www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. května 2024, Svátek má Nataša, zítra Ivo

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 06 - Rally of Turkey (JWRC)

Pokoří Peugeoty od Bozianu tovární Subaru ?

5. října 2006 • 15:05

OMV Peugeot Norway World Rally Team má v letošní sezoně seriálu mistrovství světa FIA důvod ke spokojenosti. Oba jeho piloti před Tureckou rally figurují v první desítce průběžné klasifikace MS jezdců – Manfred Stohl na pátém a Henning Solberg na osmém místě. Kromě toho je tým ve vedení klasifikace kategorie M2. Přesto však má před Tureckem další cíl. Tím je útok na třetí příčku průběžné klasifikace poháru konstruktérů, která v současnosti patří továrnímu týmu Subaru.

Manfred Stohl se objeví na turecké šotolině vůbec poprvé ve své kariéře. Turecko je zároveň jedinou soutěží šampionátu, na které 34tiletý Vídeňák dosud nestartoval. Přesto zůstává v klidu. Jeho spolehlivost a strategie letos již několikrát přinesly své ovoce. „Každá rally je samozřejmě výzvou. Ale nemyslím si, že bychom měli mít nějaké potíže. V porovnání s Japonskem, kde jsem jel letos také poprvé, budou rychlostní testy v Turecku o hodně pomalejší. To pomůže k rychlejšímu nalezení rytmu. Navíc to vypadá, že se tato soutěž o mnoho neliší od Kyperské rally, takže bychom si mohli odvézt pár bodů,“ myslí si Stohl.

Větší námaha tak čeká spíše na jeho navigátorku Ilku Minorovou. „Každá nová soutěž znamená zhruba o 30 procent práce navíc, protože se musí napsat kompletní nový rozpis. V průběhu seznamovacích jízd tak budu mít velmi dlouhé noci,“ říká.

Henning Solberg si před odjezdem do Turecka klade vysoké cíle. Spokojen bude jenom s umístěním do pátého místa, ale tým OMV Peugeot Norway by jej rád viděl až na stupních vítězů. S Tureckou rally má Henning již své zkušenosti, ale nevzpomíná na ni příliš v dobrém. V loňském roce na ní skončil 11. absolutně, ale ke konci druhé etapy se musel potýkat s vážnými problémy. „Opravdu na to nemám dobré vzpomínky. Ale taková je rally a jsem si jist, že v Turecku dokážu být hodně rychlý. Navíc mi v Bozian Racingu slíbili, že mi na soutěž připraví skutečně špičkový vůz,“ říká usměvavý Nor.

Henning rovněž vyjádřil svou lítost nad zraněním Sébastiena Loeba, který si zlomil ruku a v Turecku jej tak nahradí Colin McRae. „Je to opravdu smutné. Je škoda, že Seb v Turecku nemůže závodit a dokážu si velice dobře představit, jak se teď musí cítit. V roce 1999 jsem si zlomil nohu na motokáře. Nedokážete si představit, jak se zničeho nic něco takového semele.“

Týmu OMV Peugeot Norway WRT nyní patří již výše zmiňovaná čtvrtá příčka v klasifikaci MS značek. Se ziskem 59ti bodů tak tým zaostává o rovné dvě desítky bodů za továrním týmem Subaru WRT. Do konce letošního mistrovství světa zbývá odjet ještě čtyři soutěže a z pohledu statistik má rakousko-norský tým nadějné vyhlídky na zisk bronzu. Na osmi soutěžích, kde se oba týmy navzájem utkaly, vybojovali Manfred Stohl a Henning Solberg dohromady zmiňovaných 59 bodů, zatímco piloti Subaru o 7 bodů méně.

„Občas si musíte klást vyšší cíle, abyste dostatečně motivovali celý tým. Kvůli pravidlům sice od počátku sezony nemůžeme na našich vozech nic vylepšovat , ale křivka výkonů Manfera a Henninga je stále na vzestupu. Jsem si jistý, že všichni dohromady to dokážeme,“ říká na adresu útoku na třetí příčku v poháru konstruktérů manažer týmu OMV Peugeot Norway Jacky Bozian.

-jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
06.10.2006 12:31
Ramon
hlavně koho sesadili, mají tam černé duše
06.10.2006 11:58
Ricardo - moderátor
Snad ano, ale záleží na tom, koho by si tam nasadili.....:-)
06.10.2006 11:18
Ramon
Ricardo ta výměna osob by výrazně pomohla!
06.10.2006 10:38
John - moderátor
Mělo by to být takhle: Manufacturer 2: Stáje mají možnost využít vozy z roku 2005, jejich speciály ovšem nesmějí v průběhu letošního roku doznat žádných změn. Po 2. lednu pak nemohou ve svých autech použít žádné nově homologované součásti.
Samozřejmě je otázka, zda se toto týká i drobných úprav na stávajících částech mimo podstatné homologační celky (motor, transmise). Těžko asi může někdo zakázat (a dokázat) například vývoj nové řídící elektroniky, či výměnu hardware v jednotce.
06.10.2006 10:04
Ramon
ok Ricardo a ještě můj dotaz, když M2 nemohou na voze nic vylepšovat, jak je možné, že RedBulláci pořád píší, jak vylepšují Fábii?
U toho Fordu bych to viděl spíš tak, že Focus byl homologovát již v roce 2005 a tudíž je to bráno jako loňská specifikace...
06.10.2006 10:42
Ricardo - moderátor
Oni ale přeci vždy píšou, že vylepšili jen detaily a na rally pak vidíme výsledek onoho vylepšení.... Myslím, že určitě vědí, co přesně mohou a co ne.

Ruku na srdce.... Kdyby Škodovka vyhrávala jednu rally za druhou, tak po nich FIA možná půjde a zjistí, co za tím stojí. Při jejich výkonech se ale myslím nemusí vůbec žádného vylepšování a ani testování bát. Kdyby měli povoleno vyměnit vše, včetně osob, tak myslím, že ani to, by Red Bull moc nepomohlo.
05.10.2006 22:28
gannet
Chci si jenom něco ujasnit. Když letos zavedli Manufactured 2 - bylo to myšleno jako šampionát pro vozy loňské specifikace. Proto jsem nepochopil, jak mohli jet Stobardi v Japonsku "Fíka 06" - můžete namítnout, že to bylo třeba Romanovo auto z Austrálie (2005) - ale i to byla přeci specifikace 2006 - ne? Specifikace se podle pravidel může měnit až po 12ti kalendářních měsících od homologace a ne podle kalendářního roku. Po Japonsku jsem si myslel, že asi FIA něco změnila (a nebylo by to poprvé, že) a hotovo, ale tahle věta "Kvůli pravidlům sice od počátku sezony nemůžeme na našich vozech nic vylepšovat"... mi v tom zase dělá hokej. Vysvětlí mi to někdo? - Dík
05.10.2006 23:08
Ricardo - moderátor
U toho Stobartu bych to viděl trochu jinak. On totiž, když se podíváme na vše pořádně, tak jel letos kompletní sezónu. Bude na všech šestnácti soutěžích a dokonce se dvěma vozy. Takže jejich tým bych spíše bral jako Manufacturer 1 - nevím, jestli dostali nějaké zvláštní výjimky a povolení, ale jednalo se opravdu o vůz Focus WRC 2006 z roku 2005. A to tedy zakázané není...



toplist