www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
MS 07 - Rallye Monte CarloJan Kopecký se posunul na bodovanou poziciDruhou etapou pokračoval úvodní podnik seriálu Mistrovství světa v rallye. Pořadatelé legendární Rallye Monte Carlo v letošním roce přesunuli centrum soutěže z tradičního Monaka do města Valence, ale na náročnosti rallye změna centra soutěže nic neubrala. I v páteční etapě čekal na posádky v převážné míře oschlý asfaltový povrch rychlostních testů, který byl jen výjimečně mokrý nebo vlhký. Se zájmem bylo před startem dnešní etapy očekáváno, jak ovlivní průběžné pořadí sedmdesátého pátého ročníku Rallye Monte Carlo rychlostní test nazvaný „St. Pierreville“, který měl délku čtyřicet šest kilometrů. Tento rychlostní test byl na programu páteční etapy dvakrát a důkladně prověřil odolnost nejenom soutěžních speciálů, ale i fyzické připravenosti jednotlivých posádek. Do páteční etapy vstoupila výborně i posádka Jan Kopecký - Filip Schovánek, neboť na úvodních mezičasech se posádka Czech Rally Teamu Kopecký pohybovala na průběžné třetí pozici! Bohužel během rychlostní zkoušky došlo k průrazu pneumatiky a Jan Kopecký dokončil erzetu bez výraznější ztráty jenom díky fungující bezpečnostní vložce v pneumatice. „Spokojenost v našem týmu panuje i po druhé etapě. Posádka Jan Kopecký - Filip Schovánek se posunula během páteční etapy na průběžnou osmou pozici a během osmi odjetých rychlostních zkoušek dosáhla vždy času v první desítce.“ „Jan odstartoval do dnešní úvodní rychlostní zkoušky impozantně, neboť na mezičasech sváděl vyrovnaný souboj s absolutní světovou špičkou. Po průrazu pneumatiky však musel pochopitelně zvolnit, neboť tlak v pneumatice udržovala pouze bezpečnostní vložka. Bohužel i ta později praskla, vůz výrazně vibroval a byl obtížně ovladatelný. Přesto Jan dosáhl sedmého času. Pochopitelně Jana průraz pneumatiky velmi mrzel, neboť do tohoto extrémně dlouhého rychlostního testu startoval se záměrem posunout se na bodovanou pozici.“ „Po této erzetě následovala servisní zóna určená pouze pro výměnu pneumatik. Následující dvě erzety posádky absolvovaly s novou sadou pneumatik. Zvolená směs se ovšem neukázala optimální pro tyto rychlostní zkoušky.“ „Odpoledne čekaly na posádky druhé průjezdy úseků, které absolvovaly posádky dopoledne. Na trati již byly pochopitelně znatelné nečistoty a vyházené kamení. Během šesté rychlostní zkoušky, která měřila 46 kilometrů, musel Jan reagovat na sníženou funkčnost brzd v důsledku přehřátí. S touto skutečností se vzhledem k extrémní délce rychlostního testu potýkalo mnoho jezdců.“ „Pro sedmou a osmou rychlostní zkoušku nám byla doporučena směs pneumatiky, která byla dobrou volbou, ale Jan má s touto pneumatikou minimální zkušenosti. V cíli etapy konstatoval skutečnost, že nezná detailně možnosti této pneumatiky a nemohl jet na hranici přilnavosti, neboť by extrémně riskoval,“ řekl v cíli druhé etapy vedoucí týmu Josef Kopecký. Sobotní etapa Rallye Monte Carlo je poskládána opět ze šesti rychlostních zkoušek a s největší pravděpodobností sobotní rychlostní testy určí výsledky letošního ročníku Rallye Monte Carlo, neboť na nedělním programu již bude pouze 2,8 kilometrů dlouhá superspeciálka v Monaku.
Umístění posádky Jan Kopecký - Filip Schovánek v páteční etapě: RZ3 (46.02 km) - 7.místo (+43.3 s) RZ4 (16.48 km) - 10.místo (+18.6 s) RZ5 (12.81 km) - 9.místo (+9.2 s) RZ6 (46.02 km) - 9.místo (+59.5 s) RZ7 (16.48 km) - 8.místo (+16.6 s) RZ8 (12.81 km) - 10.místo (+23.6 s) -pr-
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|