www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 27. dubna 2024, Svátek má Jaroslav, zítra Vlastislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

ME+IRC 07 - Bulgaria Rally (ME)

Výsledky Rally Bulgaria zůstávají neoficiální

9. července 2007 • 11:30

Bulharští jezdci se stále nemohou smířit s tím, že jim Dimitar Iliev ujíždí mílovými kroky a tak po několika sobotních protestech proti jeho vozu pokračovali v podobném trendu i po dojetí soutěže. Techničtí komisaři probírali Ilievův vůz až do půlnoci, finální verdikt zatím nevynesli.

Sobotní protesty byly podány ještě před posledními dvěma zkouškami první etapy, považovalo se to spíš jako psychický nátlak, protože těsně před startem třicetikilometrové zkoušky Sestrimo hlavní technik důkladně zaplomboval celé Ilievovo auto. Večerní prohlídka vozu však neukázala žádné nesrovnalosti.

S tím se však nesmířila stáj Prista Oil Rally Team, za kterou startuje Krum Donchev. Po dojetí soutěže podala protest proti Ilievovu vozu na sedm částí auta. Šest bylo v pořádku, u té poslední však nastal problém. Problematický se ukázal ten poslední - čidlo u spojkového pedálu umožňující rychlejší a přesnější řazení.

Jedná se o díl, který se nachází ve všech sériových modelech Lanceru Evo IX, dle vyjádření bulharských techniků však chybí v homologaci. Sportovní komisaři zatím nevydali oficiální verdikt, čekají na vyjádření technického delegáta. Přestože rozebírka auta skončila již dvacet minut po půlnoci z neděle na pondělí, ani dvanáct hodin poté nebyl technický komisař schopen vydat definitivní vyjádření.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
11.07.2007 15:01
Ujo
Jáká to náhoda, že od neděle není na stránkách FIA technický předpis pro skupinu N! To už se snaží zmanipulovat co se dá, jen aby zakryli vlastní nekompetentnost při tvorbě předpisů a jejich kontrole.
10.07.2007 11:46
Pluto - moderátor
To Runy: Tady se celkem o to divadlo postarali bulharští jezdci, kteří podali protesty na všechno možné. Markkula řekl, že podle něj je inkriminovaný díl v pořádku, protestující s tím však nesouhlasili, proto se čeká na vyjádření z FIA.
10.07.2007 07:00
Runy
Kdo chce psa bít hůl si vždy najde...Tohle celé je docela slušné divadlo a herci z FIA své role určitě zvládnou:-D
10.07.2007 06:18
ajaj
No jo, jenže kolik aut půjde na rozebírku? Maximálně tři, takže kdo na Barumce nebude chvátat tak moc, aby byl na bedně, může být v klidu :-) Jinak se mi líbí, že ani v Bulharsku nemají jednotnej výklad homologace. To my tady už známe.
10.07.2007 01:36
Pluto - moderátor
Na přiložené fotce je to černé čidlo zepředu a modré zezadu.
09.07.2007 23:33
Mirekfric
Kouřil: Jedna věc je hlídat opravdové přestupky a druhá hovadiny. Pak se vylučuje za nesmysly typu jiná oka v zadní podlaze v kufru a opravdovým podvodníkům se to stejně vyhne. A přístup, že vezmu všechno, co by nemuselo být v pořádku a naslepo podám prostest na kohokoli, se mi nelíbí. To mohli rovnou vzít seznam homologovaných dílů a podat protest na všechny díly. Evidentně to totiž jen střelili od oka (nebo že by z vlastní zkušenosti?), když z 10 protestů bylo 9 zamítnuto hned. Navíc v situaci, kdy ani komisaři nevědí, zda daný díl homologaci odpovídá, nebo ne, pak je něco špatně v systému. Kdo to má jiný vědět než komisaři FIA??? Zatím se tak nestalo, ale je správné vyloučit někoho za neshodu, o které musí jednat komisaři několik dní nebo třeba i týdnů? Budiž ať se hlídají pravidla, ale jedině jednoznačná. Jakékoli pravidlo, které neumí FIA uplatnit je špatné.
09.07.2007 20:43
Pluto - moderátor
Uvidíme. Každopádně to vypadá, že ani FIA technici si nejsou úplně jistí, co homologaci odpovídá a co ne.
09.07.2007 20:29
kouril
Nevím co je potupné, homologace je homologace a co v ní není asi do homologovaného vozu nepatří. Otázkou bude výklad komisařů. Těším se na Barum Rally, zde se ukáže jak jsou naše vozy skupiny N 4 přesně dle homologace, v případě že budou je otázkou jak rychle pojedou.
09.07.2007 19:19
Pluto - moderátor
Pro ty, co umějí anglicky, tak neoficiální popis dané situace v podání Vladimira Ilieva:

The protest was aginst 7 things, 6 were ok and the protesters agreed but the didn't want to agree with this clutch switch and the FIA dlegate decided to ask FIA about it. The clutch switch is serial part of the car according to the VIN number of the chasis of the car and is not used now, but because there is nothing about it Nocentini leaved it. Kozlekov and Donchev don't have these switches. This switch is for the serial car and depress the clutch without the need to full push of the clutch...
But the dogbox gearbox doesn't need a clutch so it's not used now...

Dimitar is right - they are making some psychology push against him now, and there are some fights for power in our ASN.
09.07.2007 18:20
Pluto - moderátor
No nevim, me to přijde až potupné, jak bulharští jezdci nedokážou přenést přes srdce a snaží se najít za každou cenu něco, zač by se dal vyloučit. O něčem svědčí předchozích devět neuznaných protestů... Věřím tomu, že na každém autě se dá najít nějaká odchylka neodpovídající homologaci (viz. známá aféra s tloušťkou skel u továrních Fordů).
toplist