i proto byla naše jízda taková neučesaná, hodně jsem se soustředil na chování auta. Dneska autu prostě věřím, líbí se mi to a jenom řídím.“

Martin Vlček (st.č. 6): „Auto sice nejede úplně jako bychom si představovali, ale jedeme. Po včerejší šotolině nám něco vletělo mezi kardan a karoserii a udělalo nám to nějakou paseku, auto se strašně třepe. Vibruje, ve velkých rychlostech mám docela obavy, aby mě ten kardan nevyliskal. Druhý ale nemáme a ani bychom ho stejně nestihli vyměnit. snad to vydrží. Ale motor a převodovka zatím fungují normálně.“

Aleš Jirásek (st.č. 8): „Určitě to bylo lepší než včerejší první sekce. Snad poprvé za dva roky v rally jsem se ‘chytal‘ hned od úvodní zkoušky. Na té šotolině jsem si to užil. Nebál jsem se toho a trochu do toho šel. Zjistil jsem, že poku má auto trakci, tak dokáže jet dopředu i na šotolině. Pro mě bylo hodně důležité, že jsem si na tomhle povrchu začal věřit. Doufám ale, že to tam někde odpoledne nenechám. Jelo se mi hezky, ani jsme neztratili tolik, kolik jsem čekal. Soupeři jsou relativně blízko, jedeme s nimi ale podobné tempo a pokud dojedeme sedmí, budu vcelku spokojený.“

Jakub Jirovec (st.č. 12): „Dneska jsem určitě spokojený. Včera se mi zpočátku vůbec nedařilo, byl jsem z toho trochu vycukaný. Hledal jsem brzdné body, brzdil jsem natřikrát, načtyřikrát. U er-pětky je to na časech strašně znát. Po těch prvních dvou erzetách jsem se ale nějak psychicky srovnal a rozhodnul se, že do toho půjdeme i s Petrem naplno jak to jen umíme. Pak nám tam tedy začaly padat i lepší časy. Je to tedy jenom o psychice, kterou u sebe ještě musím nějak korigovat. Jinak nás to ale baví, ta šotolina je úžasná. Teď už jen zkusíme vyndat ten pomyslný dřevěný špalíček pod brzdovým pedálem.“

1. etapa

Páteční úvodní etapu letošní Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023 díky trojici nejrychlejších a trojici druhých dílčích časů vyhrál Jan Kopecký na Škodě Fabia Rally2. Kostelecký pilot hájící barvy domácího týmu má po 66.8 km měřených úseků náskok 5.8 sekundy na druhého Václava Pecha na Fordu Focus WRC.

Zatímco Kopecký se ve druhé sekci vyvaroval větší chyby, totéž se nepovedlo jeho odvěkému soupeři Pechovi. Ten sice ovládl stejný počet rychlostních zkoušek, ale chyboval na předposledním testu dne v jednom z odbočení a v jeho cíli ztratil na prvního jmenovaného osm vteřin. V tradičně vypjatém souboji o desetiny sekundy, kdy oba aktéři měli po čtvrté rychlostní zkoušce na desetinu vteřiny stejný součet časů, to tedy znamenalo výrazné časové manko na kontě plzeňského jezdce.

Stabilní výkon v první etapě předvedl Adam Březík, kterému závodění pod rouškou tmy evidentně svědčí. V souboji talentovaných mladíků se tak musel spokojit s průběžnou čtvrtou příčkou tentokráte Dominik Stříteský, který si dnes ale na druhou stranu poněkud spravil sebevědomí po výpadcích z Valašského Meziříčí a Českého Krumlova.

Spokojenost s pátou příčkou průběžné absolutní klasifikace v pátek večer neskrýval ani pátý Věroslav Cvrček s další Škodou Fabia R5 , kterému po šesti odjetých rychlostních zkouškách ‘šlape na paty’ s čtyřvteřinovým odstupem Martin Vlček na Hyundai i20 R5.

V druhé a zároveň tedy závěrečné etapě 18. Agrotec Petronas Rally Hustopeče čeká na soutěžící dalších šest rychlostních zkoušek v celkové délce 81.4 km. Na závěrečnou cílovou rampu by měly nejlepší posádky dorazit v sobotu 17. června 2023 krátce po druhé hodině odpolední.

Ohlasy jezdců po RZ 6:

Jan Kopecký (st.č. 1): „Jsme maximálně spokojení. Všechno fungovalo dobře, šotoliny se poměrně pročistily a přilnavost byla mnohem lepší než v prvním průjezdu. Krizovky jsme neměli. Musím poděkovat týmu i Honzovi za skvělou práci a fanouškům za podporu.“

Václav Pech (st.č. 2): „Byla to hustopečská férovka jako loni.“

Dominik Stříteský (st.č. 3): „Až na poslední erzetu pro nás byla druhá sekce lepší než první. Podstatné pro nás jsou ale body za čtvrté místo a třetí v mistrovství. To je dobré. Hustopeče jsou pro mě takové prokleté, nejde mi to tu úplně tak dobře jako bych chtěl. Ale po těch dvou odstoupeních potřebujeme hlavně body a podle toho k tomu i přistupujeme. Jsem rád, že ta větší porce šotoliny nás čeká zítra, za tmy ten prach na první zkoušce po servisu stoupal. Zítra za světla to bude o dost lepší.“

Adam Březík (st.č. 4): „Za tmy mi to vždycky šlo, takže jsme to teď jen potvrdili. Hezky jsme se svezli. Noc má prostě své kouzlo a je jen škoda, že se za tmy nejezdí na více závodech. Pořadí je prakticky stejné jako jindy, jen jsme si prohodili pozice s Dominikem, za což jsem rád. Zítra se budeme snažit pokračovat v tomhle tempu.“

Věroslav Cvrček (st.č.5): „Snažili jsme se malinko přidat. Na čtyřce se nám to povedlo, na pětce jsem probrzdil odbočení a trošku jsme tím ztratili. Šestku už jsme pak jeli víc na pohodu. Mrzí nás, že se udělaly minutové rozestupy, které kazí sportovní hledisko soutěže a chtělo by to se nad tím zamyslet. Samozřejmě, že tam byl zvířený prach, což není žádné překvapení, děje se to každý rok. Myslím si, že je to účelové ve snaze podpořit jednu posádku. Přijde mi to nefér a je to hrozně nebezpečné, protože kdyby se něco stalo, tak než z auta někdo stihne vystoupit, tak ten druhý do něj může narazit. Jeden vidí krásně a druhý prostě jede na dvojku místo na čtyřku. My vzadu jedeme za podobných podmínek, ale ti první dva mají úplně jiné podmínky.“

Martin Vlček (st.č. 6): „Já se stále nemůžu zbavit dojmu, že to, co tady patnáct let fungovalo, tzn. dvouminutové odstupy na nočních rychlostních zkouškách, by mělo pokračovat. To je asi jediná kaňka na této soutěži. Trošku mě to mrzí a obávám se, že se tu projevují jakési vlivy. Je mi to trošku líto, protože musí být velký rozdíl startovat do čista a do bílé tmy.“

Aleš Jirásek (st.č. 8): „Já jsem si to dnes celé užil, i noční rychlostní zkoušky, i když časy nejsou takové, jaké bychom si přáli. Párkrát jsem to opravdu ‘prodal’, protože nepojedu takhle drahým autem někam 150 km/h, když nic nevidím. Jinak si myslím, že to bylo celkem slušně zajeté. Vložky jsou těžké a kluci je asi mají projeté víckrát, já jsem si tam ještě tak nevěřil, prostě tam něco chybělo. Celkově jsem si to dneska užil a bavil jsem se.“

---

V nezvykle příjemných teplotách byla odjeta první sekce tří rychlostních zkoušek, které otevřely 18. ročník hustopečské Agrotec Petronas Rally. Zatímco v minulých letech se posádky musely vypořádat s tropickými teplotami a zvířeným prachem, letošek zatím vzdáleně připomíná letní idylku. Co naopak diváky zvedá ze židle, jsou minimální rozestupy na prvních dvou místech průběžné absolutní klasifikace. Vítězství na úvodních třech RZ si dle papírových předpokladů rozdělila favorizovaná dvojice Václav Pech a Jan Kopecký, jejichž vyrovnanost dává vzpomenout na loňský ročník.

Rozestupy mezi prvními dvěma posádkami jsou tradičně minimální. Zatímco Václavu Pechovi se podařilo opanovat oba delší úseky, Jan Kopecký vyhrál o sedm desetin sekundy nejkratší test dne. V průběžných výsledcích to znamená, že pilot Focusu WRC vyráží do nočních průjezdů s minimálním dvousekundovým náskokem na jezdce Škodovky Rally2 (pro zajímavost: loni měli oba tito piloti po třech erzetách shodný čas). Mezi příjemná překvapení patří časy Adama Březíka, který se drží v kontaktu s vedoucí dvojicí (odstup 0.4 s/km) a na všech dosavadních rychlostních testech byl rychlejší než Dominik Stříteský. Jezdci od pátého místa již na první místo ztrácejí více než 1.3 sekundy na kilometr. Tuto vyrovnanou skupinku jezdců vede pátý Věroslav Cvrček před Martinem Vlčkem a Alešem Jiráskem.

Zatímco absolutní špička vstupuje do nočních průjezdů v kompletním složení, v nižších třídách se již náročná trať začala projevovat. Soutěž po havárii opustil černý kůň kategorie 2WD Peter Surovič, který si svou první „velkou“ rally moc dlouho neužil. Technika zastavila mimo jiné přední piloty kategorie historických automobilů Aleše Jirátka a Jiřího Šrámka, potažmo domácího Jakuba Fridricha, kterého technické problémy vůbec nepustily na trať.

Ohlasy z kontroly přeskupení po RZ 3:

Jan Kopecký (st.č. 1): „Před startem to bylo trošku chaotické. Dívali jsme se na radary, ale nakonec jak se ty mraky rychle vytvořily, tak i stejně rychle zmizely a fronta od Třebíče měla nakonec zpoždění. Rozhodli jsme se tedy pro pět tvrdých kol, abychom byli co nejlehčí a vyšlo to. Našel bych pár míst, kde by se dal jezdecký výkon vylepšit, ale nechci udělat nejakou zásadní chybu. Ve druhých průjezdech by se na šotolině měla zlepšit přilnavost, takže očekávám zrychlení i přes tmu – pokud tedy nezaprší. Myslím, že loni to tady s tím prachem bylo trošku vyhrocené. Tajně jsem doufal, že budu mít na autě dvojku a vyzkouším si to. I kvůli tomu abych viděl jestli je lepší přilnavost za prvním autem při prvních průjezdech. Ale zase máme jedničku.“

Václav Pech (st.č. 2): „Opět je to o desetinách vteřiny. Jen se modlím, aby při druhých průjezdech nezůstával ve vzduchu ten prach jako loni. Fouká vítr, takže by to nemuselo být tak špatné. Nechci si stěžovat, ale když prostě musíš na rovině ubírat protože nevíš kde jsi... Trošku tě to psychicky rozhodí, když víš, že Honza může držet plný plyn a ty ne. Ale snad to díky tomu větru nebude jako minulý rok.“

Dominik Stříteský (st.č. 3): „Nemůžu se dostat do tempa a ztráta je větší než bychom chtěli. Potřebujeme ale sbírat body, tak to bereme celkem v klidu. Je před námi celá druhá sekce a celý zítřejší den. Šotolina byla v pohodě, spíš to klouzalo na asfaltech v těch lesích kolem. Druhá sekce by měla být v pohodě, pokud se nezvedne prach. Loni to tu hrálo dost velkou roli.“

Adam Březík (st.č. 4): „Jedeme svoje tempo na pohodu a jsem celkem překvapený, jaké časy tam padají. Zatím nemůžu být nic než spokojen. Hlídám si to, abych neudělal zbytečnou chybu, a abychom mohli být zítra na rampě. Musíme udržet nervy na uzdě.“

Věroslav Cvrček (st.č. 5): „Auto je v pořádku a funguje skvěle. Tempo máme taky dobré, i když nejedeme na doraz. K tomu se potřebujeme propracovat, ale to je běžné. Takže jsme spokojení. Podvozek auta funguje lépe než dřív. Na tuhle specifickou soutěž se nám povedlo najít správné nastavení.“

Martin Vlček (st.č. 6): „Zatím všechno funguje, budíky v autě ukazují co mají. Snad se tedy všechno povedlo, jede se nám vcelku dobře. Místy nás překvapily písečky nafoukané na trať, občas to bylo na brzdy o fous. Ale je to moc pěkné. Diváků je spousta, nádherné počasí, co víc si přát. Druhá sekce za tmy mi nevadí, já jsem slepý i ve dne, takže je mi to jedno (smích).“

Karel Trojan (st.č. 7): „Z mojí strany to bylo špatné. Hned první odbočku na první zkoušce jsem nedobrzdil. Od té doby se to se mnou veze. Nevím proč, jsou tam nebezpečné momenty i když jedu pomalu. Uvidíme co bude dál. Teď přijde tma, tak se to zhorší. Nějak mi to nejde, ale je to jenom ve mně.“

Ondřej Šimek (st.č. 10): „Zatím se nám to líbí. V noci moc nevidím, ale uvidíme, snad vydržíme v top desítce. Udělali jsme nové nastavení podvozku, ale motoricky je to slabé.“

Tomáš Enge (st.č. 16): „Tak nějak se rozkoukávám v tomto kraji. Víno mám rád, teď se ještě musím trochu sžít s vinicemi, ale zatím to funguje bez problémů. Rozjíždíme se a jedeme na co máme, vyvíjíme auto dál. Místní tratě jsou na motor a výkonnostní deficit je znát, ale snažíme se porovnávat primárně s vozy skupiny N. Když se na tom autě vyladí dobře podvozek, tak si myslím, že se s tím dá pěkně závodit, a o to se snažíme.“

Tomáš Kurka (st.č. 18): „Zatím je to pěkné, co se týká výsledků. Chtěl jsem být do desítky, a to se mi splnilo, ale problémy byly. Zhasl mi motor na startu druhé rychlostky, tam jsem nabral větší ztrátu, ale první a třetí rychlostka mi vyšly dobře, takže ztráta z dvojky se na celkovém výsledku zásadně neprojevuje.“

Shakedown

Výsledky shakedownu Agrotec Petronas Rally Hustopeče

Před startem

Měsíc po krumlovské soutěži pokračuje mistrovství České republiky v automobilových soutěžích dalším závodem. Posádky se tentokrát přesouvají na Moravu, konkrétně do vinařské oblasti na jih od Brna, kde se uskuteční tradiční Agrotec Petronas Rally Hustopeče. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Jan Kopecký - Jan Hloušek (Škoda Fabia Rally2 Evo) - Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2022
-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist