www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. května 2024, Svátek má Ivo, zítra Zbyšek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 07 - Uddeholm Swedish Rally (PCWRC)

Cenná zkušenost Citroënu

12. února 2007 • 12:40

Trojnásobní mistři světa Sébastien Loeb a Daniel Elena dovezli svůj Citroën C4 WRC do cíle Švédské rallye na 2. pozici, jejich týmoví kolegové Dani Sordó a Marc Marti na stejném voze dojeli dvanáctí. I když posádky Citroën Sport skončily v úvodu letošního mistrovství světa ruku v ruce na 1. a 2. místě na Rallye Monte Carlo, vládla v jejich táboře před švédský pokračováním seriálu nervozita.

Nové auto C4 WRC bylo sice rychlé na asfaltu, ale velkou neznámou bylo jeho chování na sněhu a ledu. Bude nový citroën konkurenceschopný v severských podmínkách?

Stájový šéf Citroën Sport Guy Fréquelin byl dobře naladěn zprávami z první etapy: „Celý páteční den strávil Séb na trati jako první a vymetal ostatním trasu. Viděli jsme, že je schopný s C4 WRC na sněhu a ledu vyhrávat. To je pro další část šampionátu nejdůležitější zpráva.“

Sébastien Loeb souhlasil: „Tato rally nemá vůbec nic společného s Monte Carlem. S novým autem jsme vlastně začínali na nepopsaném papíře a byli jsme značně nervózní z toho, jak si vůz povede v jiných podmínkách. Musím přiznat, že jsem byl se svými časy spokojený. To, že můžeme vyrovnaně bojovat s nejlepšími jezdci právě v těchto podmínkách, mě uklidnilo. Rozdíl v nastavení vozů pro sníh a šotolinu nebyl u nikoho velký, takže jen kvůli tomu jsme se nemohli moc propadnout.“

Švédská mise Dani Sorda byla dost složitá. Sám mladý Španěl si uvědomoval, že se zkušenostmi, které dosud nastřádal, to ve Švédsku zrovna na poklidný rodinný výlet nevydá. Navíc hned v úvodu chytil menší časovou ztrátu. „Na RZ 2 jsem udělal chybu v menší rychlosti. Ještě nemám úplně dokonale osahané brzdné a akcelerační body. Je vidět, že se stále potřebuji učit. Maximálně se soustředím na to, abych udržel auto na tomto podkladu na cestě. Musím se na sněhu ještě co nejvíc zdokonalovat.“

Sébastien Loeb začínal druhý den hned na RZ 9 nejlepším časem, svým třetím v pořadí, a naznačil, že je schopen zaútočit na vítězství. O něco později ale trojnásobný mistr světa ztratil, když jeho největší soupeř měl šťastnější ruku při výběru pneumatik. Loeb se pak raději soustředil na uhájení druhé pozice a přípravu na další podnik, na Rally Norsko další víkend.

„Bylo mi jasné, že Marcus je právě tím člověkem, který tady má vyhrát. My jsme dali přednost jiným pneumatikám, což se nám nevyplatilo. Je to sice stresující, být předstižen kvůli něčemu takovému, ale jedeme dál a mých osm bodů na náskok v Poháru konstruktérů stačí. Nejcennější ale je poznání, že C4 WRC je konkurenceschopný vůz i na sněhu a ledu.“

Guy Fréquelin opouštěl Švédsko v pozitivní náladě. „Nevěděli jsme, jak se bude C4 WRC chovat v odlišných podmínkách, než při jakých vyhrála v Monte Carlu. Séb a Daniel jsou spokojeni s chováním auta, které je podle nich dobře vyvážené a snadno ovladatelné. Osm bodů, které získali za druhé místo, je důležitých stejně jako bod Daniho a Marca za dvanáctou příčku. Všechno je vyrovnané a otevřené. Dani tady nemohl dosáhnout víc s tak málo zkušenostmi. Odvedl to, co jsme od něho očekávali. Aby člověk uspěl ve Švédsku, musí být perfektní úplně ve všem. Chceš-li vyrovnaně bojovat s Marcusem, každý detail hraje roli.“

Dani Sordó se cítí se svou rolí smířen: „Jsem rád, že jsem dojel až do cíle. Nemohu ale říci, že jsem úplně spokojený s výkonem. Byl jsem dost váhavý. Na trati je mnoho míst, kde jsem ztrácel. Získal jsem ale nové zkušenosti, nicméně pořád se mám co učit.“

Za své 12. místo inkasoval Sordo důležitý bod, který v konečném součtu znamená právě jednobodový náskok Citroënu v Poháru konstruktérů.

Citroën
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist