www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-S 07 - Thermica Rally Lužické Hory

Jelínek prolomil smůlu vítězstvím v „Lužičkách“

16. května 2007 • 02:00

Po dalším odstoupení v Českém Krumlově nebyl u Jana Jelínka důvod k optimismu. Černou sérii se ale podařilo zlínskému jezdci prolomit tím nejlepším způsobem. Na Thermica Rally Lužické Hory si připsal vítězství v kategorii produkčních vozů.

Do podniku GA MMČR vstupovala dvojice Jelínek–Kotěna z hranice první desítky, ale noční vložky jim velice svědčily. Zvýšené tempo podpořené dobrým rozpisem zařídilo postup na osmou příčku absolutního pořadí po první etapě. Pro výsledek rozhodující však měla být až sobota, kdy na soutěžící čekala dvojnásobná porce ostrých kilometrů. A do té vstoupilo červenožluté mitsubishi neohroženě. Na obávaném Kohoutu mu patřil třetí čas. Posunu na šestou příčku si ale posádka příliš neužila. RZ9 totiž znamenala konečnou. „Už na začátku vložky jsme opět dostali defekt. Zkoušel jsem na něm chvíli jet a pak jsme se rozhodli jej vyměnit. Ztratili jsme ale spoustu času a raději jsme se rozhodli odstoupit. Případnou stíhací jízdou jsme mohli získat maximálně pár drobných bodů, ale mnohem více ztratit,“ vysvětluje Jelínek, který tím podtrhl smůlu, která jej provází už od konce loňského roku.

Týden po Krumlovu se posádka Jelínek–Kotěna objevila na startu Thermica Rally Lužické Hory. Jezdec tím letos poprvé zavítal na půdu šampionátu MIO GPS Sprintrally, do kterého byly Lužické Hory premiérově zařazeny. Po celou sobotu se startovní pole muselo vypořádat nejen s náročnou tratí, ale hlavně s neustálými změnami počasí, na které bylo těžké zvolit optimální obutí vozu. To se Jelínkovi ovšem dařilo již od začátku. „S volbou pneumatik jsme nakonec neměli větší problémy. Na první sekci jsme zvolili intermedia, což byla asi nejlepší možná volba. Druhý průjezd jsme absolvovali na mokrých, díky zpoždění harmonogramu soutěže ale většina úseků již oschla. Naštěstí to neznamenalo velkou ztrátu, protože ostatní soupeři volili stejně. Zbytek soutěže jsme absolvovali na médiích,“ popisuje svou sázku do černé rulety jezdec. Od prvních kilometrů na ní vydělával – po první sekci vedl průběžné pořadí a stejná série dvou rychlostních zkoušek to opět potvrdila. Rozestupy byly desetinové, Hozák zaostával o necelou sekundu a o další čtyři desetiny zpět bylo WRC Karla Trněného.

Rozhodnout hru nervů měly čtyři rychlostní zkoušky na česko-polském pomezí u Frýdlantu. Jelínek začal nejrychlejším časem a díky Hozákově ztrátě se od největšího konkurenta ve skupině vzdálil na rozdíl 7,5 sekundy. Právě tato rychlostní zkouška se nakonec ukázala být klíčovou. Na RZ6 se totiž nic podstatného na rozestupu dvou „pévéčkařů“ nezměnilo, měnilo se ale jméno vedoucího jezdce v absolutním pořadí. Úsek, kde jako v jediném průměrná rychlost vystoupala nad hranici 100 km/h, svědčil Trněného octavii a ten se posunul do čela. Pro Jelínka pak bylo podstatnější udržet za sebou Hozáka, což se i na následujících dvou RZ podařilo, a zlínský jezdec tak vydobyl vítězství. Svou černou sérii nedokončených závodů tak přetrhnul paradoxně v soutěži, kde vezl na dveřích startovní číslo 13. „Je to skvělý úspěch a hlavně jsem rád, že se nám konečně podařilo prolomit tu smůlu. Poslední úsek jsme projeli opravu opatrně, objížděl jsem díry a neřezal zatáčky, abych zase na něco nedoplatil. Nakonec se vše podařilo a nám spadnul kámen ze srdce,“ popisuje závěrečné okamžiky pilot. Po úspěchu v Lužických Horách pak došlo i ke změně dalších plánů. „Budeme určitě dále pokračovat ve sprintech, kde můžeme ještě dosáhnout na nějaký slušný výsledek. Zkusíme však ještě i mezinárodní mistrovství, a to čistě kvůli sbírání zkušeností.“

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist