www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 16. května 2024, Svátek má Přemysl, zítra Aneta

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-S 07 - Eurostroj Rally Tišnov

Tišnov plný dětských nemocí

13. června 2007 • 01:00

Po rozhodnutí absolvovat kompletní zbytek spritového mistrovství jsme se vydali s ambicemi do Tišnova. Konkurence ve třídě opět nebývale vysoká. Od Jinderleho a Srba jsme již věděli co čekat, ale Rakouští jezdci Jatel a Porzelt pro nás byli neznámí. To samé platilo o Řihákovi.

Před startem jsme byli všichni optimisticky naladěni. Jelo se na suchu, což Pepu baví, přestože mokro už mu taky nevadí jako dřív. Připravili jsme auto a vydali se na trať třetí rychlostní zkoušky sledovat průjezdy. Shlédli jsme nějakých dvacet vozů, když jsme dostali zprávu od Pepy, že přišli hned po startu první vložky o řemen alternátoru. Dostali instrukce omezit spotřebu energie na minimum a auto případně roztlačovat. My jsme mezitím jeli shánět řemen. Věřte, že je to nadlidský úkol, sehnat v neznámém prostředí náhradní díl, který používají v celé republice snad jen soutěžní Fabie N1 (drážkový řemen bez klimatizace).

Po neúspěšném shánění jsem si vzpomněl na kolegy z Andrea Rally Teamu a tak jsme je zkusili jako poslední možnost. Kluci naštěstí řemen měli a zapůjčili, za což jim moc děkujeme. Příště si určitě povezeme vlastní. V servisu se nám podařilo vyměnit řemen, akumulátor a vyrobit provizorní kryt řemenu, aby se situace neopakovala. Vypadalo to, že už to půjde hladce bez problémů. Po třech erzetách byli kluci na druhém místě za Srbem o pouhou jednu sekundu. Za Pepou ale číhal se čtyřsekundovou ztrátou třetí Jinderle. Za ním o dalších 12 sekund Řihák. Čtvrtá vložka už byla bez technických problémů a kluci ji vyhráli o 1,2 sekundy před Srbem a šli do vedení o 0,2 sekundy.

To byl ale konec všeho dobrého a od páté vložky to bylo jenom horší. Na páté rychlostce v obci Rojetín padla rána a začalo se kouřit od pravého zadního kola. Kluci byli připraveni měnit defekt. Za obcí zastavili, ale zjistili, že se utrhl tlumič z horního uložení v karoserii. Sundali kolo a tlumič uvázali páskami. Pokračovali dál, ale po dvou kilometrech museli znova zastavit a tlumič demontovat úplně. Ztráta v cíli erzety činila přes 7 minut. Naděje byla tatam.

S takto „upraveným“ autem absolvovali ještě šestou rychlostku a honem do servisu. Tam došlo k zajištění pružiny proti ztrátě při nějakém skočení. Strategie zněla dojet alespoň pro nějaké body. Při odstoupení Srba ještě nebylo nic ztraceno. Kluci se vydali vstříc další rundě bez zadního tlumiče a na blinkry. Ztráta nabývala, ale to už bylo nepodstatné. Na poslední vložce ovšem museli kluci znovu zastavit když se vylomil i druhý zadní tlumič. Byl na to sám, takže se to dalo očekávat. Znovu ho museli na trati demontovat.

Jízda bez obou zadních tlumičů už byla pouze komickou záležitostí, ale do cíle kluci nakonec dorazili se ztrátou skoro půl hodiny na vítězného Jinderleho. Byl to pro nás všechny očistec, ale byli jsme poučeni a příště už se to určitě nestane. Body za páté místo se budou určitě hodit. Děkujeme všem partnerům a fanouškům za podporu a doufáme, že i přes nepovedenou soutěž se na nás opět přijdou podívat na další sprintovou soutěž, kterou bude slavná Kopná na Zlínsku.

PK Motorsport
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist