www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 18. června 2025, Svátek má Milan, zítra Leoš |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Reklama Nejčtenější články
|
MS 07 - Uddeholm Swedish Rally (PCWRC)Něco málo o pneumatikách s hroty...Na Švédské a Norské rally musejí jezdci použít naprosto odlišné pneumatiky i nastavení svých vozů, než tomu bývá zvykem u ostatních rally. Na své speciály totiž dávají velmi úzké pneumatiky s hroty. Délka hrotů závisí především na tom, jaké podmínky na trati panují. Pokud je dostatečné množství sněhu a ledu, mohou být trčící hřeby dlouhé až osm milimetrů. Pokud je naopak více šotoliny, pak jsou hroty kratší.Na jedné pneumatice jich bývá 384 a jsou zhotoveny z velmi odolné oceli, aby hroty dávaly jezdci maximální přilnavost při vysokých rychlostech. Každá pneumatiky má při styku s vozovkou až 50 hrotů zabodnutých do sněhu a ledu. Jelikož na hroty působí neuvěřitelná síla při záběru, jsou tyto do pneumatiky s velkou pečlivostí vkládány. Pokud by se totiž v pneumatice pohybovaly, pak by přilnavost byla velmi špatná a jezdci by nijak nepomáhaly. Podle letošních regulí FIA může mít celková délka jednoho hrotu 22 mm. Technici ale musejí tak dlouhé hroty do pneumatiky dokonale vsadit, aby plnily svůj účel. Čím více tedy hřeb trčí z pneumatiky ven, tím větší je pravděpodobnost, že se z ní vytrhne a to rozhodně není přáním žádného z nich. Vždy se tudíž hledá určitý kompromis. Nyní se tak vyrábějí v podstatě tři druhy pneumatik s hroty. Nejkratší jsou určeny pro minimum sněhu a ledu. Střední jsou pro běžnou vrstvu ledu a mix šotoliny se sněhem. Ty nejdelší jsou pak pro tvrdé zimní podmínky, kde na trati nechybí tlustá vrstva sněhu a ledu. -ric- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|