www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. května 2024, Svátek má Květoslav, zítra Klaudie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR 06 - Würth - Partr Rally Vsetín

Poslední soutěž K4 Poháru ČR se odehraje ve Vsetíně

24. října 2006 • 15:10

Jak již bylo avizováno, poslední podnik letošního K4 PČRR je po dohodě s pořadateli Würth - Partr rally a Federací automobilového sportu přesunut do Vsetína a stane se součástí posledního letošního dílu seriálu sprintrally. Jezdci poháru tak budou mít opět možnost poměřit své síly s jezdci sprintrally a rozhodnout o pořadí v jednotlivých třídách Poháru na pěkných Vsetínských tratích.

Würth – Partr rally Vsetín se koná v termínu 3. - 4. 11. 2006 a je zapsána v kalendáři nejen jako MČR ve sprintrally. Součástí tohoto podniku je i Rally super serie Mistrovství České republiky, ale také volný podnik pro historické vozy a nyní byla valašská soutěž zapsána do K4 Poháru ČR namísto 2. Rallye New Balance Rosice, která sem byla z technických důvodů přesunuta.

Diváci tak budou moci shlédnout atraktivní souboje více jak stovky soutěžních vozů, což bude jistě jedna z nejzajímavějších účastí v letošní sezóně. Jednoduché bude i rozlišení posádek v jednotlivých soutěžích. Startovní čísla 1-100 budou mít na svých vozech jezdci MČR sprintrally, číselná řada 200 – přísluší historikům a s čísly začínající trojkou tzn. 300 a dále se představí jezdci K4 Poháru ČR v rallye.

Kde se bude bojovat a kde je již dobojováno? O titulu letošního mistra K4 PČRR se z největší pravděpodobností rozhodne mezi Jiřím Tošovským (Mitsubishi Lancer evo 8) a Jiřím Hendrichem (Evo 6). Bez šance na vítězství není ani zatím třetí Jaroslav Orsák (Evo 7), či průběžně čtvrtý Václav Donát (Škoda Octavia Kit car). Spíše teoretická šance zůstává ale i Matrinu Vlčkovi (Subaru Impreza GT).

V nejsilnější třídě SA4 alternující PV/A8 je situace obdobná. Na vedoucího Jiřího Hendricha (Evo 6) ztrácí pouze čtyři body Jiří Tošovský (Evo 8). Zaútočit však může i třetí Jaroslav Orsák (Evo 7). Vylepšit zatím čtvrtou příčku by mohl Pavel Dohnal (Evo 6) a další jezdci v pořadí, Martin Vlček (Impreza GT), Václav Mulač (Impreza WRX Sti), či v závěru sezóny přistoupivší bratři Dlouzí testující v Poháru Sudaru Impreza WRX Sti.

Třídě dvoulitrů SA3 vévodí jezdci s příjmením Donát. Vedoucí Petr (VW Golf) má na kontě 88 bodů před Václavem (Škoda Octavia) se 78 body. Boj o titul však nevzdává dravec Přemysl Šebesta (Ford Escort RS 2000). Zatím páté místo v průběžném pořadí se pokusí vylepšit Jan Halala (Ford Focus ST 170) netradičně startující se spolujezdcem Vladislavem Krejčířem.

Vítězství v šestnáctistovkách mohl předčastně oslavit Roman Švidrnoch (Škoda Felicia Kit Car) před Jiřím Šénem (Honda Civic) a Reném Klímou (Toyota Corolla). Vzhledem k tomu, že se kromě předčasného mistra další jezdci nepřihlásili, zůstane pořadí zřejmě v této podobě.

V letos nejobsazenější třídě SA1 mohou na stupně vítězů ještě dosáhnout jezdci až z osmého místa v průběžném pořadí. Zatím vede Tomáš Grega před Radovanem Marešem, který o průběžné vedení přišel až v Hradci (oba Škoda Felicia). Vylepšit třetí pozici již nemůže Martin Heinz. Bude mít ovšem práci s jejím uhájením před dotírajícím Robertem Čonkou, jehož jméno v seznamu přihlášených také figuruje.

Ze třídy V3 a historiků přijede do Vsetína bojovat pouze Jiří Šubrt (Škoda 130 LR), který ve třídě V3 Škoda paradoxně již nemůže předstihnout prvního Pavla Stráského (Škoda 130 L/A). Ostatní jezdci s historickými vozy již zřejmě sezónu ukončili.

Rozhodnuto je ve třídě HA2. Vítězem se stal s přehledem Michal Habatr (Škoda 120S) před Zdeňkem Zlámalem (Škoda 130 L MTX). Třetí příčka patří Janu Maškovi (Škoda 120 S), ale předstihnout by ho ještě mohl Pavel Petr (Škoda 100 R). Za určitých okolností i zatím pátý Bohumír Svoboda (Škoda 110 R). To však neplatí o třídě HA1. Vedoucí Bohumír Svoboda junior (Škoda 1000 MB) vede s náskokem šesti bodů před Pavlem Kiškou (Škoda 1000 MB). S mankem třiceti bodů na prvního figuruje na třetí příčce Jan Bezemek (Škoda 1000 MB), to ovšem také nemusí nic znamenat.

Zkrátka diváci se mají na co těšit. Otevřené pořadí ve většině tříd dává záruku tuhých bojů až do konce sezóny. Jezdci mají stejné podmínky, protože pro většinu z nich budou Valašské tratě zcela neznámé. Takže nezbývá než všem jezdcům i divákům popřát pěkný sportovní zážitek.

Vsetínská soutěž plně nahrazuje Rallye Rosice tzn., že je započítávána do trojice soutěží, jejichž absolvování, resp. převzetí posádky do podniku zvýhodní promotér dotací 1 OOO.- . Jedná se tedy o II. Rallye ECCE HOMO, III. Rallye Prachatice a Würth - Partr rally Vsetín.

Vzhledem k tomu, že se vklad na Würth – Partr rally Vsetín platí přímo pořadateli, vyplatí tuto dotaci zástupce promotéra na místě v hotovosti po absolvování technické přejímky. Seznam posádek mající nárok na tuto dotaci naleznete jako i další upřesňující informace na webových stránkách poháru www.rallyesport-pohar.cz.

Press K4 PČRR
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist