www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. května 2024, Svátek má Nataša, zítra Ivo

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 06 - Rally of Turkey (JWRC)

Grönholm s Hirvonenem dominují Turecké rally

15. října 2006 • 08:45

První a druhé místo patří po druhém dni Turecké rally týmu BP-Ford. Marcus Gronholm a Timo Rautiainen rozšířili svůj náskok ve vedení na 2 minuty a 5,2 sekundy, Za nimi se po odstoupení Pettera Solberga usadili jejich týmoví kolegové Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen, jedoucí rovněž s Focusem RS WRC.

Včera poznamenalo průběh tureckého podniku počasí a dnešek nebyl jiný. Po slunečném dopoledni se v druhé části dne začala opět stahovat mračna a přívalové deště proměnily tratě v bažinu. V jednu chvíli se dokonce snášely na cesty v horách sněhové vločky a kroupy a pokryly je během okamžiku ledem.

Jezdci absolvovali šest měřených horských úseků a na závěr dne se vydali k druhému průjezdu divácké rychlostní zkoušky ve městě Antalya. Celkem tratě měřily 147,11 kilometrů. Tři úseky se jely již podruhé a ke všem nástrahám Turecké rally přibyly i koleje vyjeté v jejich povrchu. Neustále se měnící podmínky byly prověrkou připravenosti při výběru pneumatik. Jezdci týmu BP-Ford však byli se vzorkem BFGoodrich spokojeni.

Grönholm vstupoval do druhého dne s náskokem 26,1 sekundy před druhým Petterem Solbergem. Osmatřicetiletý Fin zajel dva nejrychlejší časy a postupně rozšířil svou výhodu až na 43,4 sekundy. Přiznával, že Solbergova jízda mu neumožňuje dopřát si oddechu a platilo to až do předposlední rychlostní zkoušky, kdy Nor odstoupil. Gronholm tak zůstal v čele průběžného hodnocení s bezpečným náskokem před svým týmovým kolegou.

„Mám velmi dobrou pozici, takže doufám, že si zítra své vedení udržím,“ říká Grönholm. „Je lepší být hodně vpředu, než mít náskok jenom 30 sekund. Věřím si a auto je odolné, ale jeden nikdy neví. Petter jel opravdu rychle a musel jsem bedlivě sledovat jeho časy, protože mně tvrdě pronásledoval.“

„Odpoledne byly podmínky opět noční můrou. Tolik to klouzalo, že nebylo skoro možné se zastavit. Jeli jsme tak rychle, jak jen to šlo. Když jsem viděl kroupy, nemohl jsem tomu uvěřit. Se všemi těmi kluzkými kameny uvnitř zatáček jsem si celé odpoledne připadal jako na bruslích,“ dodává.

Hirvonen si během dne upevňoval svou třetí pozici a jeden nejrychlejší čas mu pomohl při úniku před Henningem Solbergem. Odstoupení Pettera Solberga otevřelo šestadvacetiletému Finovi cestu k provizorní stříbrné příčce. Další vítězství před zraky diváků zvýšilo Hirvonenův náskok před třetím Henningem Solbergem na 40,4 sekundy.

„Většinu dopoledne jsem jel na maximum, i když byla místa, kde jsem mohl jet trochu rychleji,“ říká. „Henning na mne zle dotíral, takže jsem si nemohl dovolit udělat chybu. Na několika minulých soutěžích jsem mohl jet v klidu a šetřit auto. Tentokrát to ale neplatí. Mám odolné auto a jel jsem na plný plyn. Když jsem slyšel, že Petter odstoupil, trochu jsem zvolnil. To ale není vždycky dobré, protože snadno vypadnete z rytmu. Druhé místo by bylo skvělým výsledkem, ale musím myslet na to, že zítřek nebude lehký.“

„Odpoledne byly tratě strašné. Bylo na nich tolik bláta a vody, že to bylo jako jízda po ledu na slickách. Navíc jsem kvůli blátu dobře neviděl. Na tom nejhorším úseku jsem dvakrát málem vyjel mimo trať a tak jsem usoudil, že je čas zpomalit a jet bezpečněji,“ dodává.

Ředitel týmu BP-Ford Malcolm Wilson říká: „Byl to perfektní den. Uděláme rutinní kontrolu obou aut a budeme se těšit na zítřek.“

Závěrečná etapa Turecké rally bude krátká a ostrá. Posádky opustí Kemmer v 09:15 místního času a vydají se ke třem rychlostním zkouškám v horách, bez možnosti servisní přestávky. Do přímořského letoviska se vrátí ve 13:06, kdy budou mít za sebou 50,96 ostrých kilometrů.

Ford
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist