www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. května 2024, Svátek má Květoslav, zítra Klaudie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

OS 07 - Historic Vltava Rallye

Vltava v režii českých jezdců

12. června 2007 • 08:00

Klatovskou Historic Vltava Rallye, dlouhodobě nejvýznamnější soutěž historických vozů na našem území, letos opanovaly české posádky. Z vítězství se nakonec radoval domácí Jiří Hrubý s BMW 2002 TI před dvojicí radotínských Kadettů v pořadí Lubomír Tenkl, Zdeněk Tichý.

Šestnáctý ročník vltavské soutěže se jel, stejně jako v loňském roce, pouze jako součást zóny střední Evropy a českého šampionátu, o kvalitním startovním poli se spoustou zahraničních jmen si tak mohli fanoušci nechat zdát. Navíc závodu uškodila i termínová kolize s rallysprintem v Tišnově.

Pořadatelé připravili pro dvoudenní podnik celkem dvanáct rychlostních zkoušek, kromě tradičního Činovského okruhu (jel se v obráceném směru) byly všechny oproti loňskému ročníku změněny. Nakonec se na ně vydalo třiatřicet posádek v absolutní klasifikaci a sedmička jezdců v rámci pravidelnosti.

Po pátku kraloval největší favorit celého závodu Lubomír Tenkl, v sobotu se však přes něj přehnal místní Jiří Hrubý a připsal si zasloužené vítězství. Uštědřil tak Tenklovi jednu z mála porážek na našem území. Pro třetí příčku si v poklidu dojel Zdeněk Tichý s dalším Kadettem Coupe.

Jediný, kdo byl fakticky schopen s českými jezdci držet krok, byl finský ředitel společnosti DHL Fredrik Eklundh s velice dobře připraveným Fordem Escort RS 1800. Na deváté rychlostní zkoušce však neustál tlak a skončil v křoví hluboko pod úrovní cesty.

Post nejlepšího cizince si tak připsal Pentti Pekkala, který však jel se svým Audi Quattro hodně opatrně, čímž zklamal fanoušky zvyklé na jeho dravou jízdu za volantem žlutého Jaguaru. Do první desítky se pak ještě vešel invalida Jan Hämäläinen, který již na úvodním testu ztratil výfuk (po zbytek soutěže jeho vůz vydával obrovský hluk a zároveň trpěl nedostatkem výkonu, a také Anders Johansson se Saabem V4.

Soutěž však měla řadu odpadlíků. Již na úvodní zkoušce vytekl olej ze škodovky Jiřího Hlouška. Pořadatelé se však vůbec nepokusili o odklizení či posypání olejové skvrny a ani nedávali dalším posádkám znamení o nebezpečí, na což nakonec doplatil havarující Richard Vojík. Třetí radotínský Kadett skončil už na třetím testu kvůli vadné převodovce, čtvrtý týmový vůz v rukou Jiřího Brože pak jenom přejel startovní rampu; dál se nedostal kvůli poruše diferenciálu.

Za zmínku stojí také dva předjezdci. Fin Kimmo Jalava představil nehomologovanou Toyotu Starlet o výkonu 220 koní. Několikanásobný vítěz finského šampionátu ve skupině E udivoval fanoušky rozevlátým stylem a jeho časy by určitě patřily k nejlepším. O něco hůře se dařilo Jiřímu Vítovcovi, který sice předváděl také atraktivní jízdu, v sobotu však svou Škodu 120 S Rally utopil v rybníku.

Veškeré informace k Historic Vltava Rallye naleznete ZDE.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist