www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 24. dubna 2024, Svátek má Jiří, zítra Marek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-S 07 - Rally Vysočina

Honza Havel v Okříškách vzorným žákem

3. dubna 2007 • 03:00

Jan Havel si při Rally Vysočina 2007 odbyl premiéru v roli soutěžního jezdce. S nástrahami mokré tratě i stávkující technikou se vypořádal bravurně, blýskl se několika velice solidními časy a v cíli si vysloužil pochvalu od svého zkušeného navigátora i týmového šéfa.

Honza Havel sice nebyl před Okříškami v soutěžích absolutním nováčkem, neboť dvakrát rally okusil v roli spolujezdce, poprvé neusedl ani za volant produkčního Lanceru, který si už v minulosti vyzkoušel při závodech do vrchu, ovšem na Vysočině se objevil premiérově v roli pilota vozu Mitsubishi Lancer Evo IX z dílen týmu NTS Plzeň – Gassner Rallisport při mistrovské automobilové soutěži.

Posádka Jan Havel–Jaroslav Jugas přesto od počátku za vytrvalého deště svými výkony a dosahovanými časy příjemně překvapovala. Do soutěže vstoupili na RZ 1 Přeckov 19. časem, na „dvojce“ Sádek byli dvaadvacátí, v celkovém pořadí ale udrželi devatenáctou příčku a Honza navíc prokázal, že má i soutěžácké srdce, když se nebál „podržet“ a ustál známý „skákací“ horizont nad Sádkem.

A mělo být ještě lépe! Svůj průjezd RZ 3 Heraltice ozdobili Havel s Jugasem 13. časem a poskočili na 15. pozici absolutní klasifikace. Před čtvrtou erzetou Opatov měl mladý pilot největší respekt ze všech testů kvůli zdejším klouzavým asfaltům, proto ji projel poněkud opatrněji. Pětadvacátý čas a hlavně 16. místo průběžného hodnocení v polovině soutěže přesto byly hodně nad předstartovním očekáváním.

Úvodní test druhé rundy projely soutěžní vozy bez měření časů (překročení rychlostního průměru při prvním průjezdu), závodit se tak znovu začalo až od RZ 5. Zbývající tři vložky v podání Jana Havla a Jaroslava Jugase ale poznamenala porucha spojky. „Bylo to nepříjemné, ale nelituji toho. Byla to o to větší zkušenost, že jsem hned při prvním startu musel řešit nějaký problém. Při příjezdu na start páté erzety se mi propadl spojkový pedál a do zbylých úseků jsme museli startovat přes startér,“ popsal Honza Havel. „Na startu, tam, kde ostatní svým vozům „nakládali“, jsme vždycky zastavili, vypnuli motor a pak teprve startovali na startér, takže jsme hned na začátku každého ze tří zbývajících úseků nechali několik sekund.“

Navzdory tomu dokončila dvojice Havel–Jugas Rally Vysočina 2007 na 24. místě absolutně a soutěžácký „zelenáč“ tak stoprocentně splnil úkol, který dostal před startem: dojet a neponičit vůz. „Z Honzova výkonu jsem byl hodně a mile překvapený. Ze začátku do toho šel s respektem, ale už v tréninku jsem poznal, že je velice učenlivý. Poslouchal a bylo znát, že díky předchozím startům s Milanem Liškou už má naučený rozpis. Už v tréninku jsme společně sestavili „mokrý“ rozpis a na vodě nepřicházelo v úvahu nějaké opírání do gum, což bylo, myslím si, při prvním startu taky dobré.

Honza všechno zvládal dobře, hodně se ptal, nechal si poradit, i když pro něj bylo úplně nové to, že musel vnímat, co mu navigátor říká. Líbilo se mi také to, že jel pěknou čistou stopu, neměl závodnický zlozvyk, kdy jezdci při nájezdu do zatáček cukají volantem doleva doprava. Určitě v sobě má potenciál, sžíval se s technikou, dělal, co se mu řeklo. Prostě správný žák!“ chválil Havla jeho zkušený navigátor Jaroslav Jugas.

A stejně dobré vysvědčení si z Okříšek odvážel Honza také od svého týmového šéfa: „Myslím si, že Honza podal velmi dobrý výkon. Naprosto dodržel, co dodržet měl, ani časy nebyly zlé a navíc si dokázal poradit s technickými problémy. Po tom, co předvedl, bychom měli zkusit ještě Lužické hory,“ nastínil jezdcův další program Milan Liška.

Fox Racing Media Team
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist