www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

ME+IRC 07 - Rally Turkey (ME+IRC)

Před startem Turecké rally

11. května 2007 • 16:00

Po nepříliš výrazné Safari Rally pokračuje již dnes večer druhým dílem letošní seriál Intercontinental Rally Challenge, Rally of Turkey, která je zároveň zařazena do národního šampionátu a také jako druhá soutěž letošního evropského šampionátu.

Na poslední chvíli byli pořadatelé nuceni přesunout ředitelství i veškeré zázemí z Istanbul Parku do přístaviště Pendik. Odtud se také kompletní startovní pole vydá trajektem na slavnostní start do evropské části Istanbulu, zbytek soutěže se odehraje v asijské části.

Kromě místních pilotů nemá ze zahraničních jezdců nikdo příliš zkušeností se zdejšími tratěmi, i proto se očekávají zajímavé souboje. Protože bude soutěž jako jedna z mála na šotolině, účast v ME i IRC není tak vysoká, jak se očekává na dalších asfaltových podnicích.

Věnujme se nejdříve startovní listině IRC. Do ní se nemusí posádky registrovat, stačí pouze startovat s vozem registrované značky a splnit reklamní podmínky. Poprvé se představí stáj Peugeot Sport Espaňa s Enrique Garcíou-Ojedou a také Nicolasem Vouillozem, nad jehož startem visel otazník vzhledem ke zranění zápěstí. Legendárního francouzského sjezdaře na horských kolech v Turecku nakonec uvidíme.

Fiat nasazuje také oficiální dvojici jezdců. Ze Safari vítězného Andreu Navarru premiérově doplňuje finský mladík Anton Alén, který si tak za volantem Punta S2000 odbude premiéru, protože z jeho startu v Portugalsku sešlo kvůli nepřipravenému vozu. Tuto dvojici pak doplní domácí Volkan Isik, který se však soustředí spíše na evropský šampionát. Body však může získat i Burak Cukurova s Fiatem Palio S1600.

Citroën Sport se soutředí primárně na evropský šampionát, nakonec se však přihlásil i do IRC. Na turecké půdě jej budou reprezentovat Simon Jean-Joseph s Citroënem C2 S1600 a náš Antonín Tlusťák s Citroënem Saxo Kit Car.

Těsně před startem se zaregistrovala i automobilka Honda, s modelem Civic Type R3 se jí však zatím příliš nedaří. Uvidíme, jak se na šotolině bude dařit její dvojici Dani Solá, Luca Betti, kteří jsou navíc handicapováni nepříli výhodnými startovními čísly.

Pátou automobilkou v Turecku bude Mitsubishi. To může obrovským způsobem těžit z početných základen každého národního šampionátu, i v Turecku bude nutné počítat s Mehmetem Beslerem, Ahmetem Burkayem a dalšími. Ty doplňuje početné pole zájemců o evropský šampionát, speciálně kvůli IRC zde budou startovat Renato Travaglia a Maďar Gergély Szabó.

Je velká škoda, že není registrována značka Subaru, protože zejména Ercan Kazaz jistě bude promlouvat do bojů o nejvyšší příčky. Turecký pilot se tak bude moci soustředit na boje o body do domácího šampionátu či evropského šampionátu, kam je také přihlášený.

Kromě již zmíněných pilotů z IRC je v listině možné nalézt i několik dalších zájemců o evropský titul. Určitě je potřeba počítat s Bulhary Dimitarem Ilievem a Krumem Donchevem, který se netají nespokojeností se svým Subaru Impreza STI. V Turecku ještě pojede s tímto vozem, pro asfaltové soutěže je však již téměř jistý jeho přestup k Lanceru Evo IX. Namísto vozů S2000 zvolili pro Turecko Lancery Evo IX Michal Solowow a Tomasz Czopik, do stejného vozu usedne i Ital Marco Cavigioli.

Turecká rally slibuje opravdu napínavou podívanou. Pro posádky je připraveno celkem 19 ryzhlostních zkoušek o celkové délce 249,85 km, celková trať měří 807,53 km. Kromě dnešní superspeciálky mají všechny zkoušky šotolinový povrch a jedou se v asijské části Turecka.

Veškeré informace k Fiat Rally naleznete ZDE.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist