Kromě již mediálně známých závažných problémů s váhou u všech Fordů se techničtí a posléze i sportovní komisaři v Portugalsku zabírali také druhým nejrychlejším produkčním vozem celé soutěže, které řídil místní matador Rui Madeira.
Ten skončil se svým Mitsubishi Lancer Evo IX jako druhý v rámci produkčních vozů za švédským mladíkem Patrickem Flodinem, což mu však bezpečně stačilo na vítězství v portugalském šampionátu. Bohužel však neprošel závěrečnou technickou přejímkou.
Techničtí komisaři totiž objevili, že restriktor na turbu jeho vozu neodpovídá homologaci. „Vůz jsem měl půjčený od renomované místní stáje zaobírající se pronájmem soutěžních aut. Nejsem technik, do jejich práce jsem se nemotal,“ hájil se Rui Madeira. Přesto byl konečný verdikt sportovních komisařů očekávaný - vyloučení.