www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. května 2024, Svátek má Nataša, zítra Ivo

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 06 - Rally of Turkey (JWRC)

Raimund Baumschlager hovoří o problémech na Kypru

4. října 2006 • 15:55

Rakušan Raimund Baumschlager stíhá ve svém životě hned dvě velmi důležitá povolání. Je nejenom jezdec domácího rakouského mistrovství, ale také manažerem a šéfem týmu Red Bull Škoda. Navíc na domácích tratích se mu daří skvěle a letos získal již počtvrté titul mistra Rakouska.

Gratulujeme k titulu. Co budete dělat v příštím roce?

„Děkuji za gratulace. Nevím přesně, jak to bude v sezóně 2007. Bude záležet především na mých sponzorech. Kromě toho se ale musí vyjasnit, jak to bude s projektem v mistrovství světa. Záleží na tom, jak to bude s časem. V tomto týdnu se spojím se svými sponzory a vše v klidu projednáme.“

Zisk čtvrtého domácího titulu ale jednání jistě ulehčí...

„Ano, výsledky jsem měl letos dobré. Navíc sponzory, které má, mě podporují již řadu let. Doufám, že také v roce 2007 budou při mně stát a něčeho spolu opět dosáhneme.“

A co projekt Red Bull Škoda v mistrovství světa?

„Zatím nevím. Není ani jasné, kolik soutěží by mohl jet Andreas Aigner. Je nutné se rozhodnout, zda pojedeme jen vybrané rally, nebo celý šampionát. Záležet bude na jednáních s partnery. Je ještě příliš brzy na to, dělat nějaké závěry. Mám ale dobré a trpělivé sponzory a partnery, takže v tom nevidím problém.“

Co bylo příčinou výpadku Andrease Aignera a Harriho Rovanperäho na Kypru. Už se to jistilo?

„Víme, že to byla elektronika. Problém jsme snad již odstranili, ale na to potřebujeme jednodenní test, ke kterému jsme dostali zvláštní povolení. Máme to potvrzeno od FIA i jednotlivých týmů.“

Čím to tedy bylo?

„Přestala fungovat řídící jednotka motoru ECU. Dávala motorům špatné povely. Andreasovi zhaslo auto, když šel kontrolovat tlak v pneumatikách a pak už jej nenastartoval. Harrimu zase zhasl motor v cíli RZ 1 a pak musel být odtlačen. Bylo to velmi zvláštní.“

Použili jste nějaký nový díl, který to mohl způsobit?

„Právě, že ne. Je to i pro nás záhadou. Budeme mít při testu zkušeného inženýra na motory, který na vše dohlédne a pokusí se připadnou závadu odstranit.“

Mohlo se jednat o sabotáž?

„Ne, tak tomu nevěřím. To by bylo velmi bizardní...(smích)“

Když ale dojde k takové zvláštní závadě, tak to může lidi napadnout...

„Nedokáži si to ale představit v našem týmu. Je to záhada pro všechny okolo. V pondělí při testu se snad dozvíme, co přesně to bylo.“

Kdo je tím specialistou na motory?

„Určitě tomu dobře rozumí - jmenuje se Heinz Lehmann a je z Lichtenštejnska. Prohlédne nám motory, k tomu budou u testy i inženýři ze Škodovky. Společně musíme najít příčinu a podle toho se zachovat. Buď pojedeme se stejnými motory, nebo je vyměníme za nové.“

Co když závadu nenajdete… odstoupíte z Turecké rally?

„NE. V nejhorším případě dáme do vozů nové motory a Tureckou rally určitě pojedeme.“

-ric- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
04.10.2006 19:11
Ricardo - moderátor
To asi všichni..
04.10.2006 16:39
Ramon
já znám jeden obrovský!!!
04.10.2006 16:20
Ricardo - moderátor
Myslím, že problémů tam bude daleko více...
toplist