www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 1. května 2024, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-R 07 - Agrotec Iveco Rally Hustopeče

Víno lepší než slivovice

30. dubna 2007 • 01:00

Dalo by se říci, že vínečko z Jižní Moravy z okolí krásného města Hustopeče chutnalo Sherlog Racing týmu víc, než valašská slivovice. Josef Semerád s Bohuslavem Ceplechou si totiž na AGROTEC Iveco rally Hustopeče konečně částečně spravili chuť po velmi nepovedeném začátku letošní rally sezóny. Po kotrmelci na Valašské rally byla taktika na Jižní Moravě jasná. Často užívané heslo „věnec nebo kotrmelec“ nyní bylo zapomenuto, a vše bylo podřízeno jasnému cíli - přejet tentokrát cílovou rampu !

První překážkou k dosažení tohoto cíle však byla notně poničená týmová „evo devítka“. Situace byla o to smutnější, že Lancer byl před Valašskou rally kompletně repasován, a dle Pepy Semeráda jelo na Valašsku jako nové auto. V Hustopečích tak Sherlog Racing tým využil možnosti pronájmu EVO 9 od ANVEL Racing týmu soupeře Vladimíra Barvíka.

Pepa Semerád s Bohoušem Ceplechou vzali svou úlohu v Hustopečích velmi vážně a nic je nerozhodily ani vtípky soupeřů, zda-li si tentokrát rozpis napsali dál než do třetí rychlostní zkoušky, či zda-li konečně nalepili loga sponzorů i na lyžinu na podvozku vozu. „Seznámení s tratěmi jsme věnovali velkou pozornost. Po nedávno minulých zkušenostech, jsme se rozhodli vrátit do loňského systému příprav.

Začali jsme tedy tím, že pro trénink už není nejvhodnější Bohouškův letitý rodinný klenot Felicia 1,3 a díky našemu hlavnímu partnerovi - Secar Bohemia a.s. (SHERLOG) - jsme usedli zase do tréninkové EVO 9, tentokrát v bublinkovém designu. Už při seznámení s tratí jsme zjistili, že trať je poměrně rychlá a na mnoha místech hodně záludná“ popisuje seznamovací jízdy Pepa Semerád.

Noční rychlostní zkoušky, to není zrovna to, co by Josef Semerád vyhledával. Agrotec Iveco rally Hustopeče však zahajovala právě dvěma rychlostními zkouškami, které se jely za tmy. Posádka Sherlog Racing týmu se rozhodla do soutěže vstoupit pomaleji a s rozvahou, a postupně si zvyknout na pronajatý vůz. „Bylo nám jasné, že půjčovací auto nebude plné všech úprav, co homologace povoluje a že bude připraveno spíše blíže k sériovému vozu, který více vydrží. Po prvním svezení před přejímkou se tato doměnka ukázala jako přesná. Bylo tedy na nás, abychom využili možností vozu co nejefektivněji a bohužel jsme se pro tentokrát rozloučili s průjezdy pro diváky. Museli jsme jet jen a jen na čas, což je čistým stylem Vaška Arazima. Musím se přiznat, že nás to mrzelo a chvíli to také trvalo, než jsme si na to zvykli....

Druhý den jsme se pak snažili dohnat ztrátu z noci, což šlo nejlépe z kopců a na brzdách. Auto jsme směli postavit na vlastní tlumiče, a tak jsme si to mohli dovolit z těch úzkých rozskákaných kopců pustit a přivodit si tím tak docela pěkný zážitek. I když jsme jeli v podstatě v klidu a bez krizí, tak jsme rádi auto vraceli nepoškozené “ komentuje s úsměvem pronajatý vůz Pepa Semerád.

Do uzavřeného parkoviště v pátek v noci odevzdávala posádka Sherlog Racing týmu svůj vůz ze sedmého místa absolutního pořadí. Během sobotního dopoledne se vůz se startovním číslem dvě na dveřích posouval pořadím výš a výš, až nakonec zakotvil na bramborové, čtvrté pozici. I o tu však bylo třeba bojovat a hájit jí zejména před Jiřím Volfem. Postupně se dařilo ukrajovat vteřinky a náskok na soupeře se zvětšoval. Nakonec se podařilo dosáhnout kýženého cíle a v Hustopečích na náměstí stanula modro bílá EVO 9 na cílové rampě.

„V Hustopečích byla pěkná technická trať a líbil se nám i přístup pořadatelů. Všichni byli vstřícní. Seznamovací jízdy byly příkladně organizované a na trénující posádky dohlíželo velké množství pořadatelů. Snad mi jen chybělo větší množství diváků kolem trati i na vyhlášení výsledků na náměstí v Hustopečích. Moc děkujeme za možnost startu klukům z Anvelu a Vláďovi s Petrou moc gratulujeme k vítězství v enkách. Tentokrát jsme na ně opravdu neměli“ doplňuje Bohouš Ceplecha.

Z Jižní Moravy však tentokrát odjížděly rozladěné další dvě posádky Sherlog Racing týmu startující s dieslovými Fábiemi. Manželé Mandíkovi ukončili své účinkování v jednom z retardérů, které byly lemovány obrubníky, a ulomili zadní kolo svého dieselu. Podobným způsobem ukončila účast v Agrotec Iveco rally Hustopeče i mladá začínající posádka Paděla-Ryšánek s tím rozdílem, že urazili kola dvě.

Dalším závodem Sherlog Racing týmu měla být Labská rally, která se však ze známých důvodů neuskuteční. Na rally Lužické Hory se však asi uskuteční soutěžácká premiéra v závodě mistrovství republiky Martina Semeráda. Martina tentokrát snad už netíží žádné školní trápení a moc se na svůj soutěžácký debut po boku Bohouše Ceplechy těší. Již o tomto víkendu se bude Martin Semerád připravovat při tříhodinovém závodu Jarní ceny Brna na okruzích. Nezbývá nám nic jiného než v tříhodinovce a v rally Lužické Hory držet palce posádce modrostříbrného VW Polo ve skupině N1.

Sherlog Racing
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist