www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 30. dubna 2025, Svátek má Blahoslav, zítra Svátek práce |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články |
MČR-S 07 - Thermica Rally Lužické HoryKonečně v cíli!Nekonečné čekání Eddyho Schlagera na dosažení cíle automobilové soutěže je u konce! Po dlouhé, takřka osmi měsíční černé sérii se technika konečně umoudřila a sympatickému jezdci přineslo první letošní překonání cílové rampy poměrně slušné bodové ohodnocení. Ani tentokrát to však nebylo zcela bez problémů. Vstříc Thermica rally Lužické hory odjížděl vilémovický soutěžní jezdec s novým vozem i spolujezdcem a za svůj hlavní cíl považoval především najet co největší množství kilometrů v závodním tempu. To se mu také nakonec podařilo, jeho cesta soutěží ale nezačala dobře. Už na první RZ musel spolujezdec Petr Kolář svému pilotovi v cíli nahlásit přibližně třiceti sekundovou ztrátu na čelo závodu. Důvodem bylo, že Eddy s Petrem nestihli před startem přezout na mokré pneumatiky a svoji první společnou zkoušku, navíc v novém voze, museli absolvovat na slickách. Ačkoliv se Eddy hodně snažil, dobrý čas z toho prostě být nemohl. Posádce navíc v úzké pravotočivé zatáčce zhasl motor a než se jej podařilo znovu uvést do chodu, uběhlo dlouhých 20 sekund. Dvojice Schlager – Kolář proto začínala hodně ze zadu a jelikož se i na dvojce se špatným obutím hodně trápila, najížděli Eddy a Petr do první servisní přestávky až na nelichotivém 20. místě absolutně. Do druhé sekce vstoupili už s těmi správnými pneumatikami a hned na 3. RZ sedmým časem atakovali elitní desítku. Na čtyřce byli jedenáctí a při další návštěvě mechaniků mohla seznamující se dvojice slavit posun ve výsledcích o sedm míst kupředu. Do cíle však bylo stále ještě hodně daleko a na Schlagera s Kolářem čekaly dva průjezdy mimořádně obtížných a dle slov Eddyho i nádherných zkoušek u Frýdlantu v blízkosti česko – polských hranic. Zde také znovu zaúřadovala paní smůla. „Nedaleko startu RZ 5 jsme v úzkém úseku dostali defekt pneumatiky a do cíle jsme dojeli po ráfku. Ztratili jsme tím asi patnáct sekund,“ odhaduje Eddy. „Tím, že byla vzdálenost mezi pátou a šestou RZ krátká a čas na přejezd minimální, bylo extrémně málo času na přezutí prázdné pneumatiky za rezervu. Start šestky jsme nakonec stihli opravdu jen tak tak a byli jsme pěkně zadýchaní. Měl jsem strach, že se při defektu poškodila hnací hřídel, a tak jsem v závěru volil jízdu na jistotu,“ vzpomíná na dramatické momenty pilot. V cestě za prvním letošním dojetím už Eddyho nezastavily ani závěrečné dva testy a posádka Schlager – Kolář se tak mohla v cíli radovat z 11. místa absolutně a ze 3. pozice v hodnocení skupiny S. Eddymu s Petrem při prvním startu spolupráce skvěle klapala a oba se již těší na svůj další společný závod. Tím bude rally, která je pro Eddyho vrcholem sezóny – tišnovská Eurostroj rally, kde se vilémovický tým představí znovu s Lancerem sedmé evoluce a doufá, že se mu podaří výsledek z Lužických hor ještě vylepšit. Jiří Dokulil
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|