www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 3. května 2024, Svátek má Alexej, zítra Květoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

OS 07 - Rallye Matador Tatry

Dvoudenní souboj v Púchově

17. dubna 2007 • 11:30

Další etapu úspěšné spolupráce s výrobcem pneumatik Matador zahájil o uplynulém víkendu Miroslav Jandík. Se zbrusu novým vozem Mitsubishi Lancer Evo 9 obsadil po dvoudenním souboji s Trojanem na nejvýznamnější slovenské automobilové soutěži Rallye Matador Tatry čtvrtou příčku.

Jednatřicetiletý zlínský pilot Jandík se letos soustředí především na mezinárodní slovenský šampionát v rally, který slibuje velmi silnou konkurenci. To naznačil už úvodní dvojzávod, který se konal za teplého slunečného počasí v okolí Bojnice a Púchova. Na nejstarší slovenské soutěži, zařazené do evropského poháru, se sešla nejen domácí špička, ale i přední jezdci z České republiky, Polska, Bulharska a Itálie.

Posádka týmu Matador Motorsport Jandík – Chrastecký startovala naposledy před 5 měsíci, tentokrát se však představila s nejnovější evolucí Lanceru Evo 9 upraveném pro skupinu N. Díky změně předpisů zároveň poprvé použila osmnáctipalcové pneumatiky Matador, které obouvají i speciály kategorie WRC. „Autu zatím proti konkurenci chybí větší homologované brzdy a bezsynchronní převodovka, ale máme z něj dobrý pocit,“ pochvaloval si přezbrojení Jandík.

Dlouhá zimní přestávka i nová technika způsobily, že zlínskému jezdci chvíli trvalo než se dostal do tempa. V závěru sobotní etapy však už zajížděl časy v první pětce a na třetím průjezdu obávané rozbité vložky Remata stáhl na svého přímého soupeře Karla Trojana 16 sekund. V cíli prvního dne ho mrzelo, že mu k šesté příčce scházela jen 1,4 s. Při letošní Rallye Matador Tatry se totiž v rámci slovenského mistrovství hodnotil každý den zvlášť.

V neděli se účastníci soutěže přesunuli na známé úseky v okolí Púchova a Jandíkův souboj s Trojanem pokračoval. Jediným technickým problémem byl uvolněný úchyt předního tlumiče, kvůli kterému musela posádka poněkud zvolnit. Útok na Trojana se nezdařil, v závěru naopak Jandík musel odrážet nápor Béreše, který doháněl po defektu pneumatiky ztracený čas. Podařilo se to o jedinou desetinu sekundy!

„Vzhledem k velmi vysoké konkurenci jsme s celkovým čtvrtým místem spokojeni, i když bychom raději dosáhli na stupně vítězů. Důležité jsou však především body ve slovenském mistrovství, kde figurujeme na slibné páté příčce. Před další soutěží v Bratislavě bychom rádi náš nový vůz vylepšili,“ konstatoval Jandík.

Zdeněk Weiser
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist