www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 9. května 2024, Svátek má Ctibor, zítra Blažena

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 07 - Rallye Český Krumlov

Hlasy ze servisní zóny po RZ 9

5. května 2007 • 11:54

Soutěž v Českém Krumlově se dnes ráno společně s většinou České republiky probudila do deštivého dne, ale to samozřejmě nemohlo mít vliv na výkon nasazení jednotlivých posádek na trati jedné z nejoblíbenějších a nejhezčích domácích soutěží. Nyní si můžete přečíst hlasy některých z jezdců ze servisu po prvních dvou dnešních testech, tedy po RZ 9.

Miniinterview s Romanem Krestou:

Závodíš ještě?

„Určitě. Sice jsem trochu zvolnil, ale jedeme pořád dost rychle.“

Nejrychlejší dvoukolce (Petákovi) jste dali na Malontech 25 vteřin, tedy sekundu na kilometr. Co kdybys musel opravdu závodit?

„Kdyby jel třeba ještě Vašek, jsem stoprocentně přesvědčený, že bych dokázal ještě o další vteřinu na kilometr zrychlit. Teď hlavně testujeme pneumatiky BF Goodrich, jaké se jezdí na mistrovství světa. Byl bych raději, kdyby nepršelo a mohl včerejší poznatky ověřit. Takhle zkoušíme, co dokážou prořezané slicky. Ve světě se – pokud je jen tolik vody jako tady – jedou taky slicky, mokré gumy se nasazují až v jiných podmínkách.“

Miniinterview s Josefem Petákem:

Jsi největší plačka, protože přes všechny nářky jste zajeli i na mokru skvělé časy!

„No jo, jenže kdyby nepršelo, mohli jsme si ještě troufnout na Karla (Trojana). Takhle nám snadno odskočil. Jedeme přeci jen opatrněji.“

Budete do druhé poloviny něco měnit?

„Ráno jsme zvolili 'měkčí' program v řídicí jednotce, ale teď se vrátíme k původnímu nastavení. Musíme se taky podívat na stírač, když je na skle málo vody, zastavuje se. A taky se nám potí okna. Když jedeš v podmínkách jako byl Kohout – a byl to opravdu hnus – je to těžké.“

Karel Trojan: „Nějak nás dědek (Arazim) kosí! K Arazimovi: Pojď se domluvit na remíze! To druhé místo totiž jen tak nedostanete.“

Petr Zedník: „Na Kohoutu jsme tahali břicho po zemi, po jednom nárazu o zem naskočil nouzový program a vypnul nám servo. To jsem ale neznal, takže jsme dojeli vložku bez serva; po cíli jsem všechno vypnul, zapnul a už to funguje. Teď budeme zvedat auto o 2 cm.“

Miloš Hůlka: „Na Malontech jsme trefili skálu a po cíli museli měnit kolo.“

Jan Jelínek: „Hned za Pohorskou Vsí jsme zjistili, že máme prázdné levé přední kolo. Protože do cíle zbývalo 20 km, museli jsme kolo vyměnit a ztratili tak tři minuty.“

Mr. Cimbu: „Na Kohoutu jsem se nemohl najít, na Malontech zase nešel interkom. V tom kraválu jsem Ivana Hrubého vůbec neslyšel.“

Vojtěch Štajf: „Vůbec nejsem spokojený, nejde mi to. Kohout jsme jeli až moc opatrně, nemůžu se dostat do tempa.“

Jiří Vacek: „Na mokru se nám celkem daří. Jen na Malontech v Bělé jsme trefili levým předkem lešení na kostelíku a zdemolovali naštěstí jen plechy a světlo.“

Jiří Trojan: „Na tom mokru nám kity dávají, škoda, chtěl jsem to udržet. Máme trochu potíže s ložisky v zadních kolech a před cílem Malont je už auto, hlavně tlumiče, tak unavené, že nefunguje skoro nic. Je to prostě enko.“

Lubomír Minařík: „Před cílem v Rychnově (Malonty) jsme se projížděli v rychlé pasáži mezi kapličkami po poli.“

Petr Brynda: „Nová fabia skvěle funguje, rovná se kitu. Máme tady ale jen slabší motor, musím všechno dohánět z kopce. Až budeme mít i správný motor, bude to výborný vůz.“

Antonín Tlusťák: „Suzuki je na vodě lepší než citroën a taky má lepší motor. V úzkých klikaticích by byl naopak lepší on, ale tady jsme teď ve výhodě. Škoda toho defektu pneumatiky.“

Skoupil-Marušák: (téměř spolu nemluví, v kontrole přeskupení odchází od auta každý na jinou stranu, v autě musí být hustá nálada; netají se tím, že už spolu nikdy nepojedou, postrádají vzájemnou shodu, čtení rozpisu jim nefunguje)

Vůz Emila Trinera stojí osamoceně v servisu. Na první ranní RZ spadly dvě kapky deště do řídicí jednotky a auto se zastavilo. Stačilo zafoukat fénem a bylo všechno v pořádku.

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist