www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 8. května 2024, Svátek má Den vítězství, zítra Ctibor

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-R 07 - Valašská Rally

Posádka Vlček-Jůrka vstoupila do sezóny 2007

19. dubna 2007 • 07:00

Kladenský V-Group rally team vstoupil do sezóny 2007 prakticky beze změn. Sportovním náčiním zůstává nadále Peugeot 206 S1600, za jehož volantem se bude objevovat Jiří Vlček ze sedadla spolujezdce navigovaný Zdeňkem Jůrkou. Jaké jsou plány, představy a ambice posádky rudého vozu, přezdívaného „Karkulka“?

„V první polovině roku plánujeme starty v obou nižších šampionátech – Mistrovství ČR sprintrally a dvoudenních soutěžích MČR v rally. V létě si vyhodnotíme situaci a zaměříme se na tu sérii, ve které budeme mít šanci na dobrý celkový výsledek. Bude-li taková… Z velkých soutěží váháme mezi Bohemkou a Barumkou. Zřejmě ještě vzhledem k blízkosti přihodíme Příbram a máme program jako hrom,“ nastiňuje záměry Jiří Vlček.

S radostným očekáváním a pod vlivem inspirativní návštěvy u týmu Peugeot Espaňa (nasadil 2 vozy Peugeot 206 S1600 do loňské Barum rally) se kladenská dvojice vydala vstříc úvodnímu podniku sprinterského mistrovství na Vysočinu. Nadšení však mělo opadnout velice záhy.

„To, že jsem na první letošní soutěž vyrazil s předepsanými antibiotiky se ještě dalo překousnout. Skutečnost,že byly prognózovány přívaly deště a na vodě nám to vůbec nejde už byla horší. Ale pohled na Jirku, který od pátečních tréninků žhnul horečkou lehce pod čtyřicet mě naplnil oprávněným pesimismem,“ líčí předstartovní trable spolujezdec Zdeněk Jůrka. Vzpomínka na loňskou Labskou rally, kdy si nemocí sužovaný pilot ustlal v první trošku složitější zatáčce, byla příliš čerstvá...

Během vlastního závodu pak v kokpitu soutěžního vozu panovala atmosféra známá spíše z čekáren praktických lékařů. „Líčili jsme si navzájem různé zaručené způsoby léčby, porovnávali míru nepříjemnosti svých pocitů a předváděli si do interkomu festival různých typů kašle. Já jsem upřednostňoval suchý dusivý, zatímco Zdeněk dovedl k dokonalosti vlhký dávivý,“ říká jezdec.

„Složitější situace pro nás představovaly hlavně místa, ve kterých se ostře brzdilo z vyšších rychlostí. Pneumatiky jsme zvolili dobře a fungovaly, ale pohled na to, jak z Jiřího pokaždé vyletěly nudle málem až na volant mě poněkud vyváděl z koncentrace,“ dodává navigátor.

„Vlastní rychlostní testy jsme absolvovali tak nějak mimochodem. Množství vody z nich vytvořily pěkné kluziště a my jen ze svého pojízdného lazaretu sledovali potíže našich soupeřů. Přizpůsobili jsme jízdu nejen stavu a povaze vozovky,ale hlavně sebe sama, přivedli Karkulku do cíle bez chyb na druhém místě ve třídě A6 a to bylo mnohem víc, než jsme za dané situace mohli očekávat,“ hodnotí kladenská dvojice své učinkování na Vysočině.

Start letošní novinky mezi rallyovými seriály – MČR v rally – byl naplánován na velikonoční víkend do Valašského Meziříčí. Tým se vydal do kraje slivovice, frgálů a znalců automobilových soutěží s nemalým očekáváním. „Chtěli jsme se konečně pořádně svézt. Při pohledu do startovní listiny jsme si sice nedělali nějaké závratné ambice na přední umístění, ale už mě svrběly ruce na pěkné, suché rychlostní zkoušky,“ těšil se na populární Valašku Jiří Vlček.

Do správné předstartovní soutěživé atmosféry se posádka dostávala již tradičním soupeřením s kýmkoli v čemkoli. Obětí úspěšně vyhecovaného turnaje v bowlingu se tentokrát stali pozdější vítězové kategorie PV Jirka Volf s Františkem Rajnohou. Ti jako nejhorší ze čtveřice soupeřících posádek museli mezi reklamy sponzorů na svůj soutěžní speciál umístit potupné žluté nálepky s nápisem „Jsem největší trdlo na bowling“. „Mám za to, že zdánlivě bezvýznamná předstartovní kratochvíle měla na konečný výsledek celé rally nečekaný dopad. Jirka Volf jel totiž tak rychle jednoznačně hlavně proto, aby ty nálepky byly na všech fotkách co nejvíc rozmazané. Pro nás byl bowling pohříchu posledním okamžikem, kdy nám na Valašsku něco vycházelo...“ komentuje rozcvičku Zdeněk Jůrka.

Páteční večerní etapa obsahovala kromě krátké RZ Kelč také velmi těžkou Bystřičku, která je vždy doménou zkušených soutěžáků, kteří tuto náročnou trať několikrát absolvovali a místních znalců, kteří ji mají dokonale napilovanou. Bylo jasné,že rudý Peugeot nečeká v pátečním večeru cesta na výsluní. „Bystřička je přetěžká i ve dne, natož za tmy, kdy už dost bídně vidím. Znalost této trati je pro úspěch alfou i omegou. Proto jsme zůstávali oběma nohama na zemi a za základní cíl si stanovili být rychlejší než je čas, který má k projetí podle jízdního řádu stanoven místní školní autobus. Kdo jiný to má víc nadřené?“ Bohužel i přes splnění tohoto nelehkého cíle, nestačily dosažené časy na lepší než 23. místo po páteční etapě a jako již tolikrát se posádka připravovala na ranní útok zezadu. Vlk je koneckonců šelma honící...

Sobotní den se však podle představ vyvíjel pouze na úvodních dvou měřených úsecích. Na třetím začal motor superšestnáctky vyluzovat zvuk nehodný ostrého závodění, jeden z válců vyhlásil časově neomezenou stávku a ani dvacetiminutová servisní ozdravná kůra jej nepřiměla ke spolupráci. „Bylo to normální utrpení. Auto nejelo, kamery v kokpitu, instalované techniky Mediasportu v očekávání atraktivních onboardů pro TV sestřih pořizovaly záběry použitelné leda do pokračování Toulavé kamery o Oderských vrších a diváci se místo zajímavých průjezdů dívali na naše plazení na blinkry,“ lamentuje spolujezdec. Jiří Vlček se přesto rozhodl pro snahu o dojetí. „V rally nikdy nevíte,co se může stát.“ A dělo se! Odložilíkova Suzuki rozházená po polovině vesnice, záď Kneifelovy Fábie vykukující ze zbořeného plotu a nakonec plameny šlehající z motorového prostoru Švidrnochovy Felície. Po ukončení krátké hasičské vsuvky tak bylo jasné, že pokud „Karkulka“ dochrchlá až do cíle, bude z toho 3. místo v A6. A také bylo a nádavkem 3. místo i v celé skupině A. Jen vlk v logu týmu se nám tak nějak začal měnit na hyenu...

„Výsledky a příděl bodů z prvních podniků obou šampionátů nám mohou přinášet jen radost. Přesto se více těšíme na soutěže, ve kterých si je budeme muset na trati vybojovat. Doufám, že už v Hustopečích 20. a 21. dubna ukážeme, co v nás je!“ těší se kladenský jezdec na jižní Moravu.

V-Group Racing Team Peugeot Kladno
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist