www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 17. května 2024, Svátek má Aneta, zítra Nataša

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 06 - Rally Australia (PCWRC)

Ford ovládl v Austrálii druhou etapu, Hirvonen stále vede

28. října 2006 • 18:40

Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen jsou i po druhém dni Australské rally v čele průběžné klasifikace. Posádka týmu BP-Ford zvýšila svůj náskok na hodnotu 32,3 sekundy. Finové mají na dosah své první vítězství v soutěži MS a vyzrálou jízdou na nesmírně kluzkých tratích si svou pozici kontrolují. Focusy RS WRC byly dnes nejrychlejší v osmi z devíti rychlostních zkoušek.

Týmoví kolegové Marcus Gronholm a Timo Rautiainen se po včerejší havárii posouvají vzhůru průběžným pořadím. Před startem druhé etapy figurovali na 18. místě, v jejím cíli jsou po pěti nejrychlejších časech sedmí.

Začátek dnešní etapy zavedl posádky 100 kilometrů na jihovýchod od Perthu mezi plantáže Bannister. Tratě pěti měřených úseků byly obsypány diváky, kteří se soustředili na místech s největšími skoky a nebo v údolí v místech, kde vozy překonávaly četné brody. Poté se kolona aut vydala na východ od centra soutěže, kde na ně čekaly úseky, absolvované již v pátek odpoledne. Závěr obstaraly poslední dva průjezdy diváckou rychlostní zkouškou v areálu dostihového závodiště Gloucester Park. Délka všech rychlostních zkoušek byla 120,36 kilometrů.

Tři z pěti dopoledních měřených úseků vyhrál Hirvonen, ale ke svému náskoku přidal pouhé dvě desetiny sekundy. Trať byla sice pokryta tenkou vrstvou sypké šotoliny, ale vozy startující dříve ji odstranily z ideální stopy a pro Hirvonena a další jezdce již byl manévrovací prostor mnohem větší. Během polední servisní přestávky spláchla okolí Perthu prudká dešťová přeháňka a odpolední technické tratě po ní měly poněkud zpevněný povrch. Pro Hirvonena to znamenalo výhodu větší přilnavosti a trakce. Na dalších dvou úsecích si dojel pro druhé místo a v poslední divácké rychlostní zkoušce se o nejrychlejší čas podělil s Gronholmem.

„Byl to fantastický a bezproblémový den a opravdu jsem si ho užil,“ říká šestadvacetiletý Fin. „Ověřil jsem si, že jsem dost rychlý na to, abych mohl bojovat o vítězství. Sledoval jsem Peterovy časy a podle nich jsem upravoval své tempo. Je krásné být schopen bránit si vedoucí pozici a naučit se jet pod tlakem. Na vítězství stále ještě moc nemyslím. Jenom se pokouším držet rychlost - a Pettera za svými zády.“

„Čekal jsem, že pojede hned od rána naplno, ale tyhle erzety znám velmi dobře a tak jsem byl na to připravený. Musím myslet hlavně na body pro tým a vyvarovat se jakékoli chyby. Pokud mě zítra Petter dostihne, nebudu zbytečně riskovat, abych zůstal před ním, protože body jsou důležitější než vítězství. Bude to zrádné, ale nemám z toho strach. Budu dneska spát jako nemluvně!“ dodává.

Grönholm byl nejrychlejší na dvou zbylých ranních rychlostních zkouškách v oblasti Bannister a završil tak pro Ford čistý zisk. Další tři úseky vyhrál odpoledne a do cíle dojel se ztrátou pouhých 39,3 sekundy na pátou pozici.

„Blížím se pátému místu, které jsme po nehodě vypočítali jako můj cíl,“ říká. „Zítra si pojedu svým tempem a doufám, že se to podaří. Nepočítám s tím, že bych se dostal výše, takže cokoli navíc by bylo jako bonus. Není to dobré, ale udělal jsem chybu a musím za ní platit.“

„Dnes jsem nejel na maximum, ale jel jsem dost rychle a pozoroval co dělají všichni ostatní. Auto bylo v pohodě. I když se do kokpitu dostával nějaký prach, proti včerejšku to nebylo nic. Tratě byly hladší a měli jsme lepší přilnavost než v první etapě. Byla tam spousta prašné šotoliny, ale startoval jsem dost vzadu a stopa již byla vyčištěná. Záda už mám v pořádku, ale po včerejším nárazu mě bolí rameno. Ozývá se staré zranění z motokrosu, ale bude to OK.“

Ředitel týmu BP-Ford Malcolm Wilson věří, že zítřek se bude shodovat s dneškem, jako by byl napsán přes kopírák. „Auta byla skvělá a dnešek jsme ovládli. Nevyhráli jsme pouze na jediné erzetě. Zítřek bude náročný, ale na téhle soutěži se toho většinou poslední den hodně uděje, takže se nesmíme cítit uspokojeni.“

Závěrečná etapa Australské rally měří ještě dlouhých 103,32 kilometrů rychlostních zkoušek, vedoucích lesy nedaleko Mundaring, na východ od Perthu. Posádky opustí město v 6:00 ráno a čekají na ně dvě identické sekce, přerušené servisní přestávkou v Langley Parku. Cílovou rampou v Perthu projede první vůz ve 14:30 hodin místního času.

Ford
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist