www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 16. dubna 2024, Svátek má Irena, zítra Rudolf

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 07 - Rallye Český Krumlov

Ducháček: Čtvrté místo bylo maximem

11. května 2007 • 04:00

„Cíl jsme splnili, na víc jsme neměli!“ lakonicky zhodnotil účinkování na třetí soutěži mezinárodního mistrovství ČR v Českém Krumlově pilot posádky kdyňského APM-Automotive Rally Teamu Sláva Ducháček. Zdaleka tím nevystihl vše, co účasti v jižních Čechách předcházelo a co se spolujezdcem Petrem Dufkem absolvovali přímo při ní než jim na konci časomíra přisoudila 26. místo celkově a 4. příčku ve třídě A5. Splněným cílem měl na mysli soutěž s pronajatým autem dokončit a výsledkem udržet průběžnou stříbrnou příčku v celkovém pořadí šampionátu.

Dlouhou pauzu mezi Rallye Šumava a českokrumlovskou soutěží se Kdyňané rozhodli využít k celkové repasi všech důležitých částí a komponentů své Felicie Kit Car. Vůz byl rozebrán do posledního šroubku a čekalo ho nejen technické znovuzrození, ale rovněž nový lak. A právě totální repase auta se stala kamenem úrazu a téměř stála Slávu s Petrem účast v Krumlově. „Vlivem až neuvěřitelné souhry nepříznivých okolností se nám nepodařilo včas všechno dokončit. Že se nepojede s kitem bylo stoprocentně jasné zhruba týden před startem soutěže a tak jsme narychlo museli řešit pronájem jiného auta,“ líčí Ducháček nepříjemnou předehru. Z kita v té době zbylo zářivě bílé odstrojené torzo v dílně na zvedáku…

Vzhledem k tomu, že loňský mistr Petr Brynda chtěl v Krumlově poprvé startovat s novou fabií, byla volná jeho dosavadní felicia. Vzájemná domluva byla rychlá a tak otázka s čím jet byla pro Ducháčka s Dufkem vyřešena. Z toho, že se nejedná o kitovou specifikaci, ale jen o ´úzkou´ felicii, bylo dopředu jasné, že prosadit se s ní na stupně vítězů bude téměř nemožné. „Je to prakticky shodné auto s tím, se kterým jsme absolvovali předloňskou sezonu ve sprintrally. Oproti kitové verzi je velký rozdíl ve výkonu a průběhu motoru a přímo propastný v podvozku a jízdních vlastnostech. Ale dopředu jsme boj nevzdávali,“ popisuje předstartovní odhodlání devětadvacetiletý jezdec.

Časový pres navíc nedovolil posádce využít možnosti všech tří tréninkových průjezdů po tratích rychlostních zkoušek a s ´ostrým´ autem se Sláva s Petrem seznámili až po technických přejímkách v předvečer startu. „V Krumlově jsme nikdy nezávodili a tak nás čekalo pořádné drama. To se potvrzovalo od první erzety a byla to nejtěžší soutěž, jakou jsem kdy jel. Trať byla hodně technická, náročná na podvozek a jízdní vlastnosti auta a místy i dost nebezpečná. Bylo jasné, že na souboj se špičkou ve třídě s tímto autem nemáme. Navíc nám vyloženě nesedla jízda za tmy při posledních pátečních vložkách a tak jsme byli rádi, že máme první etapu za sebou. Sedmé místo po pátku vcelku odpovídalo předpokladům a před námi byla ještě sobotní druhá polovina soutěže, která mohla přinést cokoliv,“ stručně zhodnotil první den Ducháček.

V pátek se jelo ještě za sucha, v noci však přišel déšť, který mohl být pro Ducháčka výhodou. A to se potvrdilo hned v první sobotní zkoušce, kterou projela ze třídy A5 nejrychleji právě červenomodrobílá felicia v kombinovaném designu hlavního sponzora APM-Automotive a jeho servisní sítě AutoPROFITEAM. To byl pro soupeře šok a Kdyňané vycítili, že mohou ještě zamíchat pořadím. Dál jeli na maximum a částečně i s přispěním problémů některých konkurentů se během tří úvodních RZ posunuli o stejný počet míst dopředu. „Výše už to vzhledem k časovému odstupu na posádky před námi nebylo reálné. Protože jsme získali i dostatečný náskok před pátým Novákem, tak jsme soutěž dokončili v relativním klidu. To slovo relativní však zdůrazňuji, protože jednu z krizovek jsme měli i v úplně poslední RZ Větrná. S tou jsme si příliš nerozuměli, protože i při prvním průjezdu té samé vložky jsme měli velké problémy...,“ už se s úsměvem na rtech Sláva ohlíží za nepříjemnými okamžiky.

S tím, že 4. místo v cíli je velkým úspěchem souhlasí i spolujezdec Petr Dufek: „Ve třídě se v Krumlově sešla zatím největší konkurence a většina soupeřů jela se silnějšími auty. Čekali jsme, že na špičce se bude bít Dohnal s kitovými feliciemi Kopelenta, Hodaně a Mr. Cimbu a s fabiemi Bryndy, Achse a Nováka. Takže v tomto ohledu je 4. místo pro nás vynikající a moc si ho vážíme.“

I Sláva Ducháček v cíli zářil spokojeností: „Musíme moc poděkovat celému týmu Montcar Autosport za zapůjčení auta a bezproblémový servis po celou soutěž. Také velice děkujeme všem sponzorům a hlavně mateřské firmě APM-Automotive za umožnění a podporu startu s pronajatým závodním vozem. I jejich zásluhou jsme tak neztratili kontakt s čelem celkového pořadí a možná až konec sezony ukáže, jak právě těchto 10 vydřených bodů z Krumlova bude důležitých. Teď už soustředíme všechny síly na Rally Bohemia a už opět s kitem se zase budeme chtít prát o příčky nejvyšší.“

V celkovém pořadí šampionátu má nyní na druhém místě kdyňská posádka 30 bodů a na vedoucí manžele Kopelentovy jich ztrácí 11. Naopak před třetím Vodičkou zvýšili Sláva s Petrem odstup již na 9 bodů.

Robert Babor
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist