www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. května 2024, Svátek má Ivo, zítra Zbyšek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 07 - Neste Oil Rally Finland (JRC)

Finsko: První den zcela v režii Fordu

3. srpna 2007 • 20:00

Ve spanilou jízdu továrního týmu BF Ford WRT, respektive týmové jedničky Marcuse Grönholma a jeho kolegy Mikko Hirvonena, se proměnila úvodní etapa letošní Neste Oil Rally Finland. Mladší z finského dua byl po celý den více než vyrovnaným soupeřem šestinásobného vítěze rally a před druhým dnem je tak situace v boji o první příčku více než vyrovnaná.

Z pohledu statistik pilotů jedoucích na Focusech WRC 07 je na tom mnohem lépe Marcus Grönholm, který má na svém kontě sedm pomyslných zářezů, zatímco jeho spolubojovník Hirvonen pouze jeden, ovšem Mikko první etapou proplul doslova jako Grönholmův nerozlučný stín a po dnešku na něj ztrácí pouhých 4.4 vteřiny.

Před skvělými výkony obou zmiňovaných Finů se dnes musel sklonit i úřadující mistr světa Sébastien Loeb na Citroenu C4 WRC. „Nedokážu dělat nic víc, riskuji víc než kdy jindy. Celý den jsem se maximálně snažil, ale Fordy před námi jsou prostě rychlé a nic s tím nedokážu udělat,“ nechal se slyšet v průběhu prvního dne Finské rally Loeb, kterému prozatím patří třetí příčka se ztrátou 20.2 sekundy na vedoucího Grönholma.

Mnohem spokojenější zatím může být Chris Atkinson, který možná trochu překvapivě drží prapor značky Subaru. Australan se včera blýsknul nejrychlejším časem na superspeciálce v Jyväskylä a dnes podával vyrovnané výkony. Dopoledne mu sice možná vyšlo poněkud více podle představ, než časy z odpoledních testů. Přesto však byl Chris spokojen nejen se sebou, ale především se svým vozem.

Na pátou pozici se nakonec dokázal v polovině dne probít Petter Solberg. Jednička týmu Subaru WRT musela dopoledne doslova přetrpět problémy s řízením svého vozu. Mr. Hollywood si na rozdíl od Atkinsona neustále stěžoval na špatné chování své Imprezy WRC, která podle něj fungovala jako dvoukolka. „Byl jsem totálně bez šance a úplně frustrovaný, ale od servisní zastávky vše funguje lépe, tak jak jsem si představoval. Vyměnili jsme převodovku a došlo k obrovské změně. Na nastavení podvozku jsme přitom vůbec nesáhli,“ komentoval celou situaci Solberg.

Dani Sordó po celý den osciloval okolo šestého místa, na kterém se nachází i po první etapě, ovšem na jeho post si brousí zuby Henning Solberg, který o tuto příčku přišel kvůli problémům s posilovačem řízení v závěru dne. Osmý Manfred Stohl byl dnes maximálně spokojen, především kvůli tomu, že jeho Xsara WRC konečně funguje tak, jak si Rakušan přál už na předchozích soutěžích.

Elitní desítku uzavírá dvojice vozů Mitsubishi Lancer WRC 05 pilotovaných Juhou Hanninenem a Estoncem Aavou, který jinak normálně působí jako tovární jezdec týmu Suzuki v juniorském mistrovství, ovšem Finskou rally neměl letos mezi nominovanými podniky.

První etapa soutěže se určitě rozhodně hodně lišila od představ Jana Kopeckého. Toho dnes pronásledovala smůla, nejdříve v podobě proražené pneumatiky a poté problému s odpojovačem elektrického proudu jeho Škody Fabie WRC, který znamenal penalizaci 50 vteřin. Mladý Čech si alespoň trochu spravil náladu na konci dne, kdy zajel dva časy na hranici první desítky a posunul se na sedmnáctou příčku.

Mnohem hůře než Kopecký ale dnes dopadl například Jari-Matti Latvala. Ten nejprve doslova zazářil nejrychlejším časem na úvodním testu, aby později skončil s uraženým zadním kolem svého Fordu Focus WRC v záchranné síti systému SupeRally. Podobný osud potkal i stálého dopisovatele serveru AutoSport.CZ Kristiana Sohlberga, který svoje Mitsubishi Lancer WRC poslal přes střechu už na RZ 2.

Obrovskou radost po celý dnešní den dělali příznivcům českého rallysportu Martin Prokop s Janem Tománkem. Ti dnes dokonale ovládli juniorskou kategorii a vybudovali si solidní náskok na druhého Patrika Sandella. Postupné zrychlování pak přineslo své ovoce také slovensko-české dvojici Jozef Béreš – Petr Starý, kteří se na RZ 10 dokázali posunout na třetí příčku mezi juniory na úkor Conrada Rautenbacha.

Ve druhé etapě čeká na soutěžící posádky 9 rychlostních testů a celková porce 188.56 ostrých kilometrů na rychlé finské šotolině. Úvodní test Kaipolanvuori (RZ 12) startuje zítra ráno v 6:20 hod. našeho času.

Jan Vaškovič; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist