www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 15. června 2024, Svátek má Vít, zítra Zbyněk

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR 06 - Agrotec Würth Rally Hustopeče

Agrotec Würth Rally Hustopeče - příjem přihlášek zahájen

10. března 2006 • 06:00

Rally Vysočina v okolí Okřísek na Třebíčsku o prvním březnovém víkendu zahájila sezónu ve sprintrally. Druhým podnikem šampionátu bude Agrotec Würth Rally 2006, která se jede za zhruba pět týdnů. Příjem přihlášek zahájil právě v pondělí 6. března a první posádky již pořadatele kontaktovaly.

Na dohled Pálavy a známých Novomlýnských nádrží povede trať opět mimo jiné mezi vinicemi, čímž je tato soutěž specifická, a na zemědělských komunikacích mezi poli. Soutěži se mimochodem již vloni začalo neoficiálně říkat „Rally mezi vinicemi“ nebo také „Rally tisíce hroznů“. I když nutno zdůraznit, že zcela nová erzeta u Klobouk u Brna vede i serpentinami a pěkným lesním úsekem, takže se nebude závodit jen mezi poli a zmíněnými vinicemi. A hrozny v době konání akce ještě také příliš vidět nebudou...

Vloni v rámci volného podniku (a kandidátského podniku na MČR) v Hustopečích zápolily tři desítky posádek z Česka i ze Slovenska. Technickými přejímkami prošlo 28 posádek, i když přihlášeno bylo 35 dvojic. Roli favorita potvrdil Roman Odložilík s Renaultem Clio S 1600, poprvé startující se zkušeným spolujezdcem Mirkem Fantou. Zvítězili stylem start cíl a vyzkoušeli si tak vzájemnou spolupráci pro start v Belgii na soutěži ME s nejvyšším koeficientem 20, kde se jim o týden později rovněž slušně dařilo.

Pěkné druhé místo si dravou jízdou vyjel Jan Jelínek a celkově třetí Petr Trnovec - oba jeli s produkčními vozy Mitsubishi Lancer. Celkem do cíle dojelo 19 posádek, přičemž potěšitelné bylo, že nedošlo k žádné vážné havárii. Posádky odstoupily většinou pro technické problémy.

Na bezpečnost soutěže bude kladen velký důraz také letos. Již proto, že dva hlavní organizátoři soutěže jsou zároveň závodníci a právě vloni oba absolvovali poměrně vážné havárie. Martin Rada skončil na jednom z velmi rychlých úseků po skoku v Pačejově v kotrmelcích a daleko v poli a jeho vůz Fiat Bravo během následujících chvil zcela shořel. Mimochodem, při své domácí soutěži se již tento jezdec chce představit s novinkou našich soutěží, s vozem Alfa Romeo, jehož stavba nyní vrcholí.

Také ředitel soutěže Rudolf Kouřil vloni metal kotrmelce a mimochodem dodnes ještě cítí a léčí následky nehody. Právě on seděl na zlínské Barum rally 2005 jako navigátor Josefa Koukoly a absolvoval hrůzostrašný mnohonásobný kotrmelec na rychlém sjezdu do Slušovic. Už proto tedy bude u hustopečských erzet dostatek sanitek i hasičských vozů, včetně záchranářských vozů ABA.

Všichni diváci vloni jistě ocenili označení příjezdových tras k diváckým místům na jednotlivých RZ šipkami, které ulehčilo orientaci především přespolním návštěvníkům. A osvědčené šipky nebudou chybět ani letos.

Změny proti loňsku, kdy se vozy tísnily přímo v areálu firmy IVECO Moravia, naopak dozná umístění servisu. Do servisní zóny, která bude letos premiérově umístěna do areálu v nedalekém Zaječí, jenž se mimochodem před několika měsíci „proslavil“ obrovským požárem, zavítají posádky v polovině soutěže, tedy po třetí RZ. Podruhé pak na úplný závěr - po RZ 6 těsně před výjezdem na cílovou rampu. Ta bude stejně jako start na Dukelském náměstí v Hustopečích. I zde pořadatelé zvažovali městský prolog přímo v ulicích, jaký nabízejí i jiné soutěže v zahraničí i u nás, ale záměr byl zatím odložen. I když do budoucna se možná fandové i občané města mohou těšit i na prolog.

Připomeňme ještě, že již v minulosti se firma AGROTEC podílela jako hlavní partner na organizaci jednoho z nejvýznamnějších okruhových podniků u nás - šestihodinového Epilogu na Masarykově okruhu, který bývá tradiční tečkou za okruhovou sezónou. Nyní se ovšem po třech letech podpory Epilogu vedení rozhodlo pro změnu a pořádá a hodlá i v dalších letech pořádat vlastní automobilovou rally.

Vedle motoristických akcí firma podporuje také některé závodní týmy, jako je tým Stanislava Matějovského (okruhové MS i závody trucků na okruzích), truckera „Frankieho“ Vojtíška, či svůj vlastní tým Autoklubu Hustopeče v čele s Martinem Radou.

Nejkratší rychlostní zkouška Agrotec Würth Rally 2006 měří zhruba 9 km a nejdelší více než 15 km. Start je v osm hodin ráno na hustopečském Dukelském náměstí, přičemž první vozidlo bude na cílové rampě na stejném místě již zhruba hodinu po poledni. Připraveno je celkem 6 RZ na třech úsecích o celkové délce 76 km. Soutěž se pojede v sobotu 15. dubna 2006.

Pavel Jelínek
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist