www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. dubna 2024, Svátek má Rostislav, zítra Marcela

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR 06 - Würth - Partr Rally Vsetín

Proč byli vyloučeni hříšníci na Vsetíně?

16. listopadu 2006 • 13:00

Hned trojice závodníků, shodou okolností všichni z K4 Poháru České republiky, byla vyloučena z posledního podniku zmíněného seriálu, kterým byla Würth - Partr Rally Vsetín. Co bylo přesným důvodem jejich vyloučení?

Jako první se podívejme na posádku Karel Macek - Aleš Pilný. Ti na své Toyotě Corolla „WRC“ použili na druhé rychlostní zkoušce pneumatiky s hřeby, přestože moc dobře věděli, že to není povolené. Díky tomu dokázali na druhé rychlostní zkoušce zajet vynikající druhý čas absolutně, posléze však byli po zásluze vyloučeni.

Druhé vyloučení se týká posádek Václav Donát - Jiří Hovorka a Petr Donát - Martin Neoral. Obě posádky bojovaly o nejpřednější příčky ve třídě SA/3, Václav Donát dokonce o absolutní klasifikaci v rámci Poháru. Technické problémy jeho Octavie mu však bránily v dokončení podniku. Jeho synovec Petr Donát však nabídl pomocnou ruku, respektive lano a dotáhl vůz až do cíle. Tím bylo naplněno pravidlo o cizí pomoci a obě posádky byly vyloučeny.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
23.11.2006 14:11
Mara
Je rozdíl, jestli tlačíš auto pár set metrů do cíle na rampu, když mu to chcípne a nebo táhneš na laně dvě rz, přiž¨čemž auto je jinak nepojízdné. Apspoň z morálního hlediska.
22.11.2006 20:49
Pluto - moderátor
Souhlas
22.11.2006 08:03
ajaj
No Pluto, ale nemusíme být za každou cenu "světoví", že ne?
20.11.2006 19:57
Pluto - moderátor
Bohužel, sportovní komisaři jsou všemocní. Na ty naše sice nadáváme, ale můžu říct, že co jsem zažil za zahraniční sportovní komisaře na letošních českých soutěžích, to je fakt unikum. A že si někteří pánové typu pana Sandströma přizpůsobují řády k obrazu svému, až z toho občas vyleze absolutní nesmysl, o tom netřeba se ani zmiňovat.
20.11.2006 19:46
JanO
To je zajímavá diskuse...
Mě už výklady řádů přestaly vzrušovat. Po té, co se v našich propozicích objevil text "Pod trestem oznámení přestupku sportovním komisařům..." se jen bavím. Původně jsem si říkal - co je to za trest, to oznámení? Ale při prvním dvoudenním sprintu ve Vyškově jsem pochopil, že to je fakt krutý trest.
20.11.2006 13:51
Pluto - moderátor
Sportovni komisaři to mají jednoduché. Obojí je porušení pravidel, tedy vyloučení. Ti zmínění, kteří by to v tomto případě měli nahlásit, tedy časoměřiči a technici, mají každý svou vlastní hranici, kdy budou něco podobného hlásit. A po té, co předvedl Jarda Vančík před pár lety na Kopné mají tito lidé u nás hranici posunutou hodně vysoko. A tak v drtivé většině by tlačení za nárazník nikdo nehlásil.
20.11.2006 13:46
ajaj
Milé rychlé Pluto, děkuju za odpověď, ale pídil jsem se spíše po tom, kdo stanovil tu hranici a ještě lépe, kde leží ona hranice. U jezdců to nějak chápu, ale funcionáři mají jediné codítko a tím jsou řády, které o toleranci nehovoří. Možná to bude třeba v modrých očích? :-))
20.11.2006 13:30
Pluto - moderátor
To ajaj: Obojí dvojí je zakázaná pomoc. V případě tlačení vozu nárazníkem také. Pokud by někdo podal protest, musel by být jezdec vyloučen v obou případech. Toleranci v tomto případě stanovují jezdci sami případně funkcionáři (časoměřiči, technici), kteří se v daném místě nacházejí a rozhodují o tom, zda tento prohřešek nahlásí.
20.11.2006 12:56
ajaj
4 forum: homologace do PČRR moc netahej, je to tak trošku jinak. To, že je ZK jen pro Macka je jemu spíš na škodu, protože jako obvykle jediný účastník končí bez ocenění i kdyby na něj třeba nárok měl.
4 Pluto: Kdo tsanovil hranici tolerance. Hraje tam snad roli pořadí (při tlačení jsem druhý, při tažení první? :-), nebo snad vzdálenost mezi vozidly. Když jsme na dotek, tak je to OK a když je mezi náma luf, tak diskvalifikace?
19.11.2006 23:46
Pluto - moderátor
Pokud je jezdec dotlačen za nárazník třeba jen na přejezdu nebo k cílové rampě, tak se to většinou toleruje. Ale táhnout auto na laně je něco jiného...
toplist