www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. května 2024, Svátek má Ivo, zítra Zbyšek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 06 - Fuchs Oil Rally Příbram

Rally Příbram - skupina A

31. října 2006 • 00:30

Skupina A

Po odstoupení největšího favorita, domácího jezdce Josefa Petáka, se o první příčku ve skupině A popraly šestnáctistovky Trinera a Tlusťáka. O jedinou vteřinu byl nakonec rychlejší Emil Triner. S obrovskou ztrátou bral bronz vítěz dvoulitrů Jiří Skoupil, pro kterého byl ovšem cenný skalp dalšího šestnáctistovkového kita Jiřího Vlčka.

A7

Třída A7 byla v Příbrami neobvykle silně zastoupena. Na startu se sešla pětice vozů, dva z nich závodily zároveň v kategorii dieselů. Zcela suverénně šel od prvních metrů do vedení již jistý mistr Jiří Skoupil a svůj náskok postupně o desítky sekund zvyšoval. Druhým nejrychlejším byl zpočátku Karel Dawson na dieselové fabii, pak se ale už prosadil tentokrát překvapivě rychlý a dravý Vladimír Mol. Ten měl spolu s Miroslavem Fišerem svést důležitý souboj o poslední zbylou medaili v GA MMČR. Zatímco Mol tvrdě bojoval a dojel v Příbrami druhý, Fišerovi nakonec stačilo po oba dny využít superrally a s autem v uzavřeném parkovišti získat potřebný počet bodů. V souboji dieselů se naprosto jasně prosadil Dawson před Kulhanem.

S1600 + A6

Jezdci v těchto dvou kategoriích značně zasáhli do dění v absolutním pořadí, a tak je o tom nejdůležitějším zmínka jinde. Po kotrmelci Petáka se po těsném souboji s Antonínem Tlusťákem radoval z vítězství v kategorii S1600 Emil Triner. Tlusťák mu sice podlehl, „á šestky“ se však staly pro změnu jeho jasnou kořistí. Další „pravá superšvestka“ Dušana Kouřila skončila svou pouť soutěží na RZ11, kde puntu vypověděl motor. Tentokrát mimo trať zakončila i rallye fiesta Petra Zedníka.

Do třídy A6 přijelo bodovat sedm strojů. Nejrychlejší byl nakonec Tlusťák, ale ani toto prvenství mu nakonec nestačilo k zisku titulu ve třídě. Ten si vysloužil David Tomek i přesto, že v Příbrami odjel jednu jedinou rychlostní zkoušku. V sobotu bylo důvodem jeho odstoupení poškozené mazání motoru, v neděli pak elektronika. „Posádka nemusí odjet v podstatě nic, a i přesto se může dočkat poháru. To mě staví soutěže někam jinam, než jsem je jako malý kluk poznal. Kdo havaroval nebo měl poruchu, nekompromisně balil a jel domů. Tentokrát nám tento systém pomohl, jindy zase pomohl soupeřům. Každopádně bodový zisk z posledního závodu nám zajistil mistrovský titul ve třídě A6, třetí místo v Junior 2000 a čtvrté místo v S1600. Před premiérovou sezonou ve velkém šampionátu a vlastně první naší kompletní sezonou jen asi málokdo věřil, že se takový výsledek podaří,“ přiznal spolujezdec Jan Škaloud. Protože okruhář Došek v těsném souboji vylétl z trati a vylomil kolo, z druhého místa se radoval Jiří Vlček s Peugeotem 206 Kit Car. Bronz si zajistila domácí Zuzana Minaříková, která se na rozdíl od konkurentů po oba dny vyvarovala vážnějších chyb. Tomáš Pletka fatální chybu udělal na RZ18, kde ztratil téměř šest minut, a i když v závěru na Minaříkovou tvrdě útočil, třetí příčka zůstala pět sekund za jeho možnostmi. „Tomáš Pletka nám nic nenechal zadarmo a na závěrečných třech měřených úsecích začal stahovat náš náskok. Před závěrečnou sekcí jsme v servisu počítaly časy a přemýšlely, jestli je v našich možnostech udržet třetí místo. Byly to moje nejtěžší rychlostní zkoušky v životě. Takhle jsem se ještě necítila,“ přiznala nakonec bronzová Minaříková. Derniéru vozu VAZ 21047 na tratích mezinárodního mistrovství uzavřel Milan Blahout na pátém místě ve třídě.

A5

Třída A5 byla opět druhou nejobsazenější, 13 startujících vozů ale postupně zaznamenalo velké ztráty. Začaly to fabie Sedláčka a Achse, které nepřežily ani první dvě rychlostní zkoušky. Famózní formu předváděl Jan Dohnal s áčkovým polem, kterému nestačili ani manželé Kopelentovi. Petr Brynda sice nepředstavil novou fabii, se starou felicií ovšem naplňoval slib o bavení diváků a vychutnával si jízdu smykem na ojetých gumách, která jej odsoudila až do hloubi pole. Felicie ovšem držela, na rozdíl od techniky soupeřů. Kopelentovi odevzdali výkaz po RZ4, Hodaň na stejném úseku havaroval. Dosud suverénně vedoucímu Dohnalovi se stala osudnou RZ12, kde jej vyřadila technická závada. Ke druhému vítězství v řadě tak dopomohl skotskému mladíkovi Bobbymu Mitchellovi. Tato dvě vítězství jej zároveň katapultovala ke čtvrté příčce v pořadí šampionátu. O tom, kdo obsadí na Fuchs Oil Rally Příbram další medailové posty, se rozhodlo až ve druhé etapě. Vokál dostal na RZ18 defekt a ztratil přes pět minut. O rychlostní zkoušku později si další letošní porci smůly vybral Miroslav Levora, který skončil mimo trať, a daroval tak druhé místo domácímu baviči Bryndovi. Tomu toto místo spadlo doslova do klína, když po celou soutěž navštěvoval okolní vegetaci a ke konci se dokonce trápil s převodovkou. Třetí příčku a zatím životní výsledek zajel Martin Meloun s nepohárovou fabií. Až za jeho zády skončily „pohárovky“ Šaška, Vokála a Markvarta. Kopelent se Sedláčkem nastoupili alespoň na druhou etapu a zajížděli skvělé časy, neúčast v prvním dni je ovšem odsoudila až na osmé a deváté místo za Zemana.

Viktor Hausknotz
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist