www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 07 - Corona Rally Méxiko (PCWRC)

Ford: útok na hattrick

5. března 2007 • 01:00

Aktuální leader tabulky hodnocení značek, tým BP-Ford, vyráží vstříc Rally Mexico, která zahajuje devítidílnou sérii šotolinových rally Mistrovství světa. Dvě předchozí vítězství Ford Focus WRC na sněhových soutěžích ve Švédsku a Norsku týmu přinesly šestnáctibodový náskok v hodnocení značek před dalšími soupeři. Švédský triumf také znamenal posun Fina na první místo v klasifikaci jezdců, pouhé čtyři body za ním je Grönholmův krajan Mikko Hirvonen, který zvítězil pro změnu na Rally Norway.

Rally Mexico, která má centrum ve městě Leon, je nejvýše položenou soutěží celého mistrovství. Většina rychlostních zkoušek leží ve výšce nad 2000 metrů nad mořem, první etapa šplhá dokonce až do 2700 metrů. To klade speciální nároky na soutěžní techniku, jelikož motory v těchto polohách mohou ztrácet až třicet procent svého výkonu.

Trať, posázená do krajiny s typickými kaktusy, je převážně rychlejšího rázu a některé rychlostní zkoušky dokonce využívají úseky, které byly vytvořeny speciálně pro potřeby rally. Jemný šotolinový až pískovitý povrch zaručuje nevelké opotřebování pneumatik. Posádky i přesto budou muset být k pneumatikám milosrdné. U Focusu WRC je standardní interval výměny gum po sedmdesáti ostrých kilometrech, avšak ve druhé etapě budou muset pneumatiky vydržet o celých dvanáct kilometrů víc.

Grönholm dokončil všechny tři ročníky Rally Mexico, zařazené do MS, nejlepší výsledek zaznamenal v roce 2005, kdy dojel druhý. „Na této rally není nic neobvyklého, je to normální šotolinová rally,“ řekl Grönholm. „Povrch je hladký a pěkně se střídají rychlé a techničtější pasáže. Velkou roli zde hraje nadmořská výška. Nahoře v horách ztrácíte výkon a auto toilk „netáhne“. Ale to je stejné pro všechny, s tím nejde nic dělat.“

Coby vedoucí jezdec šampionátu vyrazí Grönholm v pátek na trať jako první. Vzhledem k horkému počasí a absenci deště v daném regionu se dá předpokládat, že trať bude pokryta jemným prachem a šotolinou. Fin tak bude, podobně jako loni, v nevděčné roli „čističe trati“.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist