www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. dubna 2024, Svátek má Robert, zítra Blahoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-S 07 - Eurostroj Rally Tišnov

Lumír Firla je po Tišnově spokojen

14. června 2007 • 01:00

Eurostroj Rally Tišnov, která se uskutečnila minulý víkend byla první soutěží pro dvojici Lumír Firla - Pavel Švajda s novou závodní technikou. Posádka startující také s podporou serveru eWRC.CZ si s novým vozem Mitsubishi Lancer Evo 7 před soutěží příliš vysoké ambice nekladla. Důležité bylo především soutěž dokončit a za úspěch se dal považovat výsledek do 6. místa. Hodnocení v cíli bylo nakonec o jednu příčku horší, přesto je jezdec ze severu Moravy spokojen: „Chtěli jsme být o kousek výš, to je pravda. Získané body ale mají svou váhu. Konkurence byla silná, ale auto jsme dovezli do cíle v pořádku a získali spousty důležitých informací, které jsme o jeho chování před závodem neměli.“

Do soutěže vstoupili Lumír s Pavlem třináctým časem a cílová fotobuňka jim na vítězného Karla Trněného naměřila ztrátu 33,2 s. Na nejrychlejší produkční vůz vedený Zdeňkem Vlčkem to pak bylo o 8,3 s méně. K tomu Lumír uvádí: „Zpočátku jsme si zvykali na podvozek a auto nám trochu klouzalo. Nechtěli jsme hlavně dát ránu hned po startu, a proto jsme zvolili opatrnější úvod soutěže. Postupně jsme si ale začínali s vozem rozumět a zkoušeli jsme přidávat.“ O tom svědčily časy na následujících vložkách, kdy posádka zajela absolutně 7., 3., 7., 5. a 2. čas. Do druhého servisu tak kluci přijížděli na průběžné osmé pozici.

Ztráta z úvodní rychlostky byla ale poměrně velká a na sprintech se jen těžko stahuje. Nakonec klukům chyběla i ta pověstná trocha závodnického štěstí. „V poslední rundě jsme chtěli ještě trochu zatlačit. Už jsme věděli co si k autu můžeme dovolit a postupně jsme zjišťovali, kde máme rezervy. Technika si ale nejspíše řekla, že si s námi hned na první soutěži zkusí zalaškovat. A co řekla, to udělala,“ komentuje poslední tři testy Lumír. „Pár stovek metrů po startu sedmičky nám začal motor vynechávat a tak jsme z auta chvílemi měli tříválec. Museli jsme tedy jet jen tolik, kolik nám auto dovolilo. Na nějaký velký útok nebylo ani pomyšlení, snažili jsme se především dovézt auto do cíle a udržet pozici.“ Důvod potíží potvrdili týmoví mechanici hned po dojezdu do závěrečného servisu. Závodit už nechtěla svíčka na druhém válci.

Poslední trojice měřených úseků tak znamenala ve výsledku 8., 7. a 6. čas. V cíli pak celý součet dával ještě o příčku lepší umístění, než při druhé servisní zastávce. „Víme, že auto umí jet rychle, zbytek bude už na nás. Po soutěži máme daleko lepší představu o tom, co si můžeme s vozem dovolit. Důležité je, že jsme získali cenné body a nepropadli se celkovým pořadím. Teď potřebujeme zapracovat hlavně na podvozku, který si budeme muset upravit dle našich představ. Čeká nás s velkou pravděpodobností nějaké testování a na Kopné bychom chtěli o něco výše,“ dodává Lumír ke svému působení na rychlostkách v okolí Tišnova.

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist